برخی از سیارک های نزدیک به زمین در واقع می توانند تکه هایی از ماه باشند

بیش از 32 هزار سیارک نزدیک به زمین در فضای نزدیک سیاره ما پرواز می کنند. در حالی که منشا این سیارک ها به طور کامل مشخص نیست، دانشمندان بر این باورند که حداقل یکی از آنها ممکن است از ماه آمده باشد.

اعتقاد بر این است که سیارکی به نام کامواولوا این بخشی از ماه است که میلیون ها سال پیش پس از یک برخورد بزرگ از سطح ماه به بیرون پرتاب شد.

احتمال اینکه این سیارک بخشی از ماه باشد برای اولین بار توسط تیمی از دانشمندان کشف شد. دانشگاه آریزونا بلند ، اکنون یک گروه تحقیقاتی جدید بینش بیشتری در مورد این امکان ارائه کرده است. از جمله مسیر منحصر به فردی که می تواند این حادثه را ممکن کند.

پیش از این، دانشمندان معتقد بودند که بیشتر سیارک های نزدیک به زمین از خارج از مدار مریخ آمده اند. با این حال، این احتمال وجود دارد که کامواولیوا بخشی از ماه باشد. چالش این است که ثابت کنیم تکه های ماه باید بتوانند از گرانش زمین بگریزند، و این جایی است که مطالعه جدید وارد عمل می شود.

سیارک ها

بر اساس یک مطالعه جدید، بخش‌هایی از ماه می‌توانند از گرانش زمین بگریزند، مشروط بر اینکه با سرعت کافی به بیرون پرتاب شوند. ماه در میلیون ها سال گذشته با شهاب سنگ های زیادی روبرو شده است. یکی از این ضربات می تواند باعث دور انداختن تکه ای از آن و در نهایت تبدیل شدن به کاموولیوا شود.

با این حال، دلیل اصلی که محققان کامواولیوا را به عنوان قمر بخشی بالقوه می دانند، مدار منحصر به فرد آن است. در حالی که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین دارای مدارهایی هستند که آنها را به زمین نزدیک می‌کند، کامووالوا در بیشتر مواقع هنگام گردش به دور خورشید به عنوان همراه زمین عمل می‌کند.

  رانندگان تازه کار تنها مسئول چهار درصد تصادفات رانندگی در کشور هستند

تحقیق جدید برای انتشار مجله ارتباطات زمین و محیط زیست پذیرفته شد و توضیح داد که چگونه کامواولیوا پس از جدا شدن از سطح ماه به یک سیارک نزدیک به زمین تبدیل شد.

منبع: https://digiato.com/astronomy/some-near-earth-asteroids-could-actually-be-pieces-of-the-moon