کمپین مبهم برای بی اعتبار ، گوشت تولید شده در آزمایشگاه

آلامی گفت این پیشنهاد که خوردن سلول های جاودانه می تواند با سرطان در انسان مرتبط باشد “آنقدر مضحک است که خنده دار است”. او می‌گوید: «بنابراین تعداد کمی از مردم گوشت پرورش داده‌اند یا به آن دسترسی دارند، به نظر می‌رسد که این چیزهایی که پرورش می‌دهند بیش از هر چیز دیگری هشداردهنده هستند. “ما این تصور را داریم که از ناآگاهی مصرف کنندگان از این محصول سوء استفاده می کنیم.”

وب سایت و کمپین تبلیغاتی CEW یادآور کمپین مشابهی است که صنعت گوشت مبتنی بر گیاه را هدف قرار داده است که توسط مرکز آزادی مصرف کنندگان (CCF)، یکی دیگر از گروه های کمپین ایالات متحده اداره می شود. یک CCF تجاری که در طول Super Bowl 2020 پخش شد، یک زنبور املایی ساختگی را نشان می‌داد که در آن دانش‌آموزان برای نوشتن برخی مواد موجود در همبرگرهای گیاهی تلاش می‌کردند. صداپیشه می گوید: “شما ممکن است برای درک آنچه در گوشت مصنوعی وجود دارد نیاز به دکترا داشته باشید.” CCF که توسط ریک برمن در سال 1996 تأسیس شد، مدت‌هاست علیه گوشت گیاهی، موسسات خیریه حمایت از حیوانات و قوانین منع فروش ، حیوانات مبارزه کرده است.

جدیدترین کمپین CEW همچنین با استناد به یک مطالعه اولیه که نشان می‌دهد گوشت پرورش‌یافته می‌تواند ۲۵ برابر گوشت ، معمولی ردپای کربن داشته باشد، از اعتبار زیست‌محیطی گوشت‌های پرورشی انتقاد می‌کند. این مطالعه به طور گسترده در مطبوعات و مورد انتقاد قرار گرفت از موسسه Good Food برای جزئیات روش‌های تولید بعید که بر سطوح بسیار بالایی از تصفیه مواد متکی هستند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که گوشت‌های پرورش‌یافته می‌توانند انتشار کربن بسیار کمتری نسبت به گوشت ، معمولی داشته باشند، اگرچه تا زمانی که تولیدکنندگان تولید را افزایش ندهند، دانستن دقیق میزان شدت تولید در پخش‌ها دشوار خواهد بود.

  آمازون از دادگاه خواسته است که شکایت ضد تراست FTC را رد کند

برایانت می گوید به نظر می رسد وب سایت CEW عمداً موادی را انتخاب می کند که گوشت های پرورشی را در بدترین نور ممکن ارائه می دهد. او گفت: «اطلاعات ارائه شده بیش از آنچه موجه است باعث نگرانی می شود.

در پاسخ به انتقادات مطرح شده در این مقاله، هابارد بیان می کند که “CEW به سادگی تحقیقات موجود، نظر متخصصان موضوع و دیدگاهی عقل سلیم را به آمریکایی ها ارائه می دهد تا آنها بتوانند تصمیم خود را بگیرند.” مصرف کنندگان همه چیز را از یک بحث کامل به دست می آورند.

آینده این صنعت نوپا هنوز بسیار نامشخص است، زیرا بیشتر کارها در زمینه گوشت پرورشی توسط استارت آپ های خصوصی انجام می شود. با این حال، دولت تا حدودی از این فناوری حمایت کرده است. در سال 2021، وزارت کشاورزی ایالات متحده کمک مالی 10 میلیون دلاری به دانشگاه تافتس در بوستون برای کار بر روی گوشت پرورشی اعطا کرد. کمک های مالی دولتی همچنین به بریتانیا، اسرائیل و هلند اعطا شده است.

اما برخی از قانونگذاران با گوشت پرورشی مخالف هستند. در نوامبر 2023، پارلمان ایتالیا قانونی را تصویب کرد که استفاده، فروش، واردات و صادرات مواد غذایی «مشتق‌شده از کشت‌های سلولی یا بافت‌های مشتق شده از حیوانات مهره‌دار» را ممنوع می‌کرد. در آریزونا، لایحه‌ای برای ممنوعیت برچسب‌گذاری سلول‌های ، پرورش‌یافته به‌عنوان “گوشت” توسط نماینده ایالتی کوانگ نگوین در ژانویه ارائه شد، در حالی که قانونی که برچسب‌گذاری یا فروش گوشت پرورشی را محدود می‌کند در فلوریدا و تگزاس نیز ارائه شد.

Alamy می‌گوید امیدوار است که کمپین CEW مشتریان را در ایالات متحده و فراتر از آن از امتحان ، گوشت فرآوری‌شده و تصمیم‌گیری برای خرید دوباره آن بازدارد. “این در مورد انتخاب مصرف کننده و نوآوری است. ما واقعا از دیدن گوشت های فرآوری شده به بازار هیجان زده ایم و امیدواریم که مصرف کنندگان، به محض اینکه فرصت امتحان آن را پیدا کردند، متوجه شوند که در زندگی آنها مناسب است و خوشمزه و مقرون به صرفه است.

  مک بوک ایر M3 با بسته شدن در حدود 50 درصد از قدرت خود را از دست می دهد

منبع: https://www.wired.com/story/cultivated-meat-pr-cew-center-environment-welfare-berman/