فرودگر بیگل 2 راه اندازی شد

در 19 دسامبر 2003، فرودگر مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا، فرودگر بیگل 2 را به فضا پرتاب کرد و آن را به سمت مریخ رهسپار کرد.

Beagle 2 طوری طراحی شده است که در صورت تا شدن، شبیه یک ساعت جیبی بسیار بزرگ به نظر می رسد. این موردی است که در آن کاوشگر سفر طولانی به مریخ را انجام داد.

با این حال، پس از پارک شدن در مریخ، پوسته بیرونی فرودگر باز خواهد شد تا عملکرد درونی آن آشکار شود.

این کار با جداسازی فرودگر بیگل 2 از ناحیه هدایت فضاپیما آغاز شد. یک کپسول آتش نشانی آزاد شد تا به آرامی فنر را آزاد کند تا به بیگل 2 اجازه دهد از فضاپیمای مادر دور شود. این فضاپیما می تواند در سطح کم عمق مریخ در گذشته کشف کند که زندگی در مریخ چگونه بوده است. همچنین شامل دو ابزار برای جمع آوری نمونه های سنگ و خاک برای تجزیه و تحلیل است.

بیگل 2

تصویر دوربین نظارت تصویری در داخل هواپیما، فرودگر را در حال دور شدن نشان می دهد. در روز کریسمس 2003، مارس اکسپرس نیز با موفقیت به مدار مریخ رسید.

از اوایل ژانویه، فرودگر بیگل 2 هنوز نشانه فرود امن خود را اعلام نکرده بود. فرودگر از زمانی که اولین تماس رادیویی آن پس از فرود در روز کریسمس قطع شد، قادر به برقراری ارتباط نبود.

هیئت مدیره بیگل 2 در 6 فوریه در لندن تشکیل جلسه داد و پس از ارزیابی وضعیت، فرودگر را گم شده اعلام کرد.

سرنوشت فرودگر تا ژانویه 2015 یک راز باقی ماند. تا اینکه فضاپیمای مدارگرد شناسایی مریخ 11 سال بعد آن را سالم و سلامت یافت!

  شرایط فروش نیسان Terra I توسط مانیان خودرو اعلام شد + جدول زمانی فروردین 1403 هجری قمری

این تصاویر نشان می دهد که دو پنل خورشیدی از چهار پنل خورشیدی این فضاپیما موفق به استقرار و استقرار نشدند. آنتن فضاپیما که در سایه مانده بود، نیروی ارتباطی را از فضاپیما گرفت.

منبع: https://digiato.com/astronomy/beagle-2-landing-on-mars