پهپادهای نانویی سلول های سرطانی را هدف قرار می دهند

محققان موسسه ملی علم و فناوری اولسان، کره جنوبی (یونیست) رونمایی از فناوری مهم در درمان سرطان. با موفقیت بی‌سابقه، این تیم تحقیقاتی نانو هواپیماهایی را توسعه داده‌اند که قادرند سلول‌های سرطانی را به طور انتخابی هدف قرار داده و از بین ببرند. این نانو پهپادها می توانند در درمان سرطان های کشنده مانند سرطان سینه کمک زیادی کنند.

لنفوسیت‌های ذاتی که به سلول‌های کشنده طبیعی (NK) معروف هستند، نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن در برابر سرطان دارند. تلاش‌های زیادی برای استفاده از قدرت سلول‌های NK برای ایجاد درمان‌های موثر سرطان صورت گرفته است. اکنون این فناوری می تواند این سلول ها را بهتر هدایت و کنترل کند.

بر اساس مقاله منتشر شده در Nano Today، تیمی از محققان در زمینه نانو پهپادها نام … Nkkind این با هدف قرار دادن سلول های سرطانی با کمک سلول های کشنده طبیعی و با استفاده از نانوذرات پروتئین AaLS ساخته شد.

کشتن سلول های سرطانی با استفاده از نانو هواپیماهای NKeND

نانو هواپیماهای NKeND به طور همزمان لیگاندهای سلول سرطانی را هدف قرار می دهند. از این فناوری می توان برای درمان سرطان سینه و سایر انواع سرطان های جدی استفاده کرد.

چگونه نانو هواپیماها به سلول های کشنده طبیعی متصل می شوند و سلول های سرطانی را از بین می برند

با فعال ، سلول های کشنده طبیعی، این نانو هواپیماها می توانند به طور موثر سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم از بین ببرند. محققان از این روش برای درمان موش های مبتلا به تومور SK-OV-3 استفاده کردند. با کمک این نانو هواپیماها، سلول های کشنده طبیعی به راحتی توانستند به تومور نفوذ کنند. محققان خاطرنشان کردند که رشد تومور در این موش ها بدون ایجاد عوارض جانبی به طور قابل توجهی سرکوب شد.

  جدول قیمت محصولات کرمان موتور برای آذر 1402+ منتشر شد

این تحقیق یک رویکرد جدید برای استفاده موثر از سلول های کشنده طبیعی است. سرطان هایی که قبلا غیرقابل درمان بودند را می توان از این طریق کنترل و درمان کرد. آقای “سپیونگ کانگ” دستافر گفت: این تحقیق از طریق پهپادهایی که سلول های کشنده طبیعی را کنترل می کنند، امکانات جدیدی برای ایمونوتراپی فراهم می کند. این نانو هواپیماها بر چالش هایی مانند تحرک و بقای سلول های NK غلبه می کنند. هدف ما ارائه فرصت‌های جدید برای درمان‌های ویژه است.»

منبع: https://digiato.com/health/nanodrones-enable-targeted-cancer-treatment