چرا اعتبارات مالیاتی جدید هیدروژن پاک بحث داغی را برانگیخت

دولت بایدن امروز دستورالعمل‌های مالیاتی جدیدی را با هدف ارزان‌تر ، تولید هیدروژن به عنوان جایگزین پاک‌تر برای سوخت‌های فسیلی پیشنهاد کرد. اعتبار مالیاتی با مقررات سختگیرانه در مورد استفاده از منابع انرژی پاک تازه ساخته شده برای تولید هیدروژن، در مقابل منابع آلاینده بیشتر، همراه است.

این دستورالعمل‌ها امروز واکنش‌های شدیدی را از طرف حامیان انرژی پاک و صنعت برانگیخت که برخی خوشحال و برخی دیگر خشمگین شدند. برخی از کارشناسان گفته‌اند که برای اطمینان از اینکه تلاش‌های دولت بایدن برای توسعه زنجیره تامین هیدروژن داخلی به طور ناخواسته آلودگی را افزایش نمی‌دهد، پادمان‌های جدیدی لازم است. در همین حال، گروه‌های تجاری انرژی پاک استدلال کرده‌اند که اعتبار مالیاتی در حال حاضر بسیار محدود است و اجازه نمی‌دهد تولید هیدروژن پاک رشد کند.

سوختن هیدروژن به جای انتشار دی اکسید کربن که باعث گرم شدن سیاره می شود، بخار آب آزاد می کند. مشکل اینجاست که امروزه بیشتر هیدروژن با استفاده از سوخت‌های فسیلی، عمدتاً از طریق فرآیندی به نام اصلاح متان بخار، تولید می‌شود که انتشار دی اکسید کربن را تولید می‌کند. متان یک گاز گلخانه‌ای قوی‌تر از CO2 است و به طور منظم در زنجیره تامین، از تولید تا استفاده نهایی، خارج می‌شود.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، هیدروژن را “چاقوی ارتش سوئیس” نامید.

خوشبختانه راه پایدارتری برای تولید هیدروژن وجود دارد. یک الکترولیز می تواند آب را به مولکول های اکسیژن و هیدروژن تقسیم کند. علاوه بر این، می تواند با برق تولید شده از انرژی های تجدید پذیر یا انرژی هسته ای بدون کربن کار کند. همانطور که مشخص است، این تاکتیک به طور قابل توجهی گران تر است و اعتبار مالیاتی را بسیار مهم می کند. تولید هیدروژن تولید شده از انرژی های تجدیدپذیر می تواند تا 12 دلار در هر کیلوگرم هزینه داشته باشد، در حالی که کمتر از 3 دلار به ازای هر کیلوگرم هیدروژن تولید شده از متان است.

اعتبار تولید هیدروژن پاک به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم ایجاد شد که بزرگترین سرمایه گذاری ایالات متحده برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. لایحه زیرساختی دو حزبی همچنین 8 میلیارد دلار را برای ایجاد «مرکز» تولید هیدروژن در سراسر ایالات متحده کنار گذاشته است. واضح است که دولت بایدن هیدروژن را بخش مهمی از آینده انرژی پاک آمریکا می داند. در مصاحبه با لبه در اوایل سال جاری، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، هیدروژن را یک “چاقوی ارتش سوئیس” نامید که می تواند جایگزین انرژی خورشیدی و باد شود، که به طور طبیعی در نوسان هستند و استفاده از آنها برای برخی از کاربردهای صنعتی دشوارتر است.

  این ساعت لوکس به نازکی یک نخ اسپاگتی است

گفته می‌شود، بسیاری از گروه‌های مردمی همچنان نگران تأثیر بالقوه یک صنعت رو به رشد هیدروژن بر جوامع محلی و محیط زیست هستند. آنها نمی خواهند هوا توسط تاسیساتی که از متان برای تولید هیدروژن استفاده می کنند آلوده شود و به فناوری های نوظهور جذب کربن که به عنوان راهی برای جلوگیری از انتشار CO2 (اما نه سایر آلاینده ها) به محیط زیست پیشنهاد شده است، اعتماد ندارند. . حتی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، تولید هیدروژن خطر انحصار منابع محدود باد و خورشید را به همراه دارد. اگر شبکه‌ها مجبور شوند بیشتر به ژنراتورهای سوخت فسیلی به عنوان منابع انرژی پشتیبان تکیه کنند، این می‌تواند منجر به افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. علاوه بر این، اگر یک الکترولیز به شبکه وصل شود، واقعاً نمی دانید که با انرژی تمیز یا کثیف کار می کند.

مفاد ذکر شده امروز در اعتبار مالیاتی جدید برای جلوگیری از برخی از این خطرات در نظر گرفته شده است. برای اطمینان از اینکه اعتبار مالیاتی هیدروژن توسعه انرژی را تشویق می کند، پادمان های قوی لازم است. درست هیدروژن، نه هر هیدروژنی. جولی مک نامارا، تحلیلگر ارشد انرژی و معاون مدیر سیاستگذاری برنامه آب و هوا و انرژی اتحادیه دانشمندان نگران، در بیانیه‌ای گفت: «هیدروژن به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت آب و هوا عمل می‌کند یا نه».

این اعتبار مالیاتی که 45 ولت نام دارد، می تواند شرکت ها را تا 3 دلار به ازای هر کیلوگرم تولید صرفه جویی کند، اگر آنها بتوانند استانداردهای جدید و سختگیرانه پیشنهادی را برآورده کنند. آنها باید برق تمیز را از آن بخرند جدید ژنراتورهایی که تنها سه سال پس از راه اندازی تاسیسات تولید هیدروژن شروع به کار کردند. هدف از این کار این است که اطمینان حاصل شود که تولید هیدروژن به جای خشک ، این منبع، به افزودن منابع جدید انرژی پاک به شبکه‌های برق کمک می‌کند. همچنین قوانینی در مورد مکان و زمان خرید این انرژی وجود دارد. باید از همان منطقه ای باشد که در آن فعالیت می کنند. و تا سال 2028، الکتریسیته باید در همان ساعتی که برای تغذیه الکترولیز استفاده می شود، تولید شود.

  درخشش سبز در غروب خورشید در 60 ثانیه + فیلم

«این مسئله کمتر نیست که آیا هیدروژن واقعاً به عنوان ابزاری برای پیشرفت آب و هوا عمل می کند. »

این سه الزام منعکس کننده توصیه های یک مطالعه تحت رهبری پرینستون است که در اوایل سال جاری منتشر شد. برخی از شرکت های فناوری، از جمله مایکروسافت و گوگل، اهداف شرکتی خود را برای تامین برق محلی تجدیدپذیر و یکسان ، خریدهای خود به صورت ساعتی با همان هدف تشویق به رشد انرژی پاک تعیین کرده اند.

جیل تاوبر، معاون دعوی حقوقی برای آب و هوا و انرژی در قانون محیط زیست غیرانتفاعی Earthjustice، گفت: «پیش‌نویس دستورالعمل‌ها از هدر دادن میلیاردها دلار مالیات برای یارانه‌های پروژه‌های تولید هیدروژن کثیف که آلودگی‌های مضر آب‌وهوایی و سلامت را افزایش می‌دهند، جلوگیری می‌کند. بیانیه. بیانیه.

گروه های صنعتی چندان راضی نیستند. آنها می گویند محدودیت های پیشنهادی می تواند تولید هیدروژن پاک را قبل از اینکه فرصتی برای بلند شدن پیدا کند، ترمز کند. متأسفانه، دولت بایدن هریس یک مسیر مؤثر برای اجرای مشوق‌های تولید هیدروژن را اشتباه محاسبه کرد و کاملاً هدف IRA را نادیده گرفت. رکسانا بک محمدی، بنیانگذار و مدیر اجرایی اتحادیه هیدروژن ایالات متحده، در ایمیلی گفت و با این اشتباه محاسباتی، می‌بینیم که موفقیت هاب‌های هیدروژنی که اخیراً اعطا شده‌اند نیز به خطر افتاده است.

او می افزاید که دولت بایدن به جای هدف قرار دادن تولید هیدروژن به طور خاص، باید راه های دیگری را برای تشویق بیشتر انرژی پاک به آنلاین بیابد. بک محمدی گفت: «وقتی دولت مثلاً خودروهای برقی باطری، مصرف کننده برق را تشویق می کند، نیازی به تولید برق جدید برای پشتیبانی از آن وسیله نقلیه نیست.

  سامسونگ از Galaxy Z Flip 5 Retro رونمایی کرد. E700 دو دهه پیش را به یاد بیاورید

این دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه همچنین می‌تواند رویاهای نیروگاه‌های هسته‌ای قدیمی را که فکر می‌کردند مشتریان جدیدی در بخش تولید هیدروژن دارند، از بین ببرد. بزرگترین اپراتور نیروگاه هسته ای در ایالات متحده، Constellation، احتمالاً اقدامات قانونی را برای جلوگیری از اعمال این قوانین سختگیرانه انجام خواهد داد. هاف پست گزارش ها. Constellation برنامه‌های خود را در سال جاری برای ساخت یک تاسیسات تولید هیدروژن پاک با انرژی هسته‌ای 900 میلیون دلاری در ایلینوی با بودجه برنامه خوشه هیدروژن دولت بایدن اعلام کرد. اما اگر انرژی هسته‌ای از الف تامین نشود، ممکن است اعتبار مالیاتی هیدروژن را از دست بدهد جدید نیروگاه یا ظرفیتی که اخیراً به یک نیروگاه موجود اضافه شده است. ساخت رآکتورهای هسته ای جدید حداقل کاری بسیار دلهره آور است. اولین رآکتور تازه ساخته شده در ایالات متحده در چند دهه اخیر سرانجام امسال با هفت سال تاخیر و بیش از 16 میلیارد دلار بیش از بودجه، آنلاین شد.

حداقل یکی از بازیگران اصلی صنعت با قوانین پیشنهادی، که مشابه دستورالعمل های اتحادیه اروپا است، موافق است. رئیس و مدیر عامل شرکت Air Products گفت: “ما از قانون اعتبار سه ستونی قوی مالیات هیدروژنی دولت استقبال می کنیم، که برای دستیابی به کاهش واقعی انتشار گازهای گلخانه ای، ایجاد محرک برای سرمایه گذاری های گسترده تر در سراسر زنجیره ارزش هیدروژن و تقویت رهبری آب و هوای جهانی ایالات متحده بسیار مهم است.” سیفی قاسمی در بیانیه ای اعلام کرد. شرکت Air Products بزرگترین تولید کننده هیدروژن در جهان است.

پس از انتشار دستورالعمل های جدید هیدروژن در فدرال رجیستر، عموم مردم 60 روز فرصت خواهند داشت تا نظرات خود را ارسال کنند، که خزانه داری، وزارت امور خارجه و IRS باید قبل از نهایی ، قوانین جدید در نظر بگیرند.

منبع: https://www.theverge.com/2023/12/22/24012141/hydrogen-tax-credit-45v-biden-treasury-irs-clean-energy