عملیات حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان آغاز شد

شرکت آسیاتک از هفته جاری عملیات حفاری فیبر نوری (FTTX) را در شهرهای استان سمنان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، اجرای این طرح در شهرستان مهدیشهر آغاز شده و به زودی در سه شهرستان کرمسار، سمنان و دامغان پیگیری می شود. با تکمیل این طرح بیش از 169 هزار خانوار در استان سمنان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند.

پروژه زیرساخت فیبر نوری با حضور مدیران شرکت آسیاتک، حسین موسوی شهردار سمنان و سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در مهدی شهر افتتاح شد.

شهردار سمنان در این دیدار با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های زیربنایی در سطح شهر گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که شهروندان باید از فناوری های روز و پیشرفته بهره مند شوند و ما در شهرداری کارهای زیادی انجام داده ایم. تلاش برای ایجاد زیرساخت مناسب برای این منظور اخیراً قراردادی منعقد شده است.» با شرکت آسیاتک برای بهره مندی از تخصص و توانمندی های این شرکت برای تجهیز شهر سمنان به شبکه فیبر نوری.

سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری سمنان گفت: عملیات حفاری در شهرستان مهدیشهر آغاز شده و به زودی اجرای فیبر نوری در شهرهای کرمسار، سمنان و دامغان آغاز می شود. خوشبختانه تمامی امکانات و زمینه ها برای اجرای سریع این طرح مهیا است و امیدواریم تا سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

روابط عمومی آسیا اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم هدف جدیدی برای دسترسی 20 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری در نظر گرفته شده است که برای اجرای این طرح 10 بازیگر برای کمک به توسعه طرح با تقسیم بندی انتخاب شده اند. شهرها و استان های کشور را به یک منطقه جغرافیایی تبدیل کنیم، هدف ما در آسیاتک پوشش چهار میلیون خانوار است که از این تعداد 1.5 میلیون خانوار در شهرهای بزرگ و 2.5 میلیون خانوار در شهرستان ها و مناطق مرکزی خواهند بود. بر این اساس سهمیه استان سمنان است. 169755 خانوار می باشد و با تکمیل آن در دو سال آینده تا 100 برابر به اتصالات خانواده ها دسترسی پیدا می کند.

  دانلود بازی Death Stranding در موبایل

اولین عملیات عملیاتی پروژه فیبر نوری آسیاتک در مهرماه 1401 هجری شمسی در شهر چالوس استان مازندران آغاز شد. این پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری با دسترسی بیش از 30 هزار خانوار در این شهرستان به اینترنت پرسرعت فیبر پایه (FTTH) با ظرفیت 930 مگابیت بر ثانیه تکمیل و تکمیل شد.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی آسیاتیک مراجعه کنید.

منبع: https://digiato.com/tech/commencement-of-operational-implementation-of-fiber-optic-asiatech-in-semnan