یکی از نادرترین حشرات روی زمین از انقراض نجات یافت

“سرطان درخت” این یکی از نادرترین حشرات روی زمین است 20 تا 30 تعدادی از آنها در طبیعت باقی می مانند. اعتقاد بر این بود که این حشره 80 سال پیش منقرض شد، اما دوباره به زندگی خود ادامه داد. زیستگاه آن جزیره لرد هاو (لرد هاو) و هرم بالدار (هرم کروی) در استرالیا او هست. اکنون این حشره در باغ وحش سن دیگو در ایالات متحده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

طبق یک گزارش جدید، تنها یک نوع گیاه وجود دارد که این حشره می تواند بخورد. این گیاه نیز توسط تاک مهاجم در حال نابودی است. به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر رویدادهای آب و هوایی فاجعه بار و رانش زمین، کل هرم رنگ پریده پناهگاه امنی برای گونه های در حال انقراض مانند خرچنگ های درختی نیست. بنابراین دانشمندان این نوع حشرات را در چندین باغ وحش در سراسر جهان نگهداری می کنند. اکنون باغ وحش سن دیگو نیز میزبان این حشره برای بازدید عموم است.

یک حشره شناس باغ وحش سن دیگو توضیح می دهد که بازدید از این گونه های کمیاب و نمادین راهی عالی برای افزایش آگاهی عمومی از حیوانات کمتر شناخته شده است. وجود این موجودات برای زمین بسیار مهم است. از بسیاری جهات، مانند گرده افشانی، بی مهرگان زندگی را برای همه ما ممکن می کنند.

خرچنگ درختی، یکی از نادرترین حشرات روی زمین

خرچنگ درختی

در سال 1918، خرچنگ های درختی در جزیره لرد هاو مورد حمله موش ها قرار گرفتند. موش ها همچنین گونه های بومی دیگری را خوردند و باعث انقراض پنج پرنده، دو گیاه و 12 بی مهره دیگر شدند. از سال 1920، این حشره دیگر در این جزیره دیده نشده است. اما آنها در 23 کیلومتری لرد هاو، در جزیره آتشفشانی هرم بول مستقر بودند.

  تصویر روز ناسا: برخورد با NGC 1232

این شاهکار شگفت انگیز بقا، با وجود تعداد بسیار کم خرچنگ های درختی در چنین مکان متروکی، به احتمال زیاد به دلیل توانایی گونه های ماده این حشرات برای تولید مثل از طریق همخونی است. محققان در مورد خطر انقراض حشرات تردید داشتند و در سال 2003 یک تیم نجات چهار خرچنگ درختی را از جزیره خارج کردند تا برنامه پرورش آن را آغاز کنند.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/worlds-rarest-insect-makes-stunning-comeback-after-near-extinction