هوش مصنوعی گوگل به خبرگزاری ها در نوشتن مقاله کمک می کند

به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد به ناشران محتوا و اخبار مستقل دسترسی به یک پلتفرم آزمایشی هوش مصنوعی مولد بدهد. در طول این ارتباط، گوگل از این ناشران می‌خواهد تا برای بهبود این هوش مصنوعی بازخورد ارائه کنند. کسب و کارها قرار است از این ابزار برای تولید مقدار مشخصی محتوا به مدت 12 ماه استفاده کنند. گوگل در مورد گزارش فعلی گفت که این هوش مصنوعی جایگزین خبرنگاران نخواهد شد.

طبق گزارش Adweek، به نظر می رسد گوگل به چندین ناشر برای آزمایش پلت فرم جدید هوش مصنوعی این شرکت پول پرداخت می کند. میزان این مبلغ هنوز مشخص نیست، اما در طول یک سال پنج رقمی خواهد بود. ناشران باید از این ابزار برای انتشار 3 مقاله در روز استفاده کنند.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی بخشی از برنامه شش ساله GNI گوگل است که پروژه‌های سواد رسانه‌ای، ابزارهای راستی‌آزمایی و سایر منابع در رسانه‌ها را تامین مالی می‌کند. اما حرکت به سمت استقرار ابزارهای هوش مصنوعی یک حرکت جدید و بالقوه بحث برانگیز برای این شرکت خواهد بود.

گوگل در بیانیه‌ای به Adweek گفت: «این گمانه‌زنی مبنی بر اینکه این ابزاری برای بازنشر آثار رسانه‌ای دیگر خواهد بود، نادرست است.» این ابزار بتا مسئولانه طراحی شده است تا به ناشران کوچک محلی کمک کند محتوای با کیفیت بالا را با استفاده از محتوای اصلی از میزبانی داده‌های عمومی تولید کنند. منابعی مانند مقامات بهداشتی و دفاتر مراقبت های بهداشتی.”

هوش مصنوعی جدید گوگل برای مقاله نویسی در خبرگزاری ها

برنامه گوگل در حال حاضر شامل چند ناشر کوچک است. نسخه بتای هوش مصنوعی این شرکت به ناشران با منابع محدود اجازه می دهد تا محتوا را از برخی سایت ها و رسانه های محبوب انتخاب کنند و سپس محتوای حاصل را خلاصه کرده و آن را به عنوان یک مقاله جدید در بخشی به نام “داشبورد پلاتینیوم” بازنویسی کنند. پس از نگارش این متن توسط هوش مصنوعی، ویراستاران نیز آن را بررسی می کنند. هدف گوگل آزمایش این هوش مصنوعی جدید است.

  اندروید 14 احتمالا فردا 12 اکتبر منتشر می شود

ناشرانی که در این برنامه گوگل شرکت می کنند هر روز سه مقاله، هر هفته یک خبرنامه و هر ماه یک کمپین بازاریابی منتشر می کنند. دقیقاً مشخص نیست که ناشران در این برنامه چقدر دستمزد می گیرند، اما به نظر می رسد که در پنج رقم بالای سالانه باشد.

به نظر می رسد که ناشران ملزم به افشای استفاده خود از هوش مصنوعی در نرم افزار نیستند، همچنین وب سایت هایی که محتوای آنها برای نوشتن محتوای جدید استفاده می شود، الزامی نیستند.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/google-paying-publishers-to-use-its-ai-to-write-stories