راهنمای خرید کیبورد

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

آیا ساعات زیادی از روز را صرف کار با کامپیوتر می کنید؟ اگر از کاربران حرفه ای کامپیوتر هستید، می دانید که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اجزای کامپیوتر، صفحه کلید است. اما ممکن است این قطعه به هر دلیلی آسیب ببیند و از کار بیفتد. اگر چند سال پیش این اتفاق افتاده بود، انتخاب و تهیه بهترین کیبورد از بین گزینه های محدود موجود در بازار برای شما آسان بود، اما امروزه انتخاب بهترین صفحه کلید برای کامپیوتر کمی سخت شده است زیرا این محصول در انواع مختلف ساخته می شود. و اندازه ها به همین منظور فروشگاه اینترنتی برزقلا راهنمای خرید کیبورد را به شما دوستان عزیز تقدیم می کند تا با آگاهی بیشتر این قطعه را خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید بهترین کیبورد

هنگام خرید صفحه کلید، ابتدا باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. این بدان معناست که مهم ترین عامل در انتخاب کیبورد، نوع کاربری شما و سطح انتظارات شما از محصول است. برخی از افراد از رایانه خانگی استفاده می کنند و ساعت های زیادی را با صفحه کلید نمی گذرانند، اما بسیاری از افراد دیگر هستند که بازی می کنند یا شغلی مرتبط با رایانه دارند و چندین ساعت از روز را پشت سیستم می گذرانند. پس مشخص است که نوع کاربر در انتخاب این قسمت مهم است.

صفحه کلید سیمی و بی سیم

یکی از اولین فاکتورهایی که اکثر افراد هنگام خرید کیبورد به آن توجه می کنند بی سیم یا سیمی بودن آن است. اما تفاوت این دو چیست؟ در واقع هر دوی این محصولات دارای مزایا و معایبی هستند. یک صفحه کلید سیمی معمولاً مقرون به صرفه تر است و سرعت آن نیز عالی است، اما می تواند میز شما را به هم ریخته و محدودیت هایی برای شما ایجاد کند.

  جیمز وب اجسام بدون ستاره و سیاره مانند را در سحابی شکارچی کشف کرد

کیبورد بی سیم محدودیت سیم و کابل را ندارد، از این نظر خیالتان راحت است و میز کارتان مرتب خواهد بود اما این محصول به باتری نیاز دارد. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که صفحه کلید بی سیم نسبت به مدل سیمی کمی تاخیر دارد. این تاخیر کوچک برای افرادی مانند گیمرها بسیار مهم خواهد بود. در واقع، به گفته اکثر گیمرها، بهترین کیبوردهای بازی، مدل های سیمی هستند که هیچ تاخیری ندارند. اگر اهل بازی هستید، مدل سیمی گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. اما اگر کاربر معمولی هستید، فرقی نمی کند که کدام نوع را انتخاب کنید.

نوع چیدمان و ارتفاع دکمه ها

چیدمان و ارتفاع دکمه‌های صفحه‌کلید ممکن است برای کاربران عادی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما این دو عنصر برای افرادی که هر روز چندین ساعت را صرف تایپ ، روی صفحه‌کلید می‌کنند، مانند تولیدکنندگان محتوای متنی و برنامه‌نویسان، مهم خواهند بود. این برای بازیکنان نیز مهم خواهد بود. برخی از کاربران دکمه های تخت مانند دکمه های لپ تاپ را ترجیح می دهند، اما برخی دیگر دکمه های بزرگتر با ارتفاع بیشتر را ترجیح می دهند. باید بدانید که ارتفاع، طراحی چیدمان دکمه ها و امکان کلیک نرم روی دکمه ها بین کیبوردهای مختلف متفاوت است.

تعداد دکمه های صفحه کلید

شاید فکر کنید که همه کیبوردها دارای تعداد یکسانی دکمه هستند، اما اینطور نیست. درست است که یک صفحه کلید استاندارد تعداد دکمه های مشخصی دارد، اما هنگام خرید کیبورد، متوجه خواهید شد که محصولات مختلف تعداد دکمه های متفاوتی دارند. برخی از این محصولات دکمه های بیشتری نسبت به آنها دارند. این دکمه‌های اضافی معمولاً برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌هایی مانند افزایش صدا، کاهش صدا و غیره هستند. برخی از کیبوردها نیز دکمه های کمتری دارند و بخش Numpad حذف شده است.

ویژگی های ظاهر صفحه کلید

درست است که عملکرد این قسمت بسیار مهم است، اما برخی از کاربران مانند گیمرها یا استریمرها به ظاهر این محصول اهمیت زیادی می دهند زیرا به شدت نگران وجود چراغ های RGB در این قسمت هستند. رنگ‌آمیزی صفحه کلید می‌تواند هم برای کاربران معمولی و هم برای کاربران حرفه‌ای مانند طراحان گرافیک مهم باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر چه رنگ صفحه کلید روشن تر باشد تمیز نگه داشتن آن دشوارتر است. در کل سایز، طرح و رنگ کیبورد یا نورپردازی RGB این محصول کاملا شیک بوده و شما دوستان عزیز می توانید با توجه به علاقه خود کیبوردی با مشخصات ظاهری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  واردات 5/6 میلیون گوشی تلفن همراه در نیمه اول سال 1402 هجری قمری

نور پس زمینه یا نور پس زمینه صفحه کلید

برخی از افراد در شب یا در تاریکی با رایانه خود کار می کنند. این دسته از کاربران که ممکن است برنامه نویس، گیمر، نویسنده و … باشند می توانند صفحه کلیدی با قابلیت نور پس زمینه انتخاب کنند تا در تاریکی و شب به راحتی با کامپیوتر خود کار کنند. بنابراین، اگر کار در شب برای شما مهم است، یک صفحه کلید با نور پس زمینه بخرید.

مقاومت در برابر نفوذ مایعات

گاهی اوقات برای برخی از کاربران اتفاق افتاده است که نوشیدنی آنها به طور اتفاقی روی صفحه کلید و چیزهای دیگر روی میز آنها ریخته می شود. اگر عادت به نوشیدن چای، قهوه و … در حین کار دارید، به خاطر داشته باشید که ورود مایع به کیبورد باعث کارکرد آن می شود و به ناچار مجبور به خرید کیبورد جدید خواهید شد. طبیعتا سازندگان کیبورد در حالت آماده باش بودند و برخی مدل های ضد آب تولید کردند. هنگام تهیه این قطعه می توانید نوع ضد آب را انتخاب کنید تا در برابر نفوذ مایع مقاومت بالایی داشته باشد.

انواع کیبورد کامپیوتر

حال که متوجه شدید در خرید کیبورد کامپیوتر باید به چه نکاتی توجه کنید، بهتر است انواع کیبورد را بشناسید. همانطور که قبلا ذکر شد، صفحه کلید در مدل های سیمی و بی سیم تولید می شود. اما می توانیم این محصول را در دسته های دیگری نیز طبقه بندی کنیم.

  • برخی از صفحه کلیدها دارای سوئیچ های مکانیکی با مشخصات بالا هستند که معمولاً دارای نویز، سرعت بالا و دقت بالایی هستند. به این محصولات کیبورد مکانیکی می گویند. از سوی دیگر، برخی از کیبوردها دارای کلیدهای کوتاه و مسطح هستند که ردپای کمتری دارند و معمولا صدای کمتری تولید می کنند. به این محصولات کیبورد غشایی می گویند. قیمت نوع غشا معمولا کمتر است. اگر اهل بازی نیستید و به صورت حرفه ای بازی نمی کنید، ممکن است این محصول برای شما مناسب باشد، اما گیمرها ترجیح می دهند از کیبوردهای مکانیکی استفاده کنند.
  • صفحه کلید بی صدا یکی از محبوب ترین کیبوردهایی است که برنامه نویسان، تایپیست ها، نویسندگان و افرادی که دائماً با این محصول سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. از نام این محصول مشخص است که صدایی که از آن می آید بسیار کم است. وجود دکمه های تخت و صدای بسیار کم از ویژگی های این محصول می باشد.
  • محصولاتی مانند کیبوردهای گیمینگ که ظاهری خاص دارند نیز امکانات خاصی را برای گیمر فراهم می کنند. این محصولات با دکمه های مکانیکی دارای ارگونومی بالا و سرعت پاسخگویی بالایی هستند. لازم به ذکر است که قیمت کیبورد گیمینگ نسبت به انواع دیگر بالاتر است.
  • کیبورد یک دست، کیبورد لپ تاپ، کیبورد ارگونومیک، کیبورد چند رسانه ای، کیبورد تاچ پد و کیبورد جادویی از دیگر انواع این محصول هستند.
  گرگینه ها می توانند خود را در شب گرگ اثر جاناتان لیبسمن پاکسازی کنند

انتخاب صفحه کلید در Brozkala

فروشگاه اینترنتی Brozkala یکی از بهترین و بزرگترین ارائه دهندگان صفحه کلید در سراسر کشور می باشد. به وب سایت Brozkala مراجعه کنید و انواع کیبوردهای سیمی و بی سیم از برندهای معروف مانند Razer، Tesco، Asus، Fraso، Repo، Logitech و غیره را مشاهده کنید. شما دوستان عزیز امکان مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب این گروه را خواهید داشت تا بتوانید با اطلاعات و دانش بیشتر اقدام به خرید کیبورد نمایید.

منبع: https://digiato.com/promoted/keyboard-buying-guide