گوگل قابلیت های هوش مصنوعی موتور جستجوی خود را در اختیار کاربران ۱۲۰ کشور دیگر قرار داده است

گوگل که برای اولین بار در کنفرانس I/O امسال تجربه نسل جستجو (SGE) را به صورت محدود در اختیار برخی از کاربران قرار داد، اکنون قابلیت های هوش مصنوعی موتور جستجوی خود را در اختیار بیش از 120 کشور جدید قرار داده است.

طبق یک پست وبلاگ گوگل، اکنون می توانید SGE را در کشورهای جدید از طریق نسخه دسکتاپ کروم با رفتن به بخش Research Labs فعال کنید. در چند هفته آینده از طریق اپلیکیشن گوگل در اندروید و iOS قابل دسترسی خواهد بود.

قابلیت های هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل

SGE در ابتدا فقط در ایالات متحده راه اندازی شد و اخیراً در هند و ژاپن در دسترس قرار گرفته است. در حال حاضر، کاربران چندین کشور از جمله مکزیک، برزیل، کره جنوبی، اندونزی، نیجریه و آفریقای جنوبی نیز می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، گوگل چهار زبان جدید اسپانیایی، پرتغالی، کره ای و اندونزیایی را برای همه افرادی که از SGE استفاده می کنند فعال کرده است.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که با SGE می توانید سوالات خود را مستقیماً از صفحه نتایج جستجو بپرسید. همچنین می‌توانید در حین جستجو، جستجوها و نتایج جستجوی قبلی خود را مشاهده کنید. با این حال، این به‌روزرسانی در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد و ابتدا به زبان انگلیسی برای کاربران ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

در آینده، اگر از SGE بخواهید که عبارتی را برای شما ترجمه کند که برخی از کلمات می توانند معانی متعددی داشته باشند، زیر این عبارات خط کشیده می شود. با کلیک بر روی هر یک از این کلمات، معانی مختلف آنها نمایش داده می شود. قابلیت ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی SGE ابتدا در ایالات متحده برای ترجمه انگلیسی به اسپانیایی در دسترس خواهد بود و بعداً از کشورها و زبان های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

  ردیابی کارت سوخت خودرو صفر

در نهایت، عبارات خاصی در جستجوی کدنویسی و سلامتی شما برجسته می‌شوند، و هنگامی که ماوس را روی آن‌ها قرار می‌دهید، پیش‌نمایش تعریف آن‌ها یا تصاویر مرتبط را خواهید دید. این به‌روزرسانی ماه آینده به زبان انگلیسی در ایالات متحده نیز در دسترس خواهد بود و به زودی از کشورها و زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌شود.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/googles-ai-powered-search-experience-expands-globally-to-120-countries