رشد 15 درصدی کل تولید با همکاری همه جانبه دولت و بخش خصوصی

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

علی حکیم جوادی، رئیس هیئت مدیره سازمان صنف رایانه استان تهران معتقد است: حضور افراد آگاه و صاحب نظر در حوزه ICT در مجلس دوازدهم می تواند به رشد و توسعه کشور در این حوزه کمک کند. .

به نقل از روابط عمومی اتحادیه صنف کارگران رایانه، علی حکیم جوادی، رئیس هیئت مدیره سازمان نصر استان تهران، یکی از ویژگی های اقتصادهای پیشرفته با عملکرد خوب، استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. سازمان در استان تهران در یادداشتی در رابطه با دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی نوشت این در سطح اقتصاد است توسعه زیرساخت های اینترنت و موبایل از طریق اتوماسیون و دیجیتالی شدن فعالیت های تجاری را برای شرکت ها بسیار آسان می کند. بهره وری که برای رشد اقتصادی حیاتی است، از یک سو، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در حال شکوفایی هستند و به تنوع و نوآوری اقتصادی در کشور کمک می کنند، از سوی دیگر، زیرساخت های مولد کیفیت تصمیم گیری مقامات دولتی و دولت را بهبود می بخشد. فعالان اقتصادی کاهش هزینه های تولید و تنوع محصولات و خدمات از دیگر مزایای توسعه زیرساخت های ارتباطی است که باعث افزایش سطح رفاه می شود.

بسیاری از صنایع از جمله محیط زیست، بهداشت و کشاورزی با ابزارهای ICT به طور قابل توجهی متحول شده اند. شهروندان با استفاده از این ابزارها، ایده های کارشناسی و ارائه خدمات نوین و نوین، از مزایای آن بهره مند شده و سبک زندگی خود را بهبود بخشیده اند. امروزه در برخی کشورها تحول دیجیتال در دستور کار نهادهای قانونگذاری آنها قرار گرفته است. نمایندگانی با سابقه فعالیت و مدیریت در حوزه ICT قطعا در نگرش و طرز فکر مجلس در حوزه قانون گذاری برای وضع قوانینی برای بهبود همه ابعاد زندگی مردم نقش اساسی خواهند داشت. در دنیای امروز، تصمیم‌گیری بدون در نظر گرفتن شاخص‌های رشد برای توسعه زیرساخت‌های اینترنت و مخابرات و برخورداری مردم از دسترسی سریع و باکیفیت، عقب‌افتاده خواهد بود. برای دستیابی به قوانین مبتنی بر دانش روز دنیا راهی جز دعوت و انتخاب نمایندگانی با سابقه تحصیل، کار و مدیریت در حوزه IT وجود ندارد.

  افزایش قیمت ساینا اس توسط سایپا (تیر 1403)

توسعه زیرساخت ها و غلبه بر مشکلات بدون توجه به بخش خصوصی و الزامات اقتصادی و قانونی آن که می تواند بازوی قوی دولت و بخش های دولتی باشد امکان پذیر نیست. مقام معظم رهبری همچنین به بخش خصوصی و استفاده گسترده از این ظرفیت در توسعه کشور توجه و تاکید داشتند.

دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه از جمله رشد تولید ناخالص داخلی از 7.9 درصد به 15 درصد در حوزه اقتصاد دیجیتال مگر اینکه متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجلس دوازدهم حضور داشته باشند و ایجاد جامعه ای متحول، در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور جریان داشته باشد. امکان پذیر نخواهد بود.

وضع قوانین و مقررات برای تسهیل و تسهیل کار صنعت بزرگ ارتباطات و فناوری اطلاعات و در نتیجه سایر صنایع تنها راه حل ایجاد فرصت های شغلی مولد و پردرآمد به نحوی است که از خروج سرمایه های انسانی متخصص جلوگیری شود. در این شرایط جلوگیری از ورود بخش دولتی به عنوان رقیب بخش خصوصی با ایجاد زیرساخت ها و مقررات قانونی از دیگر ضرورت های تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به این صنعت است.

برای حل مشکلات بیمه، مالیات، امنیت سایبری، انحلال، قوانین تجارت الکترونیک، کیفیت اینترنت، عدم دسترسی مناسب به بازارهای منطقه ای و بین المللی، مشکلات گمرکی و تخصیص ارز در قرارداد با بخش دولتی، عدم تشکیل اکوسیستم هوش مصنوعی، مشکل استارت آپ ها در حوزه سلامت و الکترونیک و عدم حمایت از محصولات تخصصی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعدد نهادهای تنظیم کننده حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور و حوزه های متضاد آنها و تحمیل مشکلات اقتصادی کشور بر ده ها تریبون، همانند سایر مشکلات، نیازمند انتخاب کارشناسان و تأثیرگذاران این حوزه در مجلس دوازدهم است.

  Aurora آخرین مفهوم روتورکرافت پرسرعت دارپا را معرفی کرد

امید است با انتخاب افراد شایسته و با تجربه در حوزه ICT شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد دیجیتال کشور باشیم.

منبع: https://digiato.com/promoted/15-growth-of-gross-production-with-comprehensive-cooperation-of-government-and-private-sector