نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

از جنگ جهانی دوم تا بیشتر دوران جنگ سرد و تا دوران مدرن، ارتش ایالات متحده از ناوگان بمب افکن های دوربرد برای تضعیف، نابود ، یا ارعاب نیروهای دشمنان شناخته شده خود استفاده کرده است. اما همانطور که فناوری نحوه کار دنیای مدرن را تغییر داده است، نحوه جنگ‌ها را نیز تغییر داده است و در عصر جنگ هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های هوشمند دوربرد، بمب‌افکن‌های هدایت‌شونده کمتر و کمتر به سلاح منتخب تبدیل می‌شوند. نیروی هوایی آمریکا نیروها متحد هستند

نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

این بدان معنا نیست که نیروی هوایی آمریکا و سایر نیروهای مسلح این کشور دیگر از بمب افکن استفاده نخواهند کرد. کاملاً برعکس است، حتی اگر موجودی بمب افکن های آماده پرواز آمریکا با آنچه در دوران اوج صنعت بمب افکن بود فاصله زیادی داشته باشد. در حالی که این تعداد زمانی به هزاران نفر می رسید، امروز تعداد ناوگان بمب افکن USAF به صدها نفر می رسد. بررسی سریع هواپیماهای فهرست شده در وب سایت رسمی USAF به شما می گوید که این سرویس در حال حاضر تنها 140 بمب افکن آماده ماموریت دارد.

بر اساس گزارش های اخیر، این تعداد در سال های آینده با افزایش تولید B-21 Raider که به تازگی توسعه خود را به پایان رسانده و وارد فاز تولید انبوه شده است، افزایش خواهد یافت. با این حال، حتی با وجود ناوگان کوچکی از مهاجمان در راه، بمب‌افکن‌ها دیگر اولویت اصلی نیروهای مسلح ایالات متحده نبودند.

نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

نیروی هوایی آمریکا این روزها تنها از 4 مدل بمب افکن استفاده می کند.

تنها سه مدل دیگر از بمب افکن در وب سایت USAF ذکر شده است، در حالی که B-1B Lancer، B-2 Spiri و B-52H Stratofortress بخش عمده ای از موجودی بمب افکن های USAF را تشکیل می دهند که هر کدام دارای برد بمب افکن های خاص خود هستند. مهارت های منحصر به فرد نیروی هوایی از B-1B Lancer مافوق صوت به عنوان “، کار” ناوگان بمب افکن خود یاد می کند که سرعت و طراحی شیک را با توانایی حمل سنگین ترین محموله در بین هر بمب افکن نیروی هوایی ترکیب می کند. آمریکا توسعه این هواپیما را در دهه 1970 برای جایگزینی B-52 آغاز کرد. این بمب افکن اولین ماموریت خود را در اواسط دهه 1980 انجام داد و گفته می شود که 50 رکورد جهانی برای یک بمب افکن دارد و احتمالاً در آینده نزدیک بخشی از زرادخانه نیروی هوایی خواهد بود.

  تصویر روز ناسا: دنباله دار 13P یا Olpers
نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

به طور طبیعی، بمب افکن دو سرنشین B-2 Spirit پس از ورود به خدمت در ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده در اواخر دهه 1980 به یک افسانه در هوانوردی نظامی تبدیل شد و برای بسیاری به عنوان “بمب افکن مخفی” شناخته شد.

همین امر در مورد سرباز قدیمی ناوگان، B-52H Stratofortress، یک مدل ارتقا یافته از B-52 افسانه ای نیز صدق می کند. بله، بزرگتر و کندتر از هواپیمای دیگر است. اما اگر جی در سرعت ضعیفتر باشد، با قدرت و استقامت خود آن را جبران می کند و زمانی که نیروهای آمریکایی می خواهند به دشمن ضربه محکمی بزنند، گزینه ایده آل باقی می ماند.

منبع: https://digiato.com/tech/how-many-bombers-does-the-united-states-have