طراح که سعی می کند شهر شما را به یک اسفنج تبدیل کند

شهر شما برای آنچه در راه است آماده نیست. روش کلاسیک برای تصفیه آب باران، تخلیه هرچه سریعتر آن از شهر با استفاده از ناودان، فاضلاب و کانال است. اما این استراتژی به طور فزاینده ای در حال شکست است: با گرم شدن جو، می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد و طوفان های قوی فزاینده ای را ایجاد کند که این زیرساخت های خزنده را تحت تأثیر قرار می دهد. شهر شما 100، 200 یا 300 سال پیش برای یک آب و هوا ساخته شده است، اما آن آب و هوا دیگر وجود ندارد.

استراتژی جدید طراحی شهری، که در چین راه اندازی شد، کاهش سرعت همه چیز است. از سال 2013، چین سیاست ملی خود را برای تبدیل کلانشهرهای در حال رشد خود به شهرهای اسفنجی آغاز کرده است که به جای از بین بردن همه آب باران، آب باران را جذب می کنند. اگر مهندسان بتوانند جریان این آب را کاهش دهند و به آن اجازه دهند به جای فرار به زمین نفوذ کند – با استفاده از باغ های بارانی، زمین های آبشویی، سنگفرش های نفوذپذیر و تالاب های شهری – به طور همزمان سیلاب ها را کاهش داده و سفره های زیرزمینی را پر می کند. با گرم شدن سیاره و تشدید خشکسالی، این امر به طور فزاینده ای حیاتی می شود: شهرهای اسفنجی قصد دارند آب را برای یک روز بارانی یا به طور دقیق تر، یک روز خشک ذخیره کنند.

کونگجیان یو، قهرمان مفهوم و موسس شرکت طراحی پکن تورن اسکیپ، می‌گوید: «هر بار که باران می‌بارد، ما تا حد امکان آن را حفظ می‌کنیم. ما جریان را کاهش می دهیم و اجازه می دهیم زمین آب را جذب کند. یک شهر اسفنجی تبدیل به یک شهر سازگار، یک سیستم آب مقاوم، یک منظره متخلخل خواهد شد. یک مطالعه اخیر نشان داد که در مجموع، شهرهای ایالات متحده می توانند میلیاردها گالن آب در روز را جذب کنند، تا حدی با پیروی از چین و تسریع پروژه های اسفنجی. یو توضیح می دهد: «شهر اسفنجی راه حلی فوری و فوری است که می تواند شهرها را با تغییرات آب و هوایی، گرما، سیل، خشکسالی سازگار کند.

  گوگل قابلیت های هوش مصنوعی موتور جستجوی خود را در اختیار کاربران ۱۲۰ کشور دیگر قرار داده است

پارک جنگلی Benjakitti، بانکوک، تایلند، قبل و بعد از تبدیل شدن به اسفنج به این شکل بود. (لغزنده را حرکت دهید تا تبدیل کامل را ببینید.)

پس از اعطای جایزه Oberlander اخیر توسط یو از بنیاد Cultural Landscape برای کارش بر روی شهرهای اسفنجی، WIRED با معمار منظر به بحث پرداخت که چگونه مناطق شهری را تا حد امکان اسفنج مانند کنیم و چگونه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. و آنچه که کلان شهرها اکنون می توانند انجام دهند تا برای آب و هوای پر هرج و مرج فردا آماده شوند. برای وضوح این گفتگو فشرده و ویرایش شده است

WIRED: چیزی که این مفهوم را بسیار قدرتمند می کند این است که می توان در مقیاس های بسیار متفاوت به آن دست یافت. در لس‌آنجلس، آنها زمین‌های وسیعی دارند – مناطق باز به عرض چند صد یارد که آب می‌تواند به داخل سفره‌های زیرزمینی نفوذ کند – اما همچنین نوارهای نازکی از کنار جاده‌ها را پاره کرده و فضای سبز را در آنجا نصب می‌کنند.

کونگجیان یو: ممکن است یک شهر اسفنجی آنجا باشد هر یک از آنها نردبان. آب با ارزش است. اگر در حیاط خود آب نگه دارید، مجبور نیستید درختان خود را آبیاری کنید، مجبور نیستید باغ خود را آبیاری کنید، زیرا آب زیر آن است – گنج شما اینجا. در مقیاس شخصی، فردی و اجتماعی است.

منبع: https://www.wired.com/story/the-designer-whos-trying-to-transform-your-city-into-a-sponge/