دوزیستانی که به بچه های خود شیر می دهند را شناسایی کنید

دانشمندان تصاویری از یک نوع دوزیست ، مانند را به ثبت رسانده اند که به بچه های خود غذا می دهد. این حیوان یک مار برهنه (caecilian) است که در زیر زمین زندگی می کند. محققان بر این باورند که توانایی تولید شیر در این گونه مستقل از پستانداران شناخته شده برای تولید شیر برای فرزندانشان تکامل یافته است.

نودیشاخه‌ها با قورباغه‌ها و سمندرها نسب دارند، اما صدها میلیون سال است که در زیر زمین زندگی می‌کنند. در این مدت دست و پای خود را از دست دادند و همچنین بینایی خود را تا حد زیادی از دست دادند. شاخه های برهنه مدرن شبیه یک ، خاکی بزرگ و درخشان با سر هستند.

برزیل خانه بسیاری از شاخه های برهنه است. گروهی از دانشمندان برزیلی در حال مطالعه یکی از گونه های خود هستند Siphonops annularis آنها چیزی غیرعادی کشف کردند.

این نوع برانچ به جوان خود اجازه می دهد تا پوست آن را بخورد. نوزادان مجازند هفته ای یکبار از پوست مادرشان تغذیه کنند. آنها مواد مغذی زیادی را از پوست مادر خود دریافت می کنند.

اما دانشمندان متوجه شدند که این راب‌ها انرژی زیادی دارند که نمی‌توان آن را تنها با یک وعده غذایی در هفته به دست آورد. آنها دوربینی را در لانه خود قرار دادند تا علت انرژی بالای نوزادان را کشف کنند. آنها به زودی متوجه شدند که نوزادان در اطراف یک مکان خاص از بدن مادر جمع شده اند.

بچه ها علاقه زیادی به رفتن به سمت دم مادرشان داشتند و در آنجا دانشمندان متوجه شدند که ماده ای شبیه شیر از دم مادر ترشح می شود. محققان کشف غیرعادی خود را در مجله Science منتشر کردند.

  انتقاد از داور دعوای بابی گرین و جیلیان ترنر برای متوقف نشدن دعوا + فیلم

چرا یک دوزیست به بچه های خود شیر می دهد؟

دانشمندان بر این باورند که این نوع شاخه برهنه با همان مشکلی مواجه است که انسان و سایر پستانداران با نوزادان خود با آن روبرو هستند. درست مانند نوزاد انسان، مار زنگی خیلی قبل از اینکه بتواند از خود دفاع کند به دنیا می آید. این نوزادان آسیب پذیر هستند و برای اینکه مادر دوزیست بتواند آنها را نزدیک نگه دارد، او تکامل یافته و ماده ای شبیه شیر تولید می کند.

این فرآیند «تکامل همگرا» نامیده می شود. تکامل همگرا فرآیندی است که در آن گونه های مختلف صفات مشابهی را کسب می کنند.

البته شیر این دوزیستان مانند شیر پستانداران نیست و استانداردهای شیری که می نوشیم را ندارد. اما این ماده حاوی چربی و قند است. به همین دلیل دانشمندان آن را نوعی شیر می دانند.

این کشف نشان می دهد که حیوانات بسیار متفاوت می توانند ویژگی های بسیار مشابهی داشته باشند. طبیعت همیشه نشان داده است که می تواند راه حل را در جهان های مختلف خود تا حد زیادی از طریق خلاقیت الهام گرفته تکرار کند.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/amphibian-that-makes-milk-for-its-babies