گوگل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای سری پیکسل 8 تا 7 سال منتشر می‌کند

گوگل در رویداد امروز از پیکسل 8، پیکسل 8 پرو و ​​پیکسل واچ 2 رونمایی کرد. در پایان این مراسم اعلام شد که سری پیکسل 8 برای اولین بار در دنیای گوشی های اندرویدی به مدت 7 سال یعنی تا سال 2030 آپدیت های نرم افزاری دریافت می کند.

همانطور که انتظار می رفت، گوگل به عنوان توسعه دهنده اندروید، پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های خود را گسترش داده است. بر این اساس، سری پیکسل 8 که با اندروید 14 راه اندازی می شود، 7 سال به روز رسانی نرم افزاری دریافت خواهد کرد.

7 سال پشتیبانی نرم افزاری از Pixel 8

در وب سایت رسمی گوگل گفته شده است که سری پیکسل 8 “7 سال به روز رسانی سیستم عامل، امنیت و ویژگی ها” را دریافت خواهد کرد. در نتیجه می توان انتظار داشت که آپدیت اندروید 21 برای این گوشی ها نیز عرضه شود.

اما بهتر است در این زمینه جای تردید باقی بماند. زیرا طبق گزارش‌های غیررسمی قبلی، سری پیکسل 8 احتمالاً تنها 5 سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت می‌کند و 7 سال از به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی می‌شود.

در هر صورت اقدام گوگل گامی مثبت در جهت افزایش عمر محصولات جدید پیکسل خواهد بود. این شرکت تنها به مدت 5 سال برای گوشی های خود به روزرسانی های نرم افزاری منتشر می کرد که شامل تنها 3 آپدیت اصلی اندروید و 5 سال به روز رسانی امنیتی بود. این وضعیت زمانی ادامه پیدا می‌کند که شرکت‌هایی مانند سامسونگ به‌روزرسانی‌های اندروید را تا ۴ سال و به‌روزرسانی‌های امنیتی را تا ۵ سال برای گوشی‌های خود ارائه می‌کنند.

منبع: https://digiato.com/mobile/google-broke-record-7-years-of-updates-for-pixel-8-series

  طرح روی آوردن به خودروهای دیگر در واکنش به اعتراض مشتریان بهمن موتور صورت می گیرد