نمایشگر Quest 3 Lite آشکار شد. آیا هدست ارزان متا به زودی عرضه می شود؟

امسال می تواند سالی باشد که دستگاه های VR/AR فروش بیشتری داشته باشند. در حالی که Vision Pro اپل برداشت متفاوتی از دنیای واقعیت ترکیبی با قیمت بسیار بالایی ارائه می‌دهد، به نظر می‌رسد متا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت قصد دارد با عرضه Meta Quest 3 Lite یک دستگاه واقعیت مجازی مقرون به صرفه را به بازار عرضه کند تا بسیاری از کاربران توانایی خرید آن را داشته باشند. حالا رندر جدید این هدست لو رفته است.

طبق گفته اندروید اتوریتی، مارک رابکین، معاون واقعیت مجازی متا، قبلاً در مورد عرضه یک هدست مقرون به صرفه در سال 2024 صحبت کرده بود. به گفته رابکین، این شرکت قصد دارد “محصول جدید خود را با قیمتی جذاب عرضه کند.” شایعات زیادی در مورد این دستگاه وجود دارد و احتمالا Meta Quest 3 Lite نام خواهد داشت. علاوه بر این، طرح های بالقوه این محصول نیز فاش شده است.

یک فروشنده سخت افزار واقعیت مجازی به نام VR Panda از طراحی بالقوه این گجت مقرون به صرفه در شبکه اجتماعی X رونمایی کرده است.

متا کوئست 3 لایت

ویژگی های بالقوه Meta Quest 3 Lite

احتمالاً از نظر طراحی بسیار شبیه به Meta Quest 3 خواهد بود، اما احتمالاً دوربین بسیار ضعیف تری نسبت به برادر بزرگتر خود خواهد داشت. زیرا متا قصد دارد این دستگاه VR را با قیمت کمتری عرضه کند.

جدا از دوربین، سخت افزار نیز نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه های واقعیت مجازی دارد. به نظر می رسد که هدست Meta Quest 3 Lite از همان چیپست نسل دوم اسنپدراگون XR2 استفاده کند. این تراشه ها در Meta Quest 3 نیز وجود دارند.

  ایکس باکس بعدی احتمالا در اواخر سال 2026 عرضه خواهد شد

مدیران متا معتقدند که Quest 3 می تواند یک دستگاه پرچمدار برای محصولات آینده از جمله Meta Quest 3 Lite باشد. به همین دلیل، Meta VR آینده احتمالاً مشخصات سخت افزاری مشابه برادر بزرگتر خود خواهد داشت.

متا مطمئناً نباید برخی از ویژگی های سخت افزاری پیشرفته را در این دستگاه برای کاهش هزینه ها شامل شود. بنابراین این پوشیدنی احتمالاً بدون کنترل ارائه می شود. باید منتظر باشیم تا در آینده با ویژگی های این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

منبع: https://digiato.com/gadgets/meta-quest-lite-3-probably-similar-to-meta-quest