بررسی انحلال یک گام حیاتی برای مشاغل است

مدیر عامل صرافی رمزارز Abantettter معتقد است که محدودیت ها و اختلالات موجود در اینترنت تأثیر منفی مستقیمی بر شرکت ها دارد و بخش بزرگی از این تأثیرات مربوط به امنیت کاربران آنها است.

بر اساس گزارش وضعیت اینترنت منتشر شده توسط انجمن تجارت الکترونیک تهران، اینترنت کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان از نظر شاخص هایی مانند سرعت، کیفیت، فیلترینگ و محدودیت ها در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. موانع و محدودیت ها در این مسیر محدود به یک منطقه خاص نیست، بلکه همه زمینه ها به ویژه تجارت را شامل می شود. بورس های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نیز به دلیل همسو بودن فعالیت خود با بازار جهانی با چالش ها و موانع زیادی روبرو هستند.

فرهاد فلاح، مدیرعامل صرافی آنلاین Abantettter در این رابطه به دیجیاتو توضیح داد: «اگر مردم از فیلترها برای دور زدن محدودیت‌های اینترنت یا اتصال به برنامه‌ها و بدافزارهای غیرقابل اعتماد استفاده کنند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد.» همچنین با توجه به ناامنی فعلی اینترنت، اگر برخی از گیرندگان بخواهند بخشی از اطلاعات مشتری را به سرقت ببرند، می توانند به راحتی به اهداف خود برسند. عملکرد برخی از این بدافزارها به این صورت است که اگر آدرسی شبیه به کیف پول ارزهای دیجیتال کپی شود، می توانند آن را با کیف پول خود جایگزین کنند و سوء استفاده کنند. از طریق این موضوع اگر کاربران دقت نکنند مشکلات زیادی در این زمینه پیش خواهد آمد.

مدیرعامل آبانتیتر ضمن تاکید بر موانع پیش روی تجار، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شرکت های ایرانی را عدم دسترسی به داده های لازم از منابع اصلی دانست و استفاده از اینترنت جهانی را ضروری دانست.

  بابی کوتیک، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد، ظاهراً می‌خواهد TikTok را بخرد.

وی در این رابطه به دیجیاتو گفت: “گاهی اوقات یک سری از آدرس های IP در مراکز داده فیلتر می شوند که اتفاقا آدرس های IP شرکت ها بر روی آنها فعالیت می کنند. شرکت هایی مانند ما که به بازار جهانی مرتبط هستند از اتصال جهانی اینترنت استفاده می کنند و این اختلالات باعث می شود. ضرر بزرگی برای شرکت ها و معامله گران.» و کاربران. مهمترین چالش پیش روی شرکت های ایرانی نحوه به دست آوردن داده های لازم از منبع اصلی آن است. در حوزه ارزهای رمزنگاری شده، کاربران نمی توانند از طریق اینترنت در ایران با بلاک چین صحبت کنند و ارسال یا ارسال کنند. درخواست ها را دریافت کنید و این ارتباط تنها از طریق اینترنت جهانی امکان پذیر است.

وی در این خصوص افزود: درخواست حذف فیلترهای IP مربوط به کسب و کار بسیار زیاد است و ممکن است برای کسب و کارها مشکلات عدیده ای ایجاد کند، این مشکلات تنها به مبادلات محدود نمی شود، بلکه در کل اکوسیستم وجود دارد.

وی بررسی فیلترینگ برخی وب سایت ها و محدوده IP را ضروری دانست و توضیح داد: اگر بخواهیم در حوزه فناوری اطلاعات کسب و کار پایداری داشته باشیم، یک سری معاملات آنلاین با IP اصلی در دنیا انجام می شود و موضوع اساسی که در این مرحله حائز اهمیت است این است که لازم است فیلترینگ برخی از وب سایت ها و محدوده IP حداقل برای کسب و کارها بررسی شود.

فلاح معتقد است که بحث امنیت اینترنت کاملا اشتباه است و معتقد است ابزارهای مدرن می توانند کارکرد مثبت یا منفی داشته باشند و نباید از منظر امنیتی به این مسائل نگاه کرد.

  شرکت های فناوری اطلاعات در حال شتاب بخشیدن به اقتصاد کشور هستند

وی در این خصوص افزود: راه حل، مسدودسازی و مانع تراشی نیست و باید با مشکلات و چالش هایی که در این مرحله به وجود آمده است مقابله کنیم و اگر فردی اشتباه کرد، نباید کل اینترنت را فیلتر کرد و یا بخش بزرگی از آن مسدود شده است، باید بتوان از قابلیت‌های موجود استفاده کرد.» و به بهره‌وری رسید، همچنین نمی‌توانیم به پلتفرم‌های موجود در حوزه آموزشی دسترسی پیدا کنیم و این خودش یک فاجعه است.

مدیرعامل آبانتتر درباره مشکلات و اختلالاتی که در روند فعالیت ایجاد می شود گفت: اختلالات شدیدی داشتیم و چندین بار دسترسی ما به زنجیره ای از سرورها قطع شد و به همین دلیل باید سیستم های پیچیده ای از سرورهای مختلف بسازیم تا اگر یکی از آنها قطع می شود، سیستم می تواند مسیر دیگری برای ارسال درخواست ایجاد کند. “ساخت این سیستم های پیچیده مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است.”

منبع: https://digiato.com/tech/abantetter-ceo-reviewing-filtering-is-a-critical-step-for-businesses