برای جوانان آرزوی درد و رنج فراوان دارم

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در مصاحبه ای با حضور دانشجویان دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد، در مورد موفقیت و راه های دستیابی به آن صحبت کرد. به گفته وی، داشتن توقعات بالا، موفقیت را برای جوانان دشوار می کند. او برای نسل بعدی کارآفرینان جوان آرزوی درد و رنج فراوان دارد، زیرا به عقیده او، رنج به مقاومت و موفقیت می انجامد.

طبق گزارش Fortune، جنسن هوانگ در این مصاحبه گفت:

برای همه شما دانشجویان دانشگاه استنفورد آرزوی درد و رنج فراوان دارم. سرچشمه عظمت شخصیت انسان است و شخصیت در افراد باهوش شکل نمی گیرد، بلکه در افرادی که رنج کشیده اند شکل می گیرد.

البته این روزها منبع اصلی درد و رنج جوانان در سراسر جهان این است که هوش مصنوعی بر شغل آنها تأثیر گذاشته و حتی ممکن است آنها را بیکار کند. در همین حال، انویدیا یکی از بزرگترین شرکت های پشت سر رشد این فناوری است.

مدیرعامل انویدیا و عامل موفقیت شرکتش

جنسن هوانگ در مصاحبه ای گفت که تا به امروز با خوشحالی از عبارت “درد و رنج” در شرکت خود استفاده می کند. در واقع، مدیر عامل انویدیا به این معنی است که می تواند شخصیت شرکت خود را با درد و رنج اصلاح کند.

برای هوانگ، آنچه مهم‌تر است جاه‌طلبی نیست، بلکه انعطاف‌پذیری است. به گفته وی، بدون رنج نمی توان به تاب آوری دست یافت. او می گوید:

“افرادی که انتظارات بسیار بالایی دارند، انعطاف پذیری بسیار پایینی دارند و متأسفانه تاب آوری رمز موفقیت است.” یکی از ویژگی های خوب من این است که توقعات بسیار پایینی دارم.

انویدیا در حال حاضر انحصار قابل توجهی در بازار چیپست های هوش مصنوعی دارد. تحت مدیریت هوانگ، ارزش بازار شرکت به بیش از 2 تریلیون دلار رسید. دارایی خالص شخصی او بیش از 80 میلیارد دلار است. انحصار این شرکت در بازار، شرکت های دیگری مانند OpenAI را نیز بر آن داشته تا در توسعه تراشه های هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. با این حال، هوانگ معتقد است که حتی اگر تراشه های رقیب رایگان باشد، تراشه های شرکت او همچنان ارزش بیشتری دارند.

  گزارش های زنجیره تامین نشان می دهد که مک بوک های M3 در سال 2024 عرضه خواهند شد

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/nvidia-ceo-wishes-pain-and-suffering-on-young-people