تلویزیون هوشمند با اتصال اندروید باکس

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

بهترین تلویزیون هوشمند کدام است؟

تلویزیون هوشمند محصولی جدید با ویژگی های منحصر به فرد و محبوب است. این تلویزیون با قابلیت اتصال به اینترنت و وجود سیستم عامل های مختلف این امکان را برای علاقه مندان به وب گردی، علاقه مندان به سری پروپاکرس، گیمرها و … فراهم خواهد کرد تا یک گوشی موبایل در اندازه یک تلویزیون داشته باشند. ! البته امکان هوشمندسازی تلویزیون های غیرهوشمند نیز اتفاق جالب و مهمی است که لذت تهیه تلویزیون هوشمند با قیمت کمتر را فراهم می کند.

تلویزیون هوشمند چیست؟

برخی از مردم فکر می کنند که تلویزیون های هوشمند نسل جدید تلویزیون های LED هستند. اما باید بگوییم که تلویزیون های هوشمند به طور کلی آن دسته از محصولاتی هستند که مجهز به سیستم عامل هایی مانند اندروید بوده و به اینترنت جهانی متصل هستند.

این محصولات جدید مدتی است که بسیار محبوب بوده اند. زیرا امکان تماشای آنلاین فیلم، سریال، گوش دادن به موسیقی، بازی و … را بدون دردسر فراهم خواهد کرد. اولین تلویزیون هوشمند توسط سامسونگ تولید و معرفی شد. پس از آن بسیاری از برندهای معروف از جمله ال جی، سونی، فیلیپس و … شروع به تولید آن کردند.

ویژگی های تلویزیون هوشمند

قابلیت اتصال تلویزیون به اینترنت منبع تمام ویژگی هایی است که تلویزیون های هوشمند جدید دارند. اما اگر بخواهیم به طور دقیق ویژگی های این محصولات معروف را فهرست کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  ویتامین D به درمان سرطان کمک می کند

نصب برنامه های مختلف:

علاوه بر نرم افزاری که به صورت پیش فرض بر روی برخی از تلویزیون های هوشمند نصب شده است، امکان دانلود و نصب نرم افزار مورد نیاز بر روی سیستم هوشمند خود با کمک اتصال به اینترنت وجود دارد.

بازی های آنلاین:

طراحی و عملکرد این تلویزیون های هوشمند به نظر می رسد که شما یک تلفن همراه اندرویدی دارید. اما شما تا یک تلویزیون دارید. بنابراین می توانید از نصب و اجرای بازی های ویدیویی مختلف بر روی صفحه نمایش بزرگ و البته با کیفیت بالاتر لذت ببرید. طبیعتا باید توجه داشت که این امکان در نمونه های دیگری که سیستم عامل های متفاوتی دارند نیز وجود خواهد داشت.

امکان اجرای دستورات صوتی:

دستیار صوتی Google در تلویزیون هوشمند به شما امکان می دهد دستوراتی مانند روشن و خاموش ، تلویزیون را با صدا و از راه دور صادر کنید.

امکان اتصال به شبکه های اجتماعی مختلف:

بله، شما درست این را متوجه شدید! تلویزیون هوشمند اندروید به شما امکان می دهد از پلتفرم هایی مانند اسکایپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره در تلویزیون خود استفاده کنید.

امکان به روز رسانی و ارتقاء سیستم:

با اتصال به اینترنت، به راحتی می توانید آخرین سیستم عامل های پشتیبانی شده را برای تلویزیون خود دانلود و نصب کنید. همچنین امکان به روز رسانی نرم افزارهای نصب شده روی تلویزیون به کمک اینترنت وجود دارد. طبیعتاً شایان ذکر است که برندهایی مانند سامسونگ و ال جی سیستم عامل مخصوص به خود را دارند که تا حدودی شبیه اندروید بوده و قابل ارتقا و به روز رسانی هستند.

  اپل آیپد پرو ۲۰۲۴ را با شاسی داخلی جدید قدرتمندتر کرده است

معایب تلویزیون هوشمند

هر محصول جدید علاوه بر ویژگی ها و مزایای مثبت، معایبی نیز خواهد داشت. بهترین تلویزیون های هوشمند نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند. اولین مشکل سخت در مورد این محصولات قیمت بالای آنهاست.

اگرچه به نظر می رسد ویژگی های بالای این تلویزیون ها تا حد زیادی قیمت بالای آنها را توجیه می کند; اما به طور کلی نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. از سوی دیگر گفته می شود به دلیل مشکلات اینترنت در ایران، کار با این تلویزیون ها به خصوص برندهای خارجی کمی مشکل ساز شده است، البته نمونه هایی مانند ال جی و سامسونگ دارای سیستم عامل های انحصاری هستند که به نوبه خود چالش هایی را ایجاد خواهد کرد.

آیا می توان تلویزیون های معمولی را هوشمند کرد؟

تمایل به استفاده از تلویزیون هوشمند باعث شد برخی افراد بدانند که آیا می توان تلویزیون غیر هوشمند را هوشمند ساخت یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله. اکثر تلویزیون های نسل جدید پتانسیل هوشمند شدن را دارند. این کار معمولا توسط قطعه ای انجام می شود که از سیستم عامل های مختلف پشتیبانی می کند و قادر به پخش ویدئو، تصاویر و حتی اجرای دستورات صوتی خواهد بود. پرکاربردترین قطعاتی هستند که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند و به آن باکس اندروید می گویند.

تلویزیون های هوشمند خود را هوشمندتر کنید!

این قطعات الکترونیکی در واقع ابزاری برای تجهیز تلویزیون غیرهوشمند به سیستم عامل اندروید هستند و در اشکال و برندهای مختلف تولید می شوند. گفته می شود که هر کدام از این باکس های اندرویدی برای یک برنامه خاص عملکرد بهتری دارند. به عنوان مثال، اگر از این قطعات برای ساخت کنسول بازی ویدیویی بر روی تلویزیون خود استفاده می کنید، باید از دستگاه های اندرویدی با رم بالاتر استفاده کنید که البته قیمت بالاتری نیز دارند. اما اگر کاربر معمولی هستید و از این قطعات برای مواردی مانند تماشای فیلم، عکس و … استفاده می کنید، پس رایج ترین انواع باکس اندروید برای شما کافی است. کابل HDMI به عنوان رابط بین تلویزیون و اندروید باکس عمل می کند، اگرچه برای مدل های قدیمی که دارای سه جک رنگی برای انتقال تصویر هستند، تبدیل به HDMI ضروری خواهد بود.

  فرودگر بیگل 2 راه اندازی شد

از Android Box برای تلویزیون های هوشمند غیر اندرویدی استفاده کنید

تلویزیون های سامسونگ به سیستم عامل تایزن و تلویزیون های ال جی مجهز به سیستم عامل webOS هستند. اگر کاربران این برندها یا حتی برندهای دیگری که سیستم عامل غیر اندرویدی دارند، بخواهند از سیستم عامل کاربردی و ساده تری برای تلویزیون هوشمند خود استفاده کنند، می توانند از اندروید باکس برای تلویزیون هوشمند خود کمک بگیرند. یعنی استفاده از اندروید باکس محدودیتی ندارد و علاقه مندان به داشتن تلویزیون های هوشمند می توانند از انواع مختلف آن استفاده کنند.

نتیجه

تلویزیون های هوشمند محصولاتی هستند که با سیستم عامل های مختلف و اتصال به اینترنت، امکان وبگردی، تماشای فیلم و سریال، انجام بازی و … را فراهم می کنند. اگرچه به نظر می رسد تلویزیون هوشمند علاوه بر قیمت بالای خود چالش هایی نیز ایجاد خواهد کرد! از جمله عدم اتصال آسان به اینترنت، مشکل در به روز رسانی نرم افزار و سیستم عامل و غیره می باشد. Android Box قطعه ای است که به شما کمک می کند تلویزیون های غیر اندرویدی خود را با سیستم عامل اندرویدی کاربردی تر اجرا کنید و حتی تلویزیون های معمولی خود را هوشمند کنید. Android Box Netbox یکی از این محصولات است که می توانید از آن برای هوشمندسازی تلویزیون خود استفاده کنید.

منبع: https://digiato.com/promoted/smart-tv-by-connecting-an-android-box