آیا هوش مصنوعی به دستیار صوتی بیکسبی خواهد آمد؟

دنیای هوش مصنوعی نسبت به چند سال گذشته با تغییرات زیادی روبرو بوده است و بازیکنان این حوزه باید محصولات خود را با روندهای فعلی همگام کنند. دستیار صوتی بیکسبی سالهاست که در گوشی های هوشمند سامسونگ وجود دارد. اما ظاهرا سامسونگ بالاخره متوجه شده است که ادامه این روند منجر به شکست بیکسبی خواهد شد. بر این اساس، شاید کره ای ها با افزودن هوش مصنوعی مولد به این دستیار صوتی، انقلابی در این زمینه ایجاد کنند.

دستیار صوتی بیکسبی به هوش مصنوعی نیاز دارد

هوش مصنوعی مولد در بیکسبی

این رسانه در گزارش جدید CNBC با یکی از مدیران ارشد سامسونگ به نام وون جون چوی مصاحبه کرده و سخنان این مقام کره ای را تکرار کرده است. مدیر اجرایی می گوید سامسونگ می تواند هوش مصنوعی را به دستیار صوتی اختصاصی خود اضافه کند. زیرا این غول کره جنوبی به دنبال افزایش هر چه بیشتر محصولات خود خواهد بود. در این چند سال، دنیای هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری پیشرفته شده است و با ظهور چت ربات های قدرتمندی مانند ChatGPT، اکنون رقابت در این زمینه سخت تر از گذشته شده است.

چت بات های جدید مجهز به هوش مصنوعی مولد هستند و این می تواند برگ برنده آنها باشد. به لطف وجود هوش مصنوعی پیشرفته، کاربر می تواند پاسخ سوالات پیچیده خود را راحتتر از بیکسبی در برنامه های چت رقیب بیابد. عدم وجود این ویژگی ها در بیکسبی باعث شده تا کاربران کمتر از قبل به سراغ دستیار صوتی سامسونگ بروند. کارهایی مانند تولید عکس و فیلم را می توان با استفاده از هوش مصنوعی در یک چشم به هم زدن انجام داد. آقای چوی در این مصاحبه اظهار داشت:

با ظهور فناوری هوش مصنوعی و LLM (مدل زبان بزرگ)، من معتقدم که باید نقش بیکسبی در اکوسیستم را دوباره تعریف کنیم تا این دستیار صوتی به هوش مصنوعی مولد مجهز شود و در آینده هوشمندتر شود. مکالمه و رابط طبیعی تر برای پشتیبانی از محصولات مختلف سامسونگ.”

جدا از این، اپل به دنبال معرفی قابلیت های هوش مصنوعی در اکوسیستم خود در رویداد WWDC آینده خواهد بود. بنابراین فشار روی سامسونگ در آینده بیشتر خواهد بود. بنابراین دور از انتظار نیست که سامسونگ با افزودن هوش مصنوعی مولد به بیکسبی در اسرع وقت، آن را به رقیبی قدرتمند در این زمینه تبدیل کند. با این حال، کار سامسونگ به این راحتی نیست و طراحی مجدد الگوریتم ها و فرآیندهای بیکسبی به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد.

  شرایط فروش اما العماری سیکل جدید سیستم یکپارچه + جدول D 1402 اعلام شد.

منبع: https://digiato.com/tech/samsung-wants-to-upgrade-bixby-with-generative-ai