جیمز وب اجسام بدون ستاره و سیاره مانند را در سحابی شکارچی کشف کرد

تلسکوپ فضایی جیمز وب دو تصویر وسیع خیره کننده از سحابی درنده (سحابی شکارچی) که تنها 1344 سال نوری از زمین فاصله دارد. این تصاویر نشان دهنده کشف اجسام سیاره مانندی است که آزادانه با جرمی بزرگ مانند سیاره مشتری شناور هستند.

تصاویر جیمز وب از بیش از 3000 تصویر منفرد ایجاد شده اند و همچنین به نقشه تعاملی ESASky ESA اضافه شده اند. با کمک این تصاویر، دانشمندان توانستند ده‌ها جرم سیاره‌مانند را در خوشه ذوزنقه‌ای در مرکز سحابی شکارچی بیابند که جرمی به اندازه مشتری دارد و در موردی عجیب، با آن ارتباطی ندارد. سیاره مشتری. هر ستاره ای

هنوز مشخص نیست که این اجرام سیاره مانند چگونه شکل گرفته اند، اما اخترشناسان ESA ساموئل پیرسون و مارک مک کاگران آنها را Jupiter Mass Binaries یا به اختصار JuMBO نامیده اند. کشف اطلاعات در مورد این اجرام و نحوه شکل گیری آنها به دانشمندان کمک می کند تا اطلاعات جدیدی در مورد چگونگی شکل گیری ستاره ها به دست آورند.

سوال بزرگ: چیزهایی که جیمز وب کشف کرد چگونه ظاهر شد؟

همچنین شایان ذکر است که سیارات دیگری نیز در سحابی شکارچی یافت شده اند که آزادانه شناور هستند، اما سیارک های عظیم مهم هستند زیرا به نظر می رسد که به صورت جفت تشکیل می شوند. سوالی که ستاره شناسان هنوز به آن پاسخی نداده اند این است که آیا این اجرام (و دیگر سیارات شناور آزاد) مستقیماً به عنوان ستاره های شکست خورده توسط گاز سحابی شکارچی شکل گرفته اند یا اینکه آنها توسط گرانش ستاره نزدیک به خارج از مدار پرتاب شده اند. ?

  دوزیستانی که به بچه های خود شیر می دهند را شناسایی کنید

این اجرام عظیم حدود یک میلیون سال قدمت دارند، دمایی در حدود 700 درجه سانتیگراد دارند و در فاصله ای بین 25 تا 390 برابر فاصله زمین تا خورشید به دور خود می چرخند. همچنین با تجزیه و تحلیل نور ضعیفی که ساطع می کنند، شواهدی مبنی بر وجود بخار آب، مونوکسید کربن و متان گزارش شده است.

سحابی شکارچی پر از ستارگان در حال افزایش است که در ابرهای گاز مولکولی قرار دارند. حدود 2800 ستاره جوان در این سحابی وجود دارد و تعداد زیادی ستاره دیگر در لایه متراکم گاز و غبار آن جاسازی شده است. جیمز وب می تواند بخش بزرگی از لایه های گاز و غبار در این سحابی را با کمک یک دوربین نزدیک به فروسرخ که به اختصار NIRCam نامیده می شود، مشاهده کند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/james-webb-space-telescope-rogue-planets-stars-forming