بررسی مودم Neterbit NW-431F با پشتیبانی از شبکه 4G

نتربیت محصولات متعددی را در فضای شبکه عرضه کرده است که از آن جمله می توان به مدل های مختلف مودم DSL و مودم 4G/LTE اشاره کرد. در این مقاله مودم Neterbit NW-431F 4G/LTE را زیر میکروسکوپ قرار می دهیم تا کیفیت اینترنت ارائه شده توسط آن از طریق شبکه وای فای یا پورت شبکه را بررسی کرده و ویژگی های مهم این مودم را از نزدیک بررسی کنیم. . مودم Neterbit NW-431F پاسخگوی نیاز کاربران عادی برای اتصال به اینترنت بوده و حتی در شرایط آنتن دهی مناسب شبکه موبایل، کاربران حرفه ای نیز می توانند برای اتصال به اینترنت پایدار و پرسرعت از آن استفاده کنند. این مودم حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد و با 12 ماه گارانتی تعویض و 36 ماه خدمات پس از فروش به فروش می رسد.

بررسی ویدیویی مودم Neterbit NW-431F

لیست مشخصات فنی مودم 4G Neterbit NW-431F

  • پشتیبانی از شبکه 4G/LTE با حداکثر سرعت دانلود تا 150 مگابیت در ثانیه و حداکثر سرعت آپلود تا 50 مگابیت در ثانیه
  • پشتیبانی از Wi-Fi 802.11b/g/n با حداکثر سرعت تا 300 مگابیت بر ثانیه
  • مجهز به دو آنتن 3dBi برای اتصال به شبکه LTE
  • مجهز به دو آنتن 3dBi برای Wi-Fi
  • مجهز به چهار پورت شبکه 10/100Mbps
  • دمای کار از 0 تا 50 درجه سانتیگراد
  • قیمت حدود 2 میلیون تومان با 36 ماه گارانتی آونگ

طراحی و ساخت با کیفیت

مودم Neterbit NW-431F با طراحی ساده و ظاهر نسبتا زیبا قابل استفاده در انواع محیط های اداری و خانگی می باشد. این مودم فقط در رنگ سفید و دارای بدنه پلاستیکی است که می تواند در برابر آسیب های فیزیکی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. اگر نیاز به جابجایی مداوم مودم خود دارید، وزن سبک Neterbit NW-431F می تواند کمک کند. ابعاد نسبتا کوچک یکی دیگر از مزایای این مودم است که می توانید آن را در هر مکانی قرار دهید. به عنوان مثال، این مودم سفید Neterbit را می توان در گوشه دفتر کار خود قرار داد و یا در صورت تمایل می توانید آن را به دیوار وصل کنید.

  ایلان ماسک کد منبع مدل هوش مصنوعی گروک خود را به صورت عمومی منتشر کرد

روی بدنه سفید رنگ این مودم 8 نشانگر LED تعبیه شده است که وضعیت اتصال هر پورت LAN، شبکه وای فای و نوع اتصال اینترنت موبایل (3G یا 4G) را نشان می دهد. در روتر Neterbit NW-431F از چهار آنتن استفاده شده است که دو آنتن به شبکه وای فای و دو آنتن دیگر به تقویت اتصال اینترنت موبایل اختصاص دارد. قدرت هر یک از این آنتن ها به 3 dBi می رسد. Neterbit NW-431F یکی از معدود مودم های 4G/LTE موجود در بازار در این رده قیمتی است که از چهار آنتن استفاده می کند.

در پایین روتر Neterbit NW-431F، برچسب مشخصات سخت افزاری نصب شده است که مواردی مانند شماره مدل، شماره سریال، آدرس MAC و اطلاعات پیش فرض را برای ورود به پنل تنظیمات در اختیار شما قرار می دهد. عبارت «ساخت ایران» نیز در این قسمت نوشته شده است.

در پشت روتر Neterbit NW-431F از چهار پورت LAN استفاده شده است تا بتوانید دستگاه های مختلف مانند تلویزیون، کامپیوتر یا کنسول بازی را با ثبات بیشتری به آن متصل کنید. طبیعتا هیچ یک از این پورت ها قابلیت WAN برای اتصال به مودم یا روتر دیگر را ندارند یا حداقل در مشخصات دستگاه ذکر نشده است. درگاه سیم کارت مودم Neterbit نیز در لبه سمت چپ نصب شده است و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای استفاده از سیم کارت در این مودم، باید آن را در شیار میکرو سیم کارت قرار دهید.

تست سرعت اینترنت

تست سرعت اینترنت برای مودم Neterbit

زمان تست سرعت اینترنت روی مودم Neterbit NW-431F فرا رسیده است. به گفته نتربیت، حداکثر سرعت دانلود و آپلود مودم 4G LTE آن به ترتیب 150 و 50 مگابیت بر ثانیه است. برای تست سرعت این مودم از سیم کارت های 4G شرکت Writel و Shuttle استفاده کردیم. همچنین در تست های انجام شده توسط دیجیاتو سرعت دانلود و آپلود اینترنتی این مودم به 16 مگابیت بر ثانیه رسید. با این سرعت می توانید بسیاری از کارهای روزانه خود را بدون مشکل انجام دهید. اگر از سیم کارت اختصاصی TD/LTE با آنتن مناسب استفاده می کنید، می توانید انتظار سرعتی نزدیک به 30 مگابیت در ثانیه یا بالاتر را داشته باشید. استاندارد وای فای به کار رفته در مودم NW-431F Neterbit توانایی کلاک حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه را دارد.

  هوآوی ممکن است در حال کار بر روی هدست واقعیت ترکیبی خود برای رقابت با اپل باشد

رابط کاربری مودم Neterbit NW-431F

رابط کاربری مودم Neterbit 4G/LTE با آنچه در اکثر مودم های رایج موجود در بازار می بینید کمی متفاوت است. اما همچنان با یک رابط کاربری استاندارد و کاربرپسند مواجه هستیم که دسترسی به قسمت های مختلف آن بسیار ساده است. در صفحه اول این رابط کاربری اطلاعات کلی مانند درصد مصرف پردازنده اصلی، رم، آدرس IP و اطلاعات آدرس مک را مشاهده می کنید. قسمت تنظیمات شبکه به نوع دسترسی به اینترنت اختصاص دارد. در قسمت تنظیمات LAN می توانید شبکه وای فای را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم این مودم از استانداردهای امنیتی و رمزگذاری Wi-Fi 802.11b/g/n و WPA/WPA2 و AES پشتیبانی می کند.

گزینه هایی مانند نگاشت پورت و VPN را می توان در بخش برنامه های شبکه مشاهده کرد. قسمت بعدی رابط کاربری به تنظیمات سیستم از جمله مدیریت رمز عبور و تاریخ و زمان مودم اختصاص دارد. در نهایت می توانید اطلاعات ثبت دستگاه را در قسمت ابزار اشکال زدایی بیابید.

پوشش شبکه تلفن همراه و باندهای فرکانس برای مودم NW-431F Neterbit

مودم Neterbit NW-431F 4G/LTE از تمامی شبکه های تلفن همراه ایران پشتیبانی می کند و می توانید سیم کارت تمامی اپراتورها را وارد کنید. از نظر پوشش باندهای فرکانسی در این مودم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شبکه FDD: محدوده 1/3/5/7/8/20
  • شبکه TDD: باندهای 38/40/41
  • شبکه WCDMA: باند 1/5/8

البته در ایران برخی اپراتورها از باند 42 شبکه TDD استفاده می کنند و به همین دلیل ممکن است سیم کارت TD این اپراتورها روی این مودم پشتیبانی نشود. بنابراین، اگر قصد استفاده از شبکه TDD را دارید، قبل از تهیه سیم کارت برای این مودم، حتما این مشکل را بررسی کنید.

  هدایای سامسونگ برای پیش خرید سری گلکسی اس 24 فاش شد

نتیجه

مودم 4G/LTE Neterbit NW-431F یک دستگاه کوچک، جمع و جور و کاربردی برای اتصال ساده به اینترنت موبایل است که می تواند از طریق Wi-Fi یا اتصال LAN سیمی، اینترنت تعداد زیادی دستگاه را فراهم کند. راه اندازی این مودم بسیار ساده است و به راحتی به شبکه های موبایل در ایران متصل می شود. با توجه به سرعت اینترنت موبایل در کشور، حداکثر سرعت 150 مگابیت بر ثانیه برای اکثر کاربران کافی است. اگر مودمی با این مشخصات می خواهید، می توانید مودم Neterbit NW-431F را با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان و 36 ماه گارانتی آونگ خریداری کنید. گارانتی سه ساله آوانگ برای این مودم شامل تعویض کامل محصول در سال اول می باشد.

منبع: https://digiato.com/articles/neterbit-nw-431f-4g-lte-modem-router-hands-on-review