ردیابی کارت سوخت خودرو صفر

از نخستین روزهای سال 1402 هجری شمسی روند تخصیص کارت سوخت برای خودروهایی که مسافت صفر کیلومتر را طی می کنند تغییر کرد. بنابراین دارندگان خودروهای 9 یا صفر کیلومتر باید پس از تحویل خودرو به صورت جداگانه نسبت به دریافت کارت سوخت اقدام کنند. در نتیجه ردیابی کارت سوخت خودرو پس از دریافت خودروی جدید به یک امر عادی تبدیل شده است. در این مقاله آموزشی از دیجیاتو نگاهی خواهیم داشت به روند اخذ کارت سوخت خودرو صفر و پیگیری آن توسط متقاضی. پس اگر به تازگی صاحب خودروی صفر کیلومتر شده اید یا قصد خرید خودروی جدید از شرکت های خودروسازی را دارید، با ما همراه باشید.

نحوه پیگیری کارت سوخت خودرو صفر چگونه است؟

برای پیگیری کارت سوخت صفر نیازی به طی مراحل اداری و مراجعه مستقیم به کلانتری +10 مانند درخواست کارت سوخت المثنی و یا ثبت نام کارت بنزین خودروهای فرسوده فاقد شماره نیست.

به گفته فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، روند صدور کارت‌های هوشمند سوخت با سرعت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته و در دوران اوج شیوع کووید-۱۹ افزایش یافت. این فرآیند بین 40 تا 60 روز طول می کشد.

ردیابی کارت سوخت خودرو صفر

ردیابی و صدور کارت سوخت هوشمند در دو مرحله اصلی توضیح داده شده است. در مرحله اول به انواع روش های پیگیری و در مرحله دوم نحوه اخذ کارت سوخت می پردازیم. شایان ذکر است استعلام موجودی کارت سوخت خودرو تنها با مراجعه به جایگاه های توزیع سوخت قابل انجام است.

  در iOS 18 احتمالاً می‌توانید ایموجی ایجاد کنید و رنگ آیکون‌ها را تغییر دهید

اولین گام

الف) ردیابی آنلاین: این امر با مراجعه به سایت www.epolice.ir و درج اطلاعاتی از قبیل نوع خودرو و شماره پلاک آن در قسمت رهگیری کارت سوخت و دریافت شماره مرسوله قابل انجام است. پس از آن باید به سایت شرکت پست به آدرس www.post.ir مراجعه کنید. در نهایت با وارد ، کد پستی برای اطلاع از منطقه ای که کارت سوخت به آن ارسال شده است به هدف خود خواهید رسید.

همچنین می توانید با وارد ، شماره VIN خودرو در سایت najatracking.post.ir از وضعیت کارت سوخت خود در اداره پست مطلع شوید.

ب) پیگیری از طریق سامانه پیامکی: رهگیری کارت سوخت خودرو صفر با ارسال کد VIN خودرو به سامانه پیامکی 1101202040 با فرمت V*VINNUMBER

ج) پیگیری تلفنی: پیگیری صدور کارت سوخت صفر با شماره تلفن 81240514 پلیس الناجا و یا 88885347 و پیگیری ارسال کارت سوخت با شماره تلفن 84470000 اداره پست.

د) پیگیری شخصی: پیگیری حضوری از طریق دفاتر پلیس +10.

مرحله دوم ردیابی کارت سوخت صفر است

پس از اطلاع از منطقه پستی که کارت سوخت به آن ارسال می شود، می توانید به پست مورد نیاز مراجعه و مدارک شناسایی خودرو شامل کارت مالکیت خودرو یا شناسنامه و سند خودرو را علاوه بر کارت شناسایی معتبر خودروی مالک ارائه دهید. و کارت سوخت را از اپراتور پست دریافت کنید.

هزینه صدور کارت سوخت خودرو صفر توسط اپراتور در همان پست دریافت می شود. البته حضور مالک خودرو برای اخذ کارت سوخت الزامی نیست. ارائه مدارک هویتی مالک اصلی وسیله نقلیه توسط اشخاص دیگر مانع از تحویل کارت نخواهد بود.

  راهنمای خرید بلیط قطار از FlyToday

در حال حاضر راه اصلی برای دریافت کارت سوخت خودرو صفر مراجعه حضوری به منطقه پستی محل سکونت است. اما شرکت پست شرایطی را در سایت خود فراهم کرده است که با وارد ، آدرس دقیق و کد پستی و پرداخت هزینه پستی می توانید کارت سوخت را درب منزل دریافت کنید.

سوالات متداول

در صورت عدم دریافت کارت سوخت پس از خرید خودرویی که 0 کیلومتر با بازار فاصله دارد، چه کار کنیم؟

اگر خودروی صفر کیلومتر خارج از بازار خریداری کرده اید اما کارت سوخت به شما داده نشده است، می توانید با استفاده از کد VIN خودرو و سایر مدارک شناسایی برای دریافت این کارت اقدام کنید.

چه مدت طول می کشد تا کپی کارت سوخت صادر شود؟

صدور کارت سوخت المثنی بیشتر از صدور کارت سوخت برای خودروهای جدید طول می کشد. مسئولان ستاد سوخت و سایر نهادها گفتند که این مدت حدود 45 روز کاری معادل تقریباً دو تا سه ماه است.

مدارک لازم برای صدور کارت سوخت جدید چیست؟

برای صدور کارت سوخت به مدارک هویتی و وسیله نقلیه ای که دارید نیاز دارید. این مدارک شامل مدارک هویتی مالک خودرو، مدارک شناسایی خودرو، برگه تعهد تکمیل شده، سند بیمه خودرو، آدرس و کدپستی مالک، شماره تلفن همراه و واریز فیش نقدی به حساب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می باشد.

منبع: https://digiato.com/car-training/track-the-new-car-fuel-card-2-guaranteed-and-easy-methods