بهترین سریال‌های ورزشی تا ۲۰۲۳

چند سال پیش متوجه شدیم که کووید ۱۹ قرار است پاندمی بسیار متفاوتی از هر چیز که تا به حال دیده‌ایم باشد و فصل مسابقات NBA در سال 2020 به این دلیل لغو شد. همین اتفاق برای دیگر لیگ‌های ورزشی افتاد و دیگر نمی‌توانستم آتلانتا یونایتد یا منچسترسیتی مورد علاقم را تماشا کنم و به همین دلیل رفته‌رفته به سراغ تماشای سریال‌های ورزشی‌ای چون The English Game از نتفلیکس رفتم. از سال ۱۹۷۸ تهیه‌کنندگان تلویزیونی فرصت را برای ساخت سریال‌های ورزشی و کمدی بسیار مناسب دیدند و شاهد ساخت سریالی چون The White Shadow، محصول شبکه CBS بودیم که جزء اولین سریال‌های درام محسوب می‌شد که بیشتر بازیگرانش سیاه‌پوست بودند. همچنین سریالی مثل Ted Lasso از اپل تی‌وی پخشش را آغاز کرد؛ این سریال در مورد یک مربی فوتبال آمریکایی است که برای هدایت یک تیم فوتبال لیگ برتر استخدام شده است.

برای تهیه فهرست بهترین سریال‌های ورزشی تمام دوران به سراغ عناوین فیلم‌نامه شده‌‌ای رفته‌ایم که اساساً‌ روایتشان حول محور ورزش می‌چرخد و با بسیاری از آن‌ها در اینجا طرف هستیم: فوتبال، بیسبال، هنر‌های رزمی، تنیس، مسابقات ،‌سواری و کشتی‌گیری. (به همین منظور نشانی از اثری چون 30 for 30، عنوان ستایش‌شده‌ای مانند Last Chance U یا سریال خوش‌ساخت و پر سر و صدایی مثل Welcome to Wrexham از شبکه FX در این فهرست نخواهد بود.) شخصیت‌های سریال‌های این لیست می‌توانند بازیکن، مدیر، نویسنده ورزشی، نماینده، یا حتی طرفدار باشند، اما در هر حال ورزش، محور این آثار خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:برترین سریال های ژاپنی تاریخ – جادوی سرزمین آفتابداستان‌های جذاب و خلاقانه
برترین سریال های ژاپنی تاریخ – جادوی سرزمین آفتاب

23. One Tree Hill

سریال‌های ورزشی
بازیگران Chad Michael Murray, James Lafferty, Hilarie Burton, Bethany Joy Lenz
سازنده Mark Schwahn
سال پخش ۲۰۰۳ – ۲۰۱۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۹
تعداد قسمت ۱۸۷
نمره IMDB ۷.۸

سریال One Tree Hill از آن عنوان‌های دوست‌داشتنی است که داستانش مدام عجیب‌ و غریب‌تر می‌شود و شخصیت‌هایی داشت که پا به پای قصه‌گویی دیوانه‌کننده‌اش عالی عمل می‌کنند. برخی از تصمیمات درون روایت آن به شدت متفاوت است و برای مثال یک سگ را در این سریال مشاهده می‌کنیم که قلب یکی از شخصیت‌های اصلی را می‌خورد. بله درست شنیدید، یک سگ یک قلب را می‌خورد، معمولا سریال‌های نوجوانانه چنین کارهایی می‌کنند. حتی اگر در زمان پخش اولیه سریال One Tree Hill مورد هدف سازندگان قرار نگرفته باشید، سایه آن بر فرهنگ عامیانه آنقدر ژرف بود که حتی ذکر این پدیده که برادران ناتنی در یک شهر کوچک در کارولینای شمالی بسکتبال بازی می کنند برای درگیر ، و جذب مخاطبان و احساساتی کردنشان کافی بود. شاید الان وقتش شده که به تماشای این اثر خاص که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است نشسته و ببینید که این همه صحبت و سر و صدا برای چیست!

22. Red Oaks

سریال‌های ورزشی
بازیگران Craig Roberts, Ennis Esmer, Jennifer Grey, Gage Golightly, Paul Reiser, Richard Kind
سازندگان Joe Gangemi, Gregory Jacobs
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۷
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۳
تعداد قسمت ۲۶
نمره IMDB ۷.۹

سریال Red Oaks با یک شجره‌نامه طولانی کار خودش را آغاز کرد. این عنوان توسط «استیون سودربرگ» و «دیوید گوردون گرین» تولید شده است. گرین قسمت اول آن را کارگردانی کرده و با سریالی طرف هستیم که توسط همکاران قدیمی سودربرگ یعنی «جو گانگمی» و «گرگوری جیکوبز» نوشته و ساخته شده است. همچنین شاهد کارگردانی بقیه قسمت‌های این سریال توسط اشخاصی چون «امی هکرلینگ» و «هال هارتلی» هستیم. روایت سریال Red Oaks در یک کلوپ خارج از شهری در نیوجرسی و در اواسط دهه ۸۰ اتفاق می‌افتد. این عنوان به شکلی آزادانه حس‌ها و عناصری را از فیلم‌هایی چون Fast Times at Ridgemont High، Caddyshack و The Flamingo Kid تداعی می‌کند. ائتلاف سازندگان مختلف آن که کمدی و درام را به خوبی می‌شناسند به بهتر شدن اثر کمک فراوانی کرده است و سریال وارد فضای تلخ و شیرینی از عناصر نوستالژی می‌شود؛ دقیقا شبیه به کمدی‌های دوست‌داشتنی‌ای چون The Wonder Years و Freaks and Geeks. تماشای این عنوان را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است به شما پیشنهاد می‌کنیم.

21. Brockmire

سریال‌های ورزشی
بازیگران Hank Azaria, Amanda Peet, Tyrel Jackson Williams, J. K. Simmons, Tawny Newsome
سازنده Joel Church-Cooper
سال پخش ۲۰۱۷ – ۲۰۲۰
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۳۲
نمره IMDB ۸.۰

داستان سریال Brockmire که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی محسوب می‌شود براساس شخصیتی است که توسط ستاره سریال The Simpsons‌ یعنی «هانک آزاریا» خلق شده است. این عنوان داستان یک گوینده بیسبال به نام «جیم براکمایر» را دنبال می‌کند که با سختی‌های مختلفی در زندگی‌اش رو به رو می‌شود. براکمایر یک دهه پیش وارد مکانی شد و همسرش را در حال یک معاشقه چند نفره دید و پس از آن هنگام کار در یک اتاقک پخش دچار فروپاشی احساسی شد. او تا جایی که می‌توانست به سفر دست زد و از هر مکان جهنمی‌ای که می‌توانست دیدار کرد تا حالش دربدترین شکل خودش قرار بگیرد. پس از آن او توسط «جولز جیمز» (آماندا پیت) که یک تیم بیسبال محلی را دارد به آمریکا برگردانده شد.

جولز او را برگرداند چرا که قصد داشت تا از براکمایر برای موفقیت تیمش کمک بگیرد. جولز تمام حقیقت را از براکمایر پنهان کرد، از جمله جزئیات کوچک‌تر مبنی بر اینکه این تیم یک گروه بهم‌ریخته و بد است و اینکه براکمایر یک شهرت عجیب و غریب را از شکست روحی قبلی‌اش دارد. همه این‌ اتفاقات قرار است که به کمک چارلز (تایرل جکسون ویلیامز) که یک سیاه‌پوست نسل هزاره است انجام شود. چارلز هیچ علاقه‌ای به بیسبال و این مسائل مضخرف مربوط به سفید‌پوست‌ها ندارد. در نهایت با یک عنوان عالی و خوش‌ساخت طرف هستیم و تماشایش را به علاقه‌مندان سریال‌های ورزشی حتماً پیشنهاد می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:۵ موردی که در سریال The Last of Us با عقل جور در نمی‌آیدتصمیم‌گیری برای عمل جراحی، عجله‌ای نبود؟
۵ موردی که در سریال The Last of Us با عقل جور در نمی‌آید

20. Ballers

سریال‌های ورزشی
بازیگران Dwayne Johnson, Rob Corddry, John David Washington, Omar Miller
سازنده Stephen Levinson
سال پخش ۲۰۱۵ – ۲۰۱۹
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۴۷
نمره IMDB ۷.۸

ستاره سریال Ballers، «دوئین جانسون» یا همان The Rock در حال حاضر از لحاظ تجاری بزرگ‌ترین ستاره دنیا محسوب می‌شود و با این حال با اینکه چنین محبوبیتی دارد، اما آن‌چنان که باید برروی پرده سینما ظاهر نمی‌شود. علی‌رغم آنچه که رینگ مسابقه و سینما از او به ما نشان داده، شخصیت و هویت تلویزیونی او بیشتر به یک مرد پولدار شباهت دارد تا اینکه شبیه به ،‌ها باشد. همه این‌ها به این دلیل است که علی‌رغم موفقیت فراوان سریال Ballers، این اثر به عنوان پاسخی به تصویر محبوب و غالب جانسون عمل می‌کند. دست کم این چیزی است که موفق می‌شویم از زندگی واقعی جانسون و نحوه‌ای که او هدایتش می‌کند ببینیم.

در فیلم‌های بیش از حد سودآور او ما جانسونی را نمی‌بینیم که به عمیق‌تر از سطح برود: جسم و هیکل او همه چیز است. جانسون در سریال Ballers نقش یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای سابق به نام «اسپنسر استراسمور» را بازی می‌کند که در دوران بازنشستگی‌اش کارش را به مدیر مالی تغییر داده و آنگونه موفق می‌شود. او به دوستان صمیمی و ستاره‌های امروزی در کنار همکار تجاری‌اش یعنی جو (راب کوردری) کمک می‌کند. نقش کوردری در اینجا در کنار برخی تحریکات اخلاقی کار در کمپانی نیکوکاری‌ای به نام comic relief است، اما جانسون برخلاف بقیه همکارانش عقل، سرشت خوب و هیکل را دارد.

کوردری فقط در این ماجراجویی همراهی می‌کند، اما نگاه‌ها همه به هیکل و ظاهر جانسون است. اسپنسر دقیقا شبیه به شخصیت واقعی جانسون در دنیای واقعی پیشرفت کرده و می‌داند که قدرت واقعی و ژرف از  یک یا دو قدم دور شدن از اعمالی که مردم می‌بینند می‌آید. در حالی که راک در پرده بزرگ می‌درخشد، جانسون در حال تبدیل خودش به غول رسانه و سریال Ballers است و برای مثال همزمان در سه فیلم و یک سریال نقش‌آفرینی می‌کند. دیدن این اثر را به علاقه‌مندان به تماشای بهترین سریال‌های ورزشی توصیه می‌کنیم.

19. The White Shadow

سریال‌های ورزشی
بازیگران Ken Howard, Jason Bernard, Ed Bernard, Joan Pringle, Byron Stewart, Kevin Hooks, Timothy Van Patten, Thomas Carter, Nathan Cook
سازندگان Ken Howard, David E. Morine, Bruce Paltrow
سال پخش ۱۹۷۸ – ۱۹۸۱
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۳
تعداد قسمت ۵۴
نمره IMDB ۸.۰

سریال The White Shadow درباره یک بازیکن سابق سفید‌پوست NBA (کن هاوارد) است که مربی‌گری یک تیم چند‌نژادی از یک دبیرستان درون شهری لس آنجلس را به عهده دارد. این سریال تنها برای سه سال (از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱) به کارش ادامه داد و عنوانی تاثیر‌گذار و خلاقانه بود که بعد از گذشت چند دهه از پخش ابتدایی‌اش هنوز طرفدارانی را دارد. سریال The White Shadow اولین درام شبکه‌ای گروهی است که بیشتر بازیگرانش را سیاه‌پوستان تشکیل داده‌اند. همچنین با اثری طرف هستیم که اولین سریال شبکه‌ای بوده که مشکلات درون زندگی دبیرستانی را به تصویر کشیده است. در کل شاهد فراتر رفتن آن از زندگی بسکتبالی هستیم و مسائلی که قبلا تابو حساب می‌شدند همچون مصرف الکل توسط دانش‌آموزان، گرایش‌های ، و بیماری‌های ، مراقبتی در آن نشان داده شده است.

تاثیر این سریال از ایالت متحده آمریکا فراتر رفته و بسیاری از مردم محبوبیت بسکتبال در کشور ترکیه را به سر و صدا ، سریال در ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۲ نسبت دادند. هاوارد رزومه بزرگی در سینما، تلویزیون و صحنه دارد. این سریال نیز براساس سال‌هایی است که او تیم دبیرستانی‌اش در منهاست نیویورک را اداره می‌کرد. او قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ دار فانی را وداع گوید، هر جا که می‌رفت با عبارت «سلام مربی» رو به رو می‌شد. فراموش نکنید که همین حالا این اثر را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است در فهرست تماشای خود قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:بهترین سریال های معمایی | ۲۴ سریال برای کاراگاهان تیزبین + IMDBحل معما همراه با برترین جرم‌شناسان!
بهترین سریال های معمایی | ۲۴ سریال برای کاراگاهان تیزبین + IMDB

18. Pitch

سریال‌های ورزشی
بازیگران Kylie Bunbury, Mark-Paul Gosselaar, Mark Consuelos, Ali Larter, Mo McRae, Meagan Holder, Tim Jo, and Dan Lauria
سازندگان Dan Fogelman and Rick Singer
سال پخش ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۱۰
نمره IMDB ۷.۵

طرفدران ورزش بیسبال ممکن است که برخی از بیسبالی که در سریال Pitch — که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی محسوب می‌شود — می‌بینند را قضاوت کنند. این عنوان با همکاری لیگ برتر بیسبال به تصویر کشیده شده و در آن اولین زنی را می‌بینیم که در تاریخ در لیگ‌های برتر بازی می‌کند. در سریال Pitch کایلی بانبری به شکل‌ عالی‌ای می‌تواند از پیچر‌ها یا همان پرتاب‌کننده‌های بیسبال تقلید کند اما قدرت سریال در این نیست بلکه در داستان احساسی، دلگرم‌کننده و امید‌بخش شخصیت «جینی بیکر» است که در یک محیط کاملا مردانه پیروز می‌شود.

  گجت پوشیدنی AI پین در ماه مارس عرضه خواهد شد

هیچ‌ شکی نیست که جینی نماینده زنان هم در سریال و هم در دنیای واقعی است، اما سریال همچنین کار شگفت‌انگیزی را در به تصویر‌کشیدن فشار درونی و بیرونی‌ای که برروی جینی و ورزشکارانی مثل او از زمان نوجوانی قرار دارد انجام می‌دهد. زمانی که او برروی زمین بازی در حال تلاش است شما فشاری که به او وارد می‌شود را به خوبی حس می‌کنید؛ همچنین زمانی که او پیروز می‌شود شما نیز با او شاد می‌شوید. به همین دلیل واقعا ناراحت‌کننده است که این سریال فقط یک فصل روی شبکه Fox دوام آورد، چرا که کار سریال مانند جینی تنها در حال شروع خودش بود. دیدن این اثر را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است به شما و خانواده‌تان توصیه می‌کنیم.

17. Coach

سریال‌های ورزشی
بازیگران Craig T. Nelson, Shelley Fabares, Jerry Van Dyke, Bill Fagerbakke, Clare Carey
سازنده Barry Kemp
سال پخش ۱۹۸۹ – ۱۹۹۷
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۹
تعداد قسمت ۱۹۹
نمره IMDB ۷.۰

دهه ۱۹۹۰ میلادی به نظر پر از سیت‌کام‌هایی مثل Coach است. این برنامه‌های خودمانی و دل‌گرم‌کننده درباره پدر و مادر‌های خشمگین که با بچه‌ها و زندگی خانوادگی‌شان سر و کله می‌زنند تنها با موقعیت‌ها و مکان‌های خاصشان تعریف می‌شوند. چیزی که اهمیت داشت ستارگان سریال بود و «کریگ تی. نلسون» همانطور که در انیمیشن The Incredibles ثابت شده بود، برای بازی در نقش یک پدر خشمگین ساخته شده است. در اینجا شخصیت او مربی‌گری یک تیم فوتبال دانشگاهی بااعتبار را در ایالت خیالی Minnesota می‌کند، درست قبل از اینکه به لیگ ملی فوتبال آمریکایی (NFL) نقل مکان کند. اما بیشتر از اینکه چالش‌های او در رابطه با تیمش باشد معمولاً حول دعوا با دختر دانشگاهی‌اش یا حل و فصل اختلافات بین معلمان دیگر یا اعضای کارکنانش بود. دیدن این اثر خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است به شما حتما پیشنهاد می‌کنیم.

16. Survivor’s Remorse

سریال‌های ورزشی
بازیگران Jessie T. Usher, RonReaco, Erica Ash, Teyonah Parris, Tichina Arnold, Mike Epps
سازنده Mike O’Malley
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۷
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۳۶
نمره IMDB ۷.۱

سریال Survivor’s Remorse که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی به شمار می‌آید درباره یک فرد است که پدیده‌ای در بسکتبال محسوب می‌شود، فردی که از پروژه‌های معمولی به شهرت و اقبال می‌رسد و مشکلات مختلفی از رسیدن به ثروت برای او ایجاد می‌شود. برخی از این مشکلات بخاطر افرادی است که آن‌ها را ، کرده و در زندگی قدیمی‌‌اش جا گذاشته‌ است. کمدی هیجان‌انگیز و محرک «مایک اومالی» درباره یک خانواده سیاه‌پوست از طبقه متوسط است که به ستاره بسکتبال یعنی «کام کالووی» زمانی که او به آتلانتا نقل مکان می‌کند می‌پردازد.

این داستان به حدی گیرا است که همچنان مخاطبان را جذب کرده یا به بینندگان متعهدش در طول پخشش قسمت‌هایی عالی را ارائه می‌کند. اومالی و گروه گوناگون نویسنده‌های او (شامل آلن مالدونادو، علی لروی، تریسی الیور و ویکتور لوین) ایده کلی و جذابشان را کند و کاو کرده و به مسائل و سیاست‌های حول محور نژاد‌های مختلف به شکل عمیق‌تری نسبت به هر سریال دیگری در تلویزیون می‌پردازند. سریال Survivor’s Remorse علی‌رغم بررسی و پیمایش مسیری سنگین (در رابطه با مرگ ناگهانی و تعرض ،) به فرم وفادار مانده و درستی و نادرستی اعمال را مورد تجزیه و تحلیل قرار نمی‌دهد.

این عنوان مدام از طنز استفاده کرده و برای مثال ، بودن یک فرد را با شوخی نشان می‌دهد. بازیگر اصلی جوان آن یعنی «جسی تی. آشر» یک بازیگر استثنایی است، اما این سریال بازیگران برجسته دیگری چون «رونریکو لی» (به عنوان پسر عموی کم به نام رجی)، «تیونا پاریس» (زن رجی با نام میسی) و «تیچینا آرنولد» (مادر کم با نام کیسی) را دارد که همه بخاطر ایفای نقش معرکه‌شان مستحق دریافت جایزه امی هستند.

مطلب پیشنهادی:نقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانیاولین برداشت از زندگی در پناهگاه
نقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانی

15. A League of Their Own

سریال‌های ورزشی
بازیگران Abbi Jacobson, Chanté Adams, D’Arcy Carden, Gbemisola Ikumelo, Roberta Colindrez, Kelly McCormack, Priscilla Delgado, Molly Ephraim
سازندگان Will Graham, Abbi Jacobson
سال پخش ۲۰۲۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۸
نمره IMDB ۷.۶

با اینکه فیلم‌های فراوانی در رابطه با تفریحات آمریکا ساخته شده است، اما سریال‌های تلویزیونی زیادی وجود ندارند که در دنیای بیسبال جریان داشته باشند. خوشبختانه با شروع پخش سریال A League of Their Own، محصول Prime Video، یک عنوان دیگر برای اضافه ، به فهرست داریم. اما برداشت «ابی جیکوبسان» و «ویل گراهام» از فیلم کلاسیک «پنی مارشال» با اسمی مشابه بیشتر از فقط یک سریال درباره بیسبال بازی ، زنان در دهه ۱۹۴۰ میلادی است، آن هم زمانی که مردان در جنگ هستند.

این سریال براساس داستان‌های موازی روایت می‌شود و در آن «کارسون شاو» (جیکوبسان) نقش یک دریافت‌کننده سفید‌پوست دودِل را بازی می‌کند که به مدیر تیم زنانه Rockford Peaches تغییر موضع می‌دهد. «مکس چاپمن» (شانته آدامز) نیز یک پرتاب‌کننده یا همان پیچر سیاه‌پوست و بااستعداد است که حتی برای حضور در تیم لیگ حرفه‌ای تماماً زنانه بیسبال منع شده است. این سریال انواع و اقسام تعصبات رورمزه از جمله سکسیسم، نژادپرستی یا حتی هوموفوبیا (بسیاری از زنان این تیم بیسبال گرایش‌های گوناگونی دارند) را به تصویر می‌کشد، در حالی که این زنان سعی دارند تا آرزو‌هایشان را در تیم بیسبال به واقعیت تبدیل کنند.

تمرکز سریال برروی تجربه سیاه‌پوستان و روش‌هایی است که در آن مکس باید در اطراف و خارج از مسیرهایی که برای زنان سفیدپوست (و تا حدی حتی برای مردان سیاه‌پوست) باز است کار کند. سریال A League of Their Own با تلاش فراوان سعی در بازگو ، یک داستان قدرت‌مند و ارزشمند را دارد. این عنوان که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی به شمار می‌آید به بینندگان چیزهایی را در مورد خودشان و بازی زندگی می‌آموزد.

14. Heels

سریال‌های ورزشی
بازیگران Stephen Amell, Alexander Ludwig, Kelli Berglund, Alison Luff, Mary McCormack, Allen Maldonado, Chris Bauer, Mike O’Malley, James Harrison, Duke Davis Roberts
سازنده Michael Waldron
سال پخش ۲۰۲۱ – ۲۰۲۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۲
تعداد قسمت ۱۶
نمره IMDB ۸.۰

سریال Heels توسط سازنده سریال Loki یعنی «مایکل والدرون» و «مایک اومالی» ساخته شده است. این عنوان داستان دو برادر به نام‌‌های «جک اسپید» (استیون آمل) و «آس اسپید» (الکساندر لودویگ) را در حالی دنبال می‌کند که آن‌ها به پیمایش راه خود در دنیایی محلی و مستقل از کشتی‌گیری حرفه‌ای یا همان کشتی‌کج در شهر کوچک و خیالی‌ جورجیایی‌شان به نام دافی (Duffy) می‌پردازند. سریال تقریباً یک سال پس از مرگ شوکه‌کننده پدرشان کینگ تام اسپید (دیوید جیمز الیوت) که میراث و جایگاهش را برای پر ، جا گذاشته است آغاز می‌شود.

او همچنین کار خانوادگی‌شان را که همان لیگ کشتی‌گیری دافی (DWL) است به عنوان میراث دیگرش بجا گذاشته است. جک اسپید نقش یک آدم بی‌پروا را در لیگ کشتی‌گیری دافی بازی می‌کند و کمربند قهرمانی کمپانی را دارا است. او مسئولیت تبلیغات و برخی از کارهای کمپانی مانند نام‌نویسی کشتی‌گیران، نوشتن خط‌های داستانی، مدیریت اسپانسرها و هرکاری که می‌تواند برای رشد دادن DWL انجام دهد برعهده دارد. برادر بی‌ملاحظه او یعنی آس اسپید چهره برتر کمپانی و کارهای آن است و آرزو دارد که آنقدر کمپانی را در کشتی‌گیری حرفه‌ای بزرگ و محبوب کند تا بالاخره به مانند «وایلد بیلد» از دافی خارج شوند. سریال Heels عنوانی است که نه تنها پرده استعاری (برخلاف پرده تحت اللفظی) در دنیای کشتی‌گیری حرفه‌ای معاصر را کنار می‌زند بلکه نشان می‌دهد که چگونه خطوط و اتفاقات واقعی می‌توانند محو شوند و این چیزی است که کشتی‌گیری حرفه‌ای آن را به مرحله جدید و سطح دیگری می‌برد.

این واقعا درست است، مخصوصا زمانی که کشتی‌گیری رسماً‌ زندگی خانواده شماست و چیزی است که با آن نان و آب روزتان را بدست می‌آورید. عنوان Heels سوال‌هایی را می‌پرسد که مردم انتظار دارند یک سریال در مورد کشتی‌گیری حرفه‌ای به آن پاسخ دهد: چه زمانی کشتی‌گیری حرفه‌ای نمایشی (kayfabe) تبدیل به واقعیت می‌شود؟ چه زمانی واقعیت تبدیل به کشتی‌گیری نمایشی می‌شود؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی این دو دنیا همزمان با هم وجود داشته باشند؟ و زمانی که صحبت از سریال Heels می‌شود، چگونه این شخصیت‌ها بین کار و خانواده آن هم زمانی که به شکل جدایی‌ناپذیری به هم متصل هستند تعادل ایجاد می‌کنند؟ با قلمرویی طرف هستیم که شخصیت‌های این سریال از زمانی که ملاقاتشان می‌کنیم در آن می‌درخشند. دیدن این عنوان را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است به شما و خانواده‌تان پیشنهاد می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:نگاهی به انیمیشن‌های سریالی مرد عنکبوتی (بر اساس امتیاز IMDB)نگاهی خواهیم داشت به کارتون‌های سریالی از شخصیت مرد عنکبوتی
نگاهی به انیمیشن‌های سریالی مرد عنکبوتی (بر اساس امتیاز IMDB)

13. Eastbound & Down

سریال‌های ورزشی
بازیگران Danny McBride, Steve Little, Katy Mixon, John Hawkes, Jennifer Irwin
سازندگان Ben Best, Jody Hill, Danny McBride
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۱۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۲۹
نمره IMDB ۸.۲

من می‌توانم به زمانی که دقیقا به یک طرفدار بزرگ «دنی مک‌براید» تبدیل شدم اشاره کنم. در اوایل فصل اول Eastbound & Down شخصیت «کنی پاورز» یک قوطی آبجو را به سرعت و در حالی که به کتاب صوتی خودش گوش می‌دهد سر می‌کشد. او نوار کاستی از صحبت‌های فخرفروشانه و پر از حرف زشت خود را که یک کتاب صوتی آرامش‌بخش است به درون ضبط وارد می‌کند و بلافاصله این صدا را می‌شنویم: شما دارید به You’re Fucking Out, I’m Fucking In اثر کنی پاورز گوش می‌کنید. در ابتدا انگار با یک فیلم ۴ ساعته طرف هستیم که اینقدر خوب و خوش‌ساخت است که نمی‌توان آن را به دو ساعت کاهش داد.

سریال Eastbound & Down در مورد یک پیچر یا همان پرتاب‌کننده لیگ سابق برتر است که یک زمانی بسیار موفق بود و حالا با وسواس بسیار می‌خواهد یک بازگشت حماسی داشته باشد. کنی پاورز در مسیر بازگشت به شهرت و اعتبار حاضر است تا یک ماجراجویی پوچ را تحمل کند، اما سازندگان سریال یعنی «مک براید»، «جودی هیل» و «بن بست» هرگز تصویر صادقانه مردی را که توسط نفس و غرور ‌بی‌جای خود از بین می‌رود را فدای یک شوخی نمی‌کنند. این تیم دوباره برای ساخت آثاری چون Vice Principals و The Righteous Gemstones که حال و هوایی مشابه را دارند پیش هم برگشتند و دوباره از حضور مغناطیسی و خودانگیخته مک براید به خوبی بهره بردند. ‌آن‌ها همینطور یک قاتل حاضر‌جواب را به وسیله ایفای نقش عالی «والتون گاگینز» به آن اضافه کردند.

  10 بازی تیراندازی جالب با بهترین داستان

12. Luck

سریال‌های ورزشی
بازیگران Dustin Hoffman, Dennis Farina, John Ortiz, Kerry Condon, Nick Nolte
سازندگان David Milch
سال پخش ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۲
تعداد قسمت ۱۰
نمره IMDB ۷.۴

سریال Luck به عنوان یکی از بهترین سریال‌های ورزشی، یک عنوان خاص و چندلایه از «دیوید میلچ» است که متاسفانه بخاطر مردن چندین ، طی ساخت و فیلم‌برداری آن کنسل شد. داستان این سریال تا حد زیادی در پیست مسابقه سانتا آنیتا (Santa Anita) اتفاق می افتد که حتی در دنیای واقعی تعداد زیادی ، در طی بیش از یک سال اخیر در آن کشته شدند. اما اگر شما بخواهید جدا از این‌ها شانسی را به این سریال بدهید، با یک مطالعه عمیق شخصیتی از صاحبان، مربیان، چابک‌سواران یا همان جاکی‌های پیست‌ها رو به رو خواهید شد. ناگفته نماند که این نگاه عمیق را به قماربازان، انسان‌های مست و چاپلوسان نیز خواهیم دید. تماشای سریال Luck شما را به دنیایی می‌برد که میلچ به خوبی با آن آشنا است، دنیایی که تماشایش ناخوشایند اما در عین حال انعطاف‌پذیر و زیبا است.

11. Playmakers

سریال‌های ورزشی
بازیگران Omar Gooding, Marcello Thedford, Christopher Wiehl, Jason Matthew Smith, Russell Hornsby, Anthony John Denison
سازنده John Eisendrath
سال پخش ۲۰۰۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۱۱
نمره IMDB ۸.۴

وقتی سریال تلویزیونی تخیلی شما آنقدر درگیر کننده و جذاب است که لیگ فوتبال رسمی را فراموش کرده و بجایش به تماشای سریال می‌نشینید به این معنی است که آن اثر کار خودش را عالی انجام داده است. این پدیده دقیقا در مورد سریال Playmakers که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است صدق می‌کند. این سریال اولین عنوان فیلم‌نامه شده شبکه ESPN و محصول سال ۲۰۰۳ است. این سریال در مجموع یازده قسمت با نمره بالا داشت که بخاطر فشاری که لیگ ملی فوتبال (NFL) به این اثر وارد کرد دیگر شاهد پخش آن نبودیم. اگر شما این سریال را ندیده‌اید یا به یاد ندارید بخاطر این است که به دلیلی که عرض کردیم برای همیشه دفن شد و دیگر در هیچ شبکه‌ای پخش نشد. اگر بتوانید یک دی‌وی‌دی از سال ۲۰۰۴ از آن پیدا کنید خیلی شانس آورده‌اید.

داستان آن بسیار ساده است و زندگی درون زمین و خارج از زمین تیم «شیر‌های کوهی» (Cougars) تخیلی را دنبال می‌کند. آن‌ها یک تیم فوتبال آمریکایی در یک لیگ بودند، اما سریال Playmakers بخاطر ویژگی‌های خام و جذابش آن را به عنوانی گیرا و هیجان‌انگیز در تلویزیون تبدیل کرد، سریالی که یک تیم بازیگری برجسته و عالی را نیز دارد. این عنوان ترکیبی از درام، کار، برادری و ناتوانی‌های انسانی است و در آن شاهد موضوعاتی چون مصرف مواد، رسوایی‌های ، و خشونت نیز هستیم. چیزهایی که در این سریال نشان داده شد به مذاق لیگ ملی فوتبال خوش نیامد و به همین دلیل به سرعت عنوان Playmakers کنسل شد. اما خب این سریال که یکی از سریال‌های ورزشی خوب محسوب می‌شود همیشه در یاد و خاطره‌ها خواهد ماند.

مطلب پیشنهادی:۱۰ تا از تاریک‌ترین پایان‌ها در انیمه‌عناوینی که عمق احساسی بالایی دارند!
۱۰ تا از تاریک‌ترین پایان‌ها در انیمه‌

10. Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty

سریال‌های ورزشی
بازیگران John C. Reilly, Jason Clarke, Quincy Isaiah, Solomon Hughes, Gaby Hoffmann, Tracy Letts, Adrien Brody, Jason Segel, Rob Morgan, Hadley Robinson, Sally Field
سازندگان Max Borenstein, Jim Hecht
سال پخش ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۲
تعداد قسمت ۱۷
نمره IMDB ۸.۳

در این اثر که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است شاهد بازیگران برجسته فراوانی هستیم و همچنین یک بازیگر تازه وارد عالی به نام «کوئینسی آیسایا» (Quincy Isaiah) نقش «اروین مجیک جانسون» را ایفا می‌کند. سریال Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty به مانند یک جشن بزرگ و معرکه است. داستان پشت آغاز دروه Lakers Showtime شامل برخی از شوکه‌کننده‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین توئیست‌های حقیقی می‌شود و این عنوان را به یکی از بهترین مستند‌ها در مورد این دوره تبدیل می‌کند. این سریال توسط «مکس بورنشتاین» ساخته شده و «آدام مک‌کی» نیز تهیه کننده اجرایی آن است. همچنین «جیم هچت» و «رادنی بارنز» به عنوان نویسندگان و دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی به این سریال خدمت کرده‌اند.

توجه به جزئیات بصری دقیق و درست این اثر واضح و سرزنده تنها با کنار گذاشتن گوشی شما و زیاد ، صدای سریال ممکن است. در واقع برای اینکه کاملا متوجه همه چیز شده و تجربه کاملی از سریال Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty داشته باشید باید صد در صد حواستان به نمایشگرتان باشد. یک هشدار: همان‌قدر که به احتمال زیاد بازی‌های Lakers به خودی خود در دوران اوج خوش‌بختی شخصیت‌های مجیک و کاریم (Kareem) مناسب تماشا با خانواده است، اما ترکیب ترجیحات زیبایی‌‌شناسی شبکه HBO و عناصر مبتذل ذاتی اواخر دهه 70، Winning Time را دقیقاً برعکس می‌کند. با اینکه با یکی از بهترین سریال‌های ورزشی طرف هستیم، اما این نکات را نیز در موقع تماشا در ذهن خود داشته باشید.

09. Kingdom

سریال‌های ورزشی
بازیگران Frank Grillo, Jonathan Tucker, Matt Lauria, Nick Jonas, Kiele Sanchez, and Joanna Going
سازنده Byron Balasco
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۷
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۳
تعداد قسمت ۴۰
نمره IMDB ۸.۵

بهترین راه برای وصف سریال Kingdom این است که بگوییم اگر این اثر بجای فوتبال در مورد هنرهای رمزی بود یک جورایی شبیه به سریال Friday Night Lights می‌شد. این عنوان سریالی شخصیت محور است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ برروی شبکه مردمی AT&T پخش می‌شد و تابستان گذشته با پخشش در نتفلیکس جان تازه‌ای به آن داده شد. در این سریال «فرانک گریلو» نقش شخصیت «آلوی کولینا» را ایفا می‌کند که یک قهرمان مبارز سابق است و حالا یک باشگاه ورزشی را با دوست‌دختر و همکارش لیسا (کیلی سانچز) اداره می‌کند. در این باشگاه او به آموزش مبارزان از جمله پسرانش جی (جاناتان تاکر) و نیت (نیک جوناس) و یک ستاره MMA سابق به نام «رایان ویلر» (مت لاریا) می‌پردازد.

ناگفته نماند که رایان در اوایل شروع سریال از زندان آزاد می‌شود. شما نیاز نیست که خیلی در مورد ورزش MMA بدانید تا بتوانید از سریال لذت ببرید. این ورزش یک عضو جدایی‌ناپذیر از این مردان است و همچنین وسیله‌ای است که سازنده سریال یعنی «بایرون یالاسکو» با آن داستانی پیچیده را در مورد خانواده، وفاداری، هدف و رستگاری بازگو می‌کند. و با اینکه در سریال Kingdom شاهد بازیگری برجسته و عملکرد‌های عالی هنرپیشه‌های آن هستیم و بازیگران عرق، خون و اشکشان را درون قفس بجا می‌گذارند، اما در نهایت قلب زنده و در حال تپش در میان سریال است که آن را ارزشمند و مناسب تماشا می‌کند. تماشای این اثر را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است را به طرفداران و بینندگان این سبک به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

08. Cobra Kai

سریال‌های ورزشی
بازیگران Ralph Macchio, William Zabka, Courtney Henggeler, Xolo Maridueña, Tanner Buchanan, Mary Mouser, Jacob Bertrand, Gianni Decenzo, Martin Kove
سازنده Josh Heald, Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
سال پخش ۲۰۱۸ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۵۰
نمره IMDB ۸.۵

سریال Cobra Kai نامزد ۱۱ جایزه — که شامل جایزه امی نیز می‌شود — است و همچنین جایزه گوجه طلایی را در بخش بهترین درام تلویزیون بدست آورده است. این عنوان نمره ۹۴ را در سایت راتن تومیتوز دریافت کرده، پس به هیچ‌وجه لازم نیست که بیشتر از این توضیح دهم که چرا این اثر ارزش دیدن را دارد. در سریال Cobra Kai دو بازیگر «ویلیام زابکا» و «رالف ماکیو» برمی‌گردند تا نقش آتشین و عالی‌شان را در دوره رقابت‌های بچه‌های کاراته باز دهه ۸۰ میلادی دوباره ایفا کنند. آن هم دقیقا زمانی که بچه‌هایی آسیب‌پذیر و لطیف نیاز به یک یا دو سنسی سخت‌گیر دارند تا به آن‌ها آموزش دهد.

در عنوان Cobra Kai شاهد احساسات شدید و جدی، عشق‌های نوجوانانه عجیب، عناصر نوستالژی ناراحت‌کننده و البته بخش‌هایی از کاراته کشنده هستیم. همانطور که «امی آماتانجلو» (Amy Amatangelo) در نقد فصل اول این عنوان بیان کرده سریال Cobra Kai بخاطر اینکه اجازه نمی‌دهد کسی واقعاً شیطان یا فرشته باشد کاری عالی را انجام داده و درک کرده است که انسان‌ها پیچیده هستند و نمی‌توان آنها را با یک یا دو خط جمله در مورد شخصیتشان توصیف کرد. این سریال که قطعا یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است را می‌توانید اکنون در نتفلیکس تماشا کنید.

مطلب پیشنهادی:10 انیمه که بر صنعت انیمه‌سازی تأثیرگذار بوده‌اندانیمه‌های تأثیرگذار بر این صنعت
10 انیمه که بر صنعت انیمه‌سازی تأثیرگذار بوده‌اند

07. The English Game

سریال‌های ورزشی
بازیگران Edward Holcroft, Kevin Guthrie, Charlotte Hope, Niamh Walsh, Craig Parkinson, James Harkness
سازندگان Julian Fellowes, Tony Charles, Oliver Cotton
سال پخش ۲۰۲۰
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۶
نمره IMDB ۷.۶

سریال The English Game به دو دلیل در زمان خوبی منتشر شد. یک اینکه در قرن بیست و یکم کمبود فیلم‌هایی مانند آن‌هایی را که در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی بسیار موفق عمل کردند شاهد هستیم. دوم اینکه این سریال در زمانی که بقیه عناوین بخاطر شیوع ویروس کرونا لغو شدند پخش خودش را آغاز کرد. برای همین به خودمان گفتیم که چرا راحت نَنِشینیم و دقیقا شبیه به سریال Chariots of Fire چندین مرد انگلیسی رنگ‌پریده و خوش‌اندام را در زمین در حال دویدن مشاهده نکنیم؟ 

داستان این مینی سریال شش قسمتی در سال ۱۸۷۰ روایت می‌شود و ما را با داستان حقیقی دو بازیکن که در دو تیم متفاوت و در مقابل یکدیگر هستند آشنا می‌کند، بازیکنانی که بازی را به شکل جدی و مهمی تغییر می‌دهند. اولین بازیکن یک جوان بی‌پروا و خوشتیپ به نام «آرتور کینر» (ادوارد هولکرافت) است که برای سال‌ها به شکل عالی‌ای در زمین و برای باشگاه فوتبال «اولد اتونیانس» (Old Etonians) بازی کرده است. تیم او نه تنها چهار بار کاپ FA (انجمن فوتبال) را برده، بلکه خود او نیز به عنوان عضو انجمن فوتبال و رئیس هیئت مدیره آن محسوب می‌شود (از همین حالا می‌توانید مشکلات را ببینید و بفهمید.) دومین بازیکن یعنی «فرگوس سوتر» (کوین گاتری) به مانند یک نیروگاه کوچیک قدرتمند می‌ماند که برای باشگاه فوتبال دارون (Darwen FC) بازی می‌کند. دارون یک باشگاه در یک شهر آسیابی شمالی است و فرگوس سوتر قبل از آن عضوی از باشگاه فوتبال بلکبرن بود.

سوال بزرگ‌تری که The English Game به آن می‌پردازد در مورد دربرگیری آن است. در واقع باید پرسید که این بازی برای چه کسانی است؟ در حقیقت این بازی توسط مردان انگلیسی پولدار ساخته شده، اما آیا آن‌ها آینده آن هستند؟ ما می‌دانیم که جواب نه است، اما خب با جوابی طرف هستیم که در سال ۱۸۷۰ کم‌کم روشن شد. فرگوس و لاو (دوتا از بهترین بازیکنان این بازی) اسکاتنلدی هستند و کار با کلاسی هم دارند و همین تا اینجا مقوله‌ای انقلابی است. اما نحوه‌ای که این دو و دیگران در تیم قدیمی اتونیاس بازی می‌کردند در حال تکامل یافتن است و شاهد سبک جدیدی هستیم.

  مشتری ممکن است به شکل گیری ماه کمک کرده باشد

فرگوس بازیکنانش را تشویق به پیش‌روی بیشتر کرده و از آن‌ها میخواهد که بیشتر پاس بدهند. این چیزی است که در یک دهه اخیر بازیکنان اسپانیایی به شکل ‌هنری‌ای به آن رسیده‌اند. این مینی‌سریال یک عنوان کوتاه با پایانی مشخص است و در واقع The English Game مثل یک سرمایه‌گذاری عالی می‌ماند، سریالی که هر کسی در زمان قرنطینه و پاندمی می‌توانست به راحتی دنبال کرده و از آن لذت ببرد. به هر حال در مورد یکی از بهترین سریال‌های ورزشی در حال صحبت هستیم. این عنوان سوال‌هایی (در مورد هولیگانیسم، بازی برای پول در مقابل غرور و نقش باشگاه های تازه وارد در آن) را می‌پرسد که مناسب این دوره نیز هست. شاهد جواب‌های مرتبطش با مسائل مدرن نیز هستیم.

یک بار دیگر بررسی کنیم: این بازی برای چه کسانی ساخته شده؟ جواب ساده است، چرا که برای کسانی که دوستش دارند ساخته شده است. وقتی از تعداد فزاینده هواداران در جایگاه‌های ورزشگاه‌ها یا کسانی که با نگرانی در میخانه‌ها در انتظار امتیاز نشسته‌اند صحبت میکنیم، شخصیت‌ها بارها و بارها گفته‌اند که این هواداران به آنها امید، غرور و خیلی چیز‌های دیگر می‌دهند. و این چیزی است که نه تنها آن را یک بازی انگلیسی، بلکه یک سرگرمی زیبا و جذاب می‌کند. حتما به تماشای این عنوان ارزشمند با سوال‌های جذابی که برای پرسش دارد بنشینید و از آن موقع تماشایش از نتفلیکس کمال لذت را ببرید.

06. All American

سریال‌های ورزشی
بازیگران Daniel Ezra, Taye Diggs, Bre-Z, Greta Onieogou, Samantha Logan, Michael, Evans Behling, Cody Christian, Karimah Westbrook, Monét Mazur, Jalyn Hall, Chelsea Tavares, Da’Vinchi
سازنده April Blair
سال پخش ۲۰۱۸ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۹۱
نمره IMDB ۷.۷

سریال All American، محصول شبکه CW، یک ایده‌آل افلاطونی از درام آمریکایی دبیرستانی است. این عنوان یک نقطه روشن نزدیک به رئالیسم صراحت‌آمیز و متنوع در دنیایی از ابرقهرمانان سفیدپوست، ماوراء طبیعی و سبک کمیک‌بوکی به شمار می‌آید. سریال All American از زندگی بازیکن حرفه‌ای آمریکایی فوتبال یعنی «اسپنسر پیسینگر» الهام گرفته شده است و داستان «اسپنسر جیمز» (دنیل ازرا) یک ستاره فوتبال از جنوب لس آنجلس را روایت می‌کند. این شخص توسط یک مربی (تای دیگز) که یک مهاجر در همسایگی اوست استخدام می‌شود تا در شهر «بورلی هیلز» برای او بازی کند. این پدیده است که در آن اسپنسر باید با مربی و خانواده‌اش در یک خانه زندگی کند تا بتواند الزامات کد پستی بسیار سختگیرانه مدرسه‌اش را دور بزند.

بیشتر درامی که در این اثر چه در بورلی هیلز و چه در جنوب لس آنجلس مشاهده می‌کنید دقیقا چیزی است که احتمالا انتظارش را دارید: بچه‌های مایه‌دار اعتیاد‌های پرهزینه‌ای به قرص دارند و پس از آنکه توسط والدین بی‌توجه‌شان برای ماه‌ها در عمارتشان تنها مانده‌اند در حال افسرده شدن هستند. این در حالی است که بچه‌های جنوب لس آنجلس در مدرسه‌ای گیر افتاده‌اند که به طور مزمن کمبود بودجه دارد و به شدت مواظب رفتار بچه‌ها است و حالا این بچه‌ها در خطر قرار گرفتن در یک زندگی گروهی اسفناک هستند.

سریال All American با شفقت و به زیبایی این مشکلات را نشان داده و آن‌ها را به خوبی کنترل می‌کند که به خوبی با عملکرد و ایفای نقش عالی بازیگران جوان آن جور در می‌آید و به اثر اجازه می‌دهد که به یک ملودرام مناسب و جذاب تبدیل شود. بازیگر اصلی آن دنیل ازرا در لحظات حساس آسیب‌پذیری خصوصی و شخصی به همان اندازه که در شاهکارهای ورزشی دیدیم به شکل استثنایی و گیرا عمل می‌کند. ناگفته نماند که بازیگر، Bre-Z، عملکردی عالی در بازیگری را مانند ازرا دارد و شخصیت کوپ را به تصویر می‌کشد که به عنوان دوست عجیب و غریب او تندتر از حالت معمولی صحبت می‌کند. شاهد سامانتا لوگان در نقش اولیویا بیکر هوشیار و شکننده نیز هستیم که دختر مربی بوده و اولین دوست و رازدار اسپنسر در بورلی هیلز است.

عنوان All American در زمان انتشار دو فصل اولش سر و صدای زیادی به پا نکرد، اما پس از اینکه فصل جدیدش منتشر شد به سرعت در سیستم رتبه‌بندی داخلی نتفلیکس وارد ده تای برتر شد و برای مدت‌ها و چندین هفته پس از انتشارش موقعیتش را در آنجا حفظ کرد. همه این‌ها نشان دهنده این است که جوانان در خانه می‌دانند که چه چیزی را باید تماشا کنند و حالا شما نیز می‌دانید. پس همین حالا یک کاسه پاپ‌‌کورن برداشته و به تماشای این اثر جذاب و سرگرم‌کننده که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است بنشینید.

مطلب پیشنهادی:10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمهپیروزی‌های حماسی در تاریخ انیمه!
10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمه

05. The League

سریال‌های ورزشی
بازیگران Mark Duplass, Nick Kroll, Stephen Rannazzisi, Paul Scheer, Jon Lajoie, Katie Aselton
سازنده Jeff Schaffer, Jackie Marcus Schaffer
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۱۵
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۷
تعداد قسمت ۸۴
نمره IMDB ۸.۳

اگر اهل ورزش نیستید نگذارید که صحبت‌های فانتزی حول محور فوتبال شما را از تماشای بهترین سریال‌های ورزشی منصرف کند. با وجود نقش‌های کوتاه توسط ستارگان لیگ ملی فوتبال و اصطلاحات درونی بیسبال، درون مایه سریال The League در مورد یک گروه از دوستان است که دوست دارند با همدیگر رقابت کرده و با همدیگر بد صحبت کنند. اگر در این سریال راس و چندلر وجود داشتند و می‌توانستند همدیگر را در شبکه تلویزیونی کودن خطاب کنند دقیقا شبیه به سریال کمدی Friends می‌شد.

این عنوان نیمه‌بداهه، فوق‌العاده و عجیب بوده و در آن شاهد بازیگرانی هستیم که خیلی بامزه هستند و غالباً نقش‌های کوچک‌تری را در تلویزیون و فیلم‌ها ایفا می‌کنند (نیک کرول، پل شیر، کیتی آسلتون و غیره.) زمانی که صحبت از دوستان بد دهن این سریال می‌شود هر ، یک شخصیت مورد علاقه دارد. شخصیت ‌رافی بسیار زمخت بوده و بیشتر به مسائل ، علاقه دارد و کوین و جنی هم نقش پدر نادان و مادر باهوش را بازی کرده و یک دوگانگی و تضاد جالب را به ما نشان می‌دهند. همه این‌ها به شما روابط شیرین و بیاد‌ماندنی‌ای که درشان بوده‌اید را یادآوری می‌کنند. فصل اول کوتاه عنوان The League بیشتر شبیه به یک مینی‌سریال می‌ماند و تماشایش نهایتاً یک بعد از ظهر را می‌طلبد و حتما ارزش توجه و وقت شما را دارد.

04. GLOW

سریال‌های ورزشی
بازیگران Alison Brie, Betty Gilpin, Sydelle Noel, Britney Young, Sunita Mani and Marc Maron
سازندگان Liz Flahive, Jenji Kohan and Carly Mensch
سال پخش ۲۰۱۷ – ۲۰۱۹
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۳
تعداد قسمت ۳۰
نمره IMDB ۸.۰

این هیاهوی نتفلیکس از گوشه‌ دنیای کشتی‌گیری کمی طول می‌کشد که نتیجه بدهد، اما زمانی که این اتفاق می‌افتد با یک لذت خالص طرف می‌شویم. نمی‌خواهیم بگوییم که کلی داستان و درام بین این زنان زیبا و خوش‌سیمای کشتی‌گیر پیش نمی‌آید (سریال با این پدیده آغاز می‌شود که یک خیانت رابطه دو دوست را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد)، اما زمانی که رنگ‌های روشن و انرژی زیاد این سریال که در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد به چشم می‌آید دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت. سریال GLOW بازیگران فوق‌العاده و متنوعی دارد که حتی خودشان بدلکاری‌های خود را انجام می‌دهند. این عنوان هیچ‌گاه از به تصویر کشیدن مسائل و مشکلات عمیق‌تر مربوط به نژاد، جنسیت و حقیقت‌های یک دوره کاری برروی صحنه نمی‌ترسد. اما دوستی چیزی است که تک‌تک عناصر این اثر مخصوصا بازیگران اصلی‌‌اش را به هم پیوند می‌دهد. ناگفته نماند که این سریال باعث شد که توجه‌ها به بازیگر، «بتی گیپلین»، جلب شود که بخاطر آن بسیار قدردان هستیم.

سریال GLOW مسائل زنانگی را به خوبی فهمیده و نشان داده، مسئله‌ای که اکثر بقیه عناوین درست متوجهش نشده‌اند و در کل این اثر پر از لحظات خوش است. بعضی اوقات همه چیز بهم ریخته است که این دقیقا چیزی است که این سریال قصد دارد نشانش دهد. در عنوان GLOW زنان تلاش می‌کنند، شکست می‌خورند و دوباره تلاش می‌کنند. این زنان غم و آشوب را تحمل می‌کنند. تصمیمات گرفته می‌شود، اشتباهات اتفاق می‌افتد و آن‌ها دوباره و دوباره تلاش می‌کنند. دیدن این اثر را که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است به طرفداران این سبک شدیدا پیشنهاد می‌کنیم.

03. Sports Night

سریال‌های ورزشی
بازیگران Josh Charles, Peter Krause, Felicity Huffman, Joshua Malina, Sabrina Lloyd, Robert Guillaume
سازنده Aaron Sorkin
سال پخش ۱۹۹۸ – ۲۰۰۰
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۲
تعداد قسمت ۴۵
نمره IMDB ۸.۳

«آرون سورکین» به عنوان فیلم‌نامه‌نویس فیلم‌هایی چون A Few Good Men و The American President عاشق کارش بود و در آن عملکردی بسیار استثنایی و عالی داشت. پس به طور طبیعی زمانی که او اولین سریالش را برای شبکه ABC ساخت آن را مملوء از شخصیت‌هایی کرد که کارشان را دوست داشتند و در آن بسیار خوب بودند. بیش از دیالوگ‌های سریع یا ترکیب ماهرانه کمدی و درام، این صلاحیت مطلق گویندگان و تهیه‌کنندگان ورزشی است که به‌ سرعت سریال Sports Night را از دیگر برنامه‌های تلویزیونی سی دقیقه‌ای و خنده‌دار دهه ۹۰ میلادی جدا می‌کند. رئیس‌ها در این عنوان باهوش و مفید هستند، اما فقط گاهی به مدیران مداخله‌گر شبکه تبدیل می‌شوند. فرض کنید شما کسی هستید که اشتباهات را انجام داده‌اید، اما همکاران شما همیشه هوایتان را دارند. به جای اتکای کلاسیک به ارتباط نادرست برای ایجاد کمدی موقعیتی، تنش از فشار برای برتری‌یافتن در کانون توجه ملی ناشی می‌شود و طنز از شخصیت‌های واقعاً بامزه به وجود می‌آید.

آرون سورکین با دیالوگ‌های هوشمندانه و موضوع‌های هیجان‌انگیز سخت تلاش کرد تا به هوش مخاطبانش احترام بگذارد. در سریال Sports Night شاهد نویسندگی و فیلم‌نامه‌ای در حد فیلم‌های سینمایی هستیم و در آن یکی از بهترین گروه بازیگران برای این سریال کمدی انتخاب شده است (رابرت گیوم هم قبل و هم بعد از سکته‌اش درخشید و ویلیام اچ. میسی مهمان همیشگی آن بود.) ناگفته‌نماند که این سریال خط مسیر تلویزیون را دگرگون کرد و در آن شاهد نیم ساعت عناصر کمدی بودیم که از بسیاری از درام‌های یک ساعته بهتر بود و احساسات بیشتری ایجاد می‌کرد.

این یکی از اولین ترکیب‌های سریالی چند دوربینی و تک دوربینی بود که از نقاط قوت هر دو رویکرد بهره می برد. اثر این سریال در بسیاری از آثاری که بعد آن آمده دیده شده است: رگبار حاضرجوابی شوخ‌انگیز بین «لورلای» و «روری گیلمور»، صحنه‌های روان‌پزشک در سریال The Sopranos، خطوط چند داستانی درباره لغو قریب‌الوقوع سریال در عنوان Arrested Development و البته هر سریال دیگری که سورکین تا بحال ساخته است. همین حالا این اثر که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است را دانلود کرده و به تماشایش بنشینید.

مطلب پیشنهادی:۱۰ سریال جنجالی که در ده سال گذشته پخش شده‌اندآثاری که حواشی زیادی داشتند
۱۰ سریال جنجالی که در ده سال گذشته پخش شده‌اند

02. Ted Lasso

سریال‌های ورزشی
بازیگران Jason Sudeikis, Hannah Waddingham, Brendan Hunt, Juno Temple, Brett Goldstein, Phil Dunster, Nick Mohammed, Jeremy Swift
سازندگان Bill Lawrence, Jason Sudeikis, Joe Kelly, Brendan Hunt
سال پخش ۲۰۲۰ – ۲۰۲۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۳
تعداد قسمت ۳۴
نمره IMDB ۸.۸

هفت سال پیش شبکه NBC Sports یک طراحی بامزه را منتشر کرد که در آن «دنیل جیسون سودیکیس» نقش یک مربی آمریکایی فوتبال به نام «تد لاسو» (Ted Lasso) را بازی می‌کرد. تد لاسو در داستان به عنوان مدیر باشگاه تاتنهام استخدام می‌شود. این باشگاه یکی از برترین باشگاه‌های لیگ برتر انگلستان است که خودش نیز به تنهایی یکی از برترین لیگ‌ها در جهان محسوب می‌شود. کمدی این عنوان یک تضاد فرهنگی است: مردی آلفا با لهجه جنوبی‌ که سعی می‌کند با یک ورزش کاملاً غریب در مکانی عجیب آشنا شود و آنقدر یک دنده است که نمی‌تواند با شرایط سازگار شود و از اشتباهاتش در آمریکا درس بگیرد. همزمان با محبوب‌شدن فوتبال در ایالات متحده، این طراحی که در خط اول به آن اشاره کردیم به طور فزاینده‌ای عجیب‌ و جالب می‌شود، زیرا حتی جوک معمولی و عمیق گریدریون جنوبی شما بیشتر درباره محبوب‌ترین ورزش جهان صدق می‌کند و از آن مطلع است. همه این‌ها ایده کلی سریال محصول ۲۰۲۰ یعنی Ted Lasso را زیر سوال می‌برد؛ آیا می‌توان یک ایده ساده و اولیه را برداشت و آن را تبدیل به یک فصل ده قسمتی کرد؟ آن هم زمانی که فوتبال کمتر و کمتر برای ما جذاب به نظر می‌آمد؟

به شکلی هوشمندانه سازندگان آن یعنی سودیکیس و بیل لارنس چنین کاری نکردند. این سریال در حال حاضر برروی ای‌اف‌سی ریچموند (AFC Richmond) تمرکز کرده که یک تیم فوتبال انگلیسی متوسط در حال افت است. موفقیت سریال با سودیکیس شروع شده و با آن پایان می‌یابد ( که شخصیت تد لاسو‌ی او تقریباً از نظر آسیب شناسی به عنوان یک مربی و تشویق‌کننده به جای یک نابغه تاکتیکی محسوب می‌شود) اما خب بقیه بازیگران آن نیز برجسته بوده و عملکردی عالی دارند. به طور خلاصه این سریال بجای آنکه پرغوغا باشد تکان‌دهنده است و اوج قسمت پایانی آن یکی از بهترین صحنه‌های ورزشی در تاریخ سبک کمدی است و باعث می‌شود که هر طرفدار ورزشی سر از پا نشناسند.

همچنین یک چیز درخور در مورد سریال Ted Lasso وجود دارد و این است که این عنوان در مورد یک درام رقابتی نیست که در آن بخواهند یک جام قهرمانی را ببرند، بلکه در مورد جلوگیری از افت ، و شرم حول محور آن است. با این حال وقتی با باور غیررسمی ای‌اف‌سی ریچموند روبرو می‌شویم لاسو مخالف است: «این امید است که شما را می‌کشد»، او به تیمش می‌گوید: «فقدان امید است که شما را نابود می‌کند.» اینکه آیا این کاملاً درست است یا نه نامربوط بوده و مهم نیست. آنچه در واقع مهم است این است که آیا شما به این سخن اعتقاد دارید؟

01. Friday Night Lights

سریال‌های ورزشی
بازیگران Kyle Chandler, Connie Britton, Taylor Kitsch, Jesse Plemons, Aimee Teegarden, Michael B. Jordan, Jurnee Smollett
سازنده Peter Berg
سال پخش ۲۰۰۶ – ۲۰۱۱
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۷۶
نمره IMDB ۸.۷

چه کسی فکرش را می‌کرد که فوتبال، یک ورزش بدنام بخاطر آدم‌های ، و انرژی زورگویانه‌اش بتواند به منبعی برای یکی از ظریف‌ترین و تاثیرگذار‌ترین درام‌های تلویزیون تبدیل شود؟ سریال Friday Night Lights دلخراش، خشمگین‌کننده و پر از شکست‌ها و پیروزی‌های بزرگ است و در این مقوله‌ها شبیه بازی و مسابقه‌ای است که شهر کوچک دیلیسون تگزاس حول محورش می‌چرخد. «لطیف» و «ظریف» چیزی نیست که در مورد فوتبال گریدیرون یا فوتبال آمریکای شمالی بکار برود، اما در اینجا مناسب است. عنوان Friday Night Lights پر از لحظات دل‌گرم‌کننده بوده اما به سختی ساخارین است و با اینکه فیلم‌برداری زیبایی دارد، اما به شدت واقع‌گرایانه است. در این سریال شاهد یک گروه از بازیگران بااستعداد و برجسته نیز هستیم که توسط والدین و نوجوانان به خوبی شناخته شده‌اند. این اثر به وسیله همه این‌ها، روایت خوبش و توسط هر قسمتش به ما نشان می‌دهد که فوتبال واقعا معنای زندگی می‌دهد. حتما به تماشای Friday Night Lights که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی است بنشینید و از عناصر و روایت عالی‌اش لذت کامل را ببرید.

در فهرست بالا به سراغ برخی از بهترین سریال‌های ورزشی رفتیم و آن‌ها را به شما معرفی یا توصیه کردیم. اکثر ما به ورزش علاقه داریم و زمانی که پاندمی کووید ۱۹ شروع شد،‌ دیگر نتوانستیم حضوری به تماشای ورزش‌های مورد علاقه خود بپردازیم. به همین منظور هم برخی از سریال‌های جدید ورزشی ساخته شدند و هم فهرستی از آثار قدیمی‌تر برای تماشا وجود داشت. پس در دوران پاندمی علاقه و عطش خود به دیدن ورزش را اینگونه سیراب کردیم. ناگفته نماند که حتی اکنون که مواجه شدن با این ویروس آسان‌تر شده و خیلی از فعالیت‌ها مانند گذشته انجام می‌شوند، باز سریال‌هایی در این فهرست وجود دارند که آنقدر جذاب، گیرا، سرگرم‌کننده و عالی هستند که به هر حال باید تماشایشان کرد. اگر پیش از این برخی از این عناوین را تماشا کرده‌اید، لطفا نظرتان را در مورد آن‌ها با ویجیاتو به اشتراک بگذارید.

برترین سریال‌های ورزشی کدامند؟

عناوین Friday Night Lights, Ted Lasso, GLOW, Cobra Kai و Eastbound & Down بهترین سریال‌های ورزشی تاریخ محسوب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:بهترین سریال ها درباره قاتلان زنجیره ایاز نورمن بیتس تا دکستر مورگان
بهترین سریال ها درباره قاتلان زنجیره ای

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0