Polestar این هفته چشم انداز خود را برای آینده ترسیم کرد: فناوری های جدید و وسایل نقلیه نسل بعدی که شرکت خودروهای برقی سوئدی متعلق به هلدینگ جیلی چین می گوید فروش را افزایش می دهد و دوره ای از رشد را آغاز می کند.
مراسم افتتاحیه روز پولستار در لس آنجلس – که برای متقاعد ، سرمایهگذاران و روزنامهنگاران در مورد پتانسیل آن برای آیندهای سودآور طراحی شده بود – کاملاً در تضاد با زمان حال خود قرار داشت. درست یک روز قبل، این شرکت چشم انداز خود را تجدید نظر کرد، اهداف تحویل سال 2023 خود را کاهش داد، سرمایه گذاری جدید ولوو و جیلی را اعلام کرد و به بازار گفت که تا زمانی که جریان نقدی شکسته شود، همچنان به 1.3 میلیارد دلار تامین مالی خارجی اضافی برای بدهی و سهام نیاز دارد. حتی در سال 2025
پیمودن این خط بین واقعیت مالی شرکت و آرزوهای محصول آن، تاکید بیشتری بر خود رویداد دارد.
توماس اینگنلات، مدیرعامل Polestar در مصاحبهای با TechCrunch در این رویداد گفت: «البته روز Polestar برای ما معنای زیادی دارد تا این ترکیبی از نوآوریهایی را که در اینجا جمع میشوند را به نمایش بگذاریم و به نمایش بگذاریم.
و این ترکیبی بود: شرکت کل محدوده آینده خود را ارائه کرد، از جمله Polestar 3، 4، 5، Polestar Precept، Polestar Electric Roadster Concept و Polestar Synergy. او همچنین چند اعلامیه داد که حداقل به طور اسمی چشم انداز او را برای آینده گرد هم می آورد و به سرمایه گذاران و روزنامه نگاران پیشنهاد می داد که در Polestar 3 و Polestar 4 آینده سوار شوند.
تمرکز بر مدلهای آینده، شارژ بسیار سریع، یکپارچهسازی سنسور رانندگی خودکار، فناوری آینده خودرو به شبکه و اعلامیههای تولید نشان میدهد که Polestar رویکرد رشدی همهجانبهای را اتخاذ میکند، حتی با وجود بادهای مخالف.
بادهای مخالف قابل توجه است. پذیرش خودروهای الکتریکی به ویژه در بازار لوکس کند شده است. صنعت خودروهای الکتریکی به دلیل نرخ های بهره بالا، فشارهای تعرفه ای برای رساندن تولید به ایالات متحده، عدم اطمینان اقتصادی در چین و دو جنگ در سراسر جهان بیشتر فلج شده است.
Polestar، یک خودروساز کوچک خودروهای الکتریکی لوکس و پرفورمنس، حتی با سرمایهگذاران بزرگی مانند ولوو و جیلی، در موقعیت سختتری قرار دارد. این شرکت تنها یک مدل به نام Polestar 2 را در بازار آمریکا عرضه می کند.
با تجدید نظر نزولی اخیر در فروش جهانی برای سال 2023، همه نگاه ها به Polestar 3 و Polestar 4 است.
روی Polestar 3 و Polestar 4 شرط بندی کنید
Ingenlath گفت: «وقتی در مورد اتفاقاتی که در 18 ماه آینده برای این شرکت خواهد افتاد صحبت می کنیم، این محصولات به بازار می آیند و در همان زمان ما نشستیم و مطمئن شدیم که در سال 2025 در آنجا خواهیم بود. کسب و کار سودآوری که به نقطه سربه سر می رسد.
انتظار می رود Polestar 3 در اوایل سال 2024 تحویل ایالات متحده را آغاز کند و Polestar 4 به زودی وارد تولید خواهد شد و در سال 2025 تحویل خواهد شد.
Ingenlath می گوید که این شرکت روی Polestar 3 و Polestar 4 برای کمک به دستیابی به اهداف ترازنامه خود تا سال 2025 حساب می کند.
Polestar 3 و 4 عناصر کلیدی هستند. آنها قلب تجارت هستند.» او با تاکید بر تمرکز شرکت بر قیمت به جای حجم، گفت.
درایوهای اول: Polestar 3 و Polestar 4
این شرکت به شرکتکنندگان این فرصت را داد تا در نسخههای پیش از توسعه Polestar 3 و Polestar 4 در سفرهای کوتاه 10 دقیقهای در اطراف فرودگاه سانتا مونیکا در ترافیک توقف و حرکت سوار شوند.
Polestar 3 “لوکستر” و بزرگتر از این دو خودرو است، با خط سقفی شبیه SUV، فضای عقب کافی و کابین کاملا دیجیتال. همچنین این اولین وسیله نقلیه ای است که این شرکت بر روی یک پلت فرم کاملا جدید می سازد. از صندلی عقب، Polestar 3 آرام، غارنشین و راحت با فضای پا و سر فراوان است. این سیستم تعلیق بادی دارد که به اندازه کافی احساس جاده را برای احساس اتصال، بدون سنگینی، فراهم می کند و آن را چابک و سبک تر می کند.
یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عمودی در مرکز داشبورد و یک صفحه نمایش اطلاعات راننده متصل به ستون فرمان وجود دارد. در حالی که بیشتر ویژگیهای خودرو (مانند حالت تک پدال و حالتهای مختلف رانندگی) را کنترل میکنید، از طریق صفحه اصلی اطلاعات سرگرمی، کنترلهای چراغهای جلو و برف پاککنها به راحتی روی اهرم قابل دسترسی هستند.
Polestar 4 یک SUV-کوپه در این محدوده با سقف شیبدار است – چه باور کنید چه نه، بدون شیشه عقب. به گفته این شرکت، این حذف غیر سنتی به طراحان اجازه می دهد تا فضای سر و پای بیشتری را به سرنشینان عقب بدهند. Polestar 4 دارای فاصله محوری کمی کوتاهتر از 3 است، اما از دیدگاه سرنشینان عقب، حتی بدون شیشه عقب، احساس تنگناهراسی نمی کند.
در Polestar 4، آینه دید عقب دیجیتال راننده. سانروف درست پشت تاج سر سرنشینان عقب امتداد می یابد تا شبیه تابوت نباشد، حتی اگر شیشه ای پشت صندلی ها وجود نداشته باشد. روشنایی محیط داخل، عدم وجود شیشه عقب را تقریبا نامحسوس می کند.
Polestar 4 همچنین دارای یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ اطلاعات سرگرمی است، اما به جای عمودی به صورت افقی است و صفحه اطلاعات راننده به جای ستون فرمان روی داشبورد نصب شده است. در Polestar 4 خبری از HUD نیست و برخلاف مدل 3 با فنرهای فولادی تعلیق عرضه می شود. این پیکربندی باعث میشود در جادههای شیاردار احساس خشنتر شود و موجها و حرکات شدید را برای مسافرانی که در صندلیهای عقب مینشینند، ترجمه میکند.
تکنولوژی و تجربه رانندگی بخش شگفت انگیزی نبود. در عوض، این بود که مشتریانی که به TechCrunch در Cars ملحق شدند، در مورد وسایل نقلیه آینده چقدر هیجان زده بودند. یکی از مشتریان از ایندیانا به ما گفت که یک Polestar 3 را سفارش داده است و در طول رانندگی به قدری از ویژگی های صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی هیجان زده بود که نتوانست خود را از آن جدا کند.
باتری های آینده، V2G و رانندگی خودکار
Polestar همچنین از رویداد افتتاحیه خود برای برجسته ، همکاری های فناوری با شرکت هایی مانند Luminar، Mobileye و StoreDot، یک شرکت باتری که Polestar در سال گذشته در آن سرمایه گذاری کرد، استفاده کرد.
بسیاری از این مشارکت های فناوری، مانند رابطه آن با شرکت لیدار Luminar، جدید نیستند. این شرکت ها در ماه فوریه سال جاری توافقی را برای همکاری با یکدیگر اعلام کرده بودند و برنامه هایی برای ادغام لیدار در کنار فناوری Mobileye Chauffeur در آگوست 2023 اعلام شد.
به نظر می رسد هدف اعلامیه های جدید نبود، بلکه نشان دادن این بود که این خودروهای نسل بعدی چه قابلیت هایی دارند.
به عنوان مثال، Polestar 4 به Lidar مجهز خواهد شد که از یک سیستم کمک راننده پیشرفته پشتیبانی می کند که رانندگی خودکار بدون چشم را در بزرگراه ها امکان پذیر می کند. این سیستم اما هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.
در طول ارائه، مدیر عامل Mobileye، آمنون شاشوا، که در آن حضور نداشت اما صحبت های خود را از قبل ضبط کرده بود، ویدئویی از یک Polestar 4 با استفاده از فناوری Mobileye برای حرکت در یک دوربرگردان به نمایش گذاشت. اگرچه این وسیله نقلیه میتوانست بدون دخالت راننده وارد ترافیک، ادغام و خروج شود، اما اجرای آن آرامترین نبود. این ویدئو نشان میدهد که نمونه اولیه وسیله نقلیه هنگام ورود به دوربرگردان متوقف و شروع به حرکت میکند، دقیقاً مانند یک راننده نامطمئن. شاشوا در طی اظهارات ضبط شده خود گفت که این ویدئو هفته گذشته ضبط شده است.
شاید یکی از جذابترین شرکتهایی که در این رویداد مورد توجه قرار گرفت StoreDot بود، یک شرکت باتریسازی مستقر در اسرائیل که باتریهای جیبی را با آنچه که شارژ بسیار سریع یا XFC مینامد تولید میکند.
Polestar اولین بار در می 2022 در StoreDot سرمایه گذاری کرد و اکنون قصد دارد فناوری باتری آند سیلیکونی موسوم به “0-100 در 5 دقیقه” را در خودروهای الکتریکی آینده ادغام کند.
مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران StoreDot Doron Myersdorf در رویداد روز پنجشنبه حضور داشت و مدلی در مقیاس کوچک از فناوری باتری XFC را به نمایش گذاشت که در کمتر از هشت دقیقه چند سلول را تا 80 درصد شارژ کرد.
StoreDot سلولهای باتری را توسعه داد، در حالی که Polestar، یک «سرمایهگذار و همکار کلیدی»، در کنار شرکت برای توسعه شاسی باتری و سیستم خنککننده مایع کار کرد که سلولهای شارژ سریع را در جای خود نگه میدارد. در دمای زیر 40 درجه سانتیگراد، یک نقطه حیاتی برای کارآمدی شارژ ، . مایرزدورف گفت که این فناوری در بیش از 1000 چرخه شارژ سریع آزمایش شده است و گفت که خرابی باتری بیشتر از شارژ آهسته نیست.
Myersdorf گفت: «شارژ آهسته و شارژ سریع برای این فناوری یکسان هستند. “بنابراین می توانید نیم میلیون مایل گارانتی” برای باتری دریافت کنید. وی همچنین خاطرنشان کرد که باتری نه تنها پس از 1000 بار شارژ از بین می رود، بلکه تنها تا 80 درصد شارژ می شود. Polestar و StoreDot می گویند باتری توسعه یافته مشترک را در مقیاس بزرگ در یک نمونه اولیه Polestar 5 در سال 2024 به نمایش خواهند گذاشت.
Polestar همچنین پروژه های وسیله نقلیه به شبکه یا V2G را در سوئد و کالیفرنیا اعلام کرد. این شرکت موافقت کرده است که بخشی از ائتلافی از خرده فروشان و تامین کنندگان انرژی، ارائه دهندگان شارژ خانگی و محققان دانشگاهی برای یک پروژه آزمایشی با بهره گیری از فناوری V2G و ناوگان Polestar 3s در گوتنبرگ سوئد و اطراف آن باشد. در کالیفرنیا، Polestar اعلام کرد که در یک مطالعه اولیه برای ایجاد یک نقشه راه برای فناوری V2G در این ایالت شرکت خواهد کرد. این پروژه در سوئد دو سال به طول خواهد انجامید که از سال 2024 شروع می شود و پیش از تحصیل در کالیفرنیا از دسامبر آغاز می شود و یک سال به طول می انجامد.
هنوز برای این نوع فناوری خیلی زود است، و موانع زیادی برای غلبه بر آن وجود دارد، از دعواهای قانونی گرفته تا زیرساخت ها. با این حال، اگر فناوری V2G همانطور که Polestar امیدوار است کار کند، نیروگاه مجازی جدید Polestar یا VPP را قابل استفاده خواهد کرد. Polestar گفت سیستم VPP مبتنی بر ابر به دارندگان Polestar3 این امکان را میدهد که انرژی را در زمانی که وسیله نقلیه آنها پارک شده است، در خانه یا در مکان عمومی به شبکه بازگردانند.
مسیری که باید طی کرد
با ادامه انقباض صنعت خودروهای الکتریکی، خودروسازان کوچکتری مانند پولستار باید سریعاً وارد عمل شوند تا سرپا بمانند.
Ingenlath می گوید که او به آینده Polestar خوش بین است.
Ingenlath با اشاره به کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی گفت: “ما نباید از بازار خودروهای الکتریکی خیلی شوکه شویم.” منظورم این است که نکته مهم این است که شما به عنوان یک شرکت چقدر برای عبور از چنین دره ای آماده هستید؟ او ادامه داد. “ما قطعا زنده خواهیم ماند.”
منبع: https://techcrunch.com/2023/11/10/polestar-tackles-softening-ev-demand-with-new-tech-and-next-gen-vehicles/