مزایای هوش مصنوعی بیشتر از معایب آن خواهد بود

به نظر می رسد که ایلان ماسک معمولا از ریسک اجتناب می کند هوش مصنوعی او هشدار داد، اما اکنون نظر خود را تغییر داده و در مصاحبه ای جدید گفته است که در نهایت مزایای توسعه این فناوری بیشتر از معایب آن خواهد بود.

بر اساس گزارش دیلی میل، ماسک دیروز پس از پخش مصاحبه دان لیمن در اجلاس هوش مصنوعی Abundance360 به صورت علنی برای اولین بار صحبت کرد. میلیاردر تسلا و

اظهارات ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی

وی در بخشی از سخنان خود گفت:

“من فکر می کنم سناریوهای مثبت بالقوه بیشتر از سناریوهای منفی است.”

ماسک به آینده مثبت هوش مصنوعی اشاره کرده است زیرا چت ربات Grok AI منبع باز شده و کد منبع آن اکنون در GitHub در دسترس است. او همچنین گفت:

زمانی که هوش مصنوعی دارید، پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی می‌افتد بسیار دشوار است. قطعاً این اتفاق می‌افتد و به سرعت اتفاق می‌افتد. «بنابراین، من فکر می‌کنم ما واقعاً می‌خواهیم آن را تا حد امکان مثبت هدایت کنیم.»

مدیر عامل تسلا سپس به ربات HAL 9000 در فیلم (و رمان) “2001: یک ادیسه فضایی” به عنوان نمونه ای از اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند به تهدیدی برای بشریت تبدیل شود اشاره کرد.

جفری هینتون

علاوه بر ایلان ماسک، جفری هینتون 75 ساله، پیشگام بریتانیایی-کانادایی هوش مصنوعی که از او به عنوان “پدرخوانده هوش مصنوعی” نیز یاد می شود، در این اجلاس سخنرانی کرد. هینتون در ماه مه گذشته به دلیل نگرانی و پشیمانی از هوش مصنوعی از گوگل استعفا داد.

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، که سال گذشته گفته بود هوش مصنوعی یک “خطر پنهان” برای بشریت است، نیز در این نشست حضور داشت.

  به نظر می رسد گوگل در حال ساخت یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی برای کروم بوک ها است

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/elon-musk-ai-positives-negatives