پیش بینی می شود قیمت قطعات خودرو در سال 1403 هجری قمری 50 درصد افزایش یابد

افزایش روزافزون هزینه تعمیرات و قیمت قطعات خودرو، فشار مالی روز به روز بر مالکان خودرو در ایران افزایش یافته است. اکنون سید احمد حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات خودرو تهران از افزایش 50 درصدی قیمت قطعات خودرو در سال 1403 خبر داد و به گفته وی افزایش حقوق گمرکی واردات لوازم یدکی دلیل اصلی آن است. برای این افزایش قیمت ها این تعرفه در سال جاری 5.5 درصد است و در سال آینده به 51 درصد افزایش می یابد. بنابراین قطعات خودرو نیز به دلیل افزایش تعرفه ها 50 درصد گران شده است.

به گفته رئیس سندیکای فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین سازی تهران، بازار قطعات خودرو در سال 1402 رکودی را تجربه کرد که به گفته حسینی افزایش روزافزون نرخ ارز و عدم تخصیص ارز از سوی دولت در سال آینده موجب افزایش قیمت قطعات یدکی و همچنین کاهش موجودی می شود. قطعات یدکی در انبارها

قیمت قطعات خودرو تحت تاثیر تصمیمات دولت است

احمد حسینی در گفت و گو با خبرگزاری های داخلی تصریح کرد: مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت قطعات یدکی و بیشتر قطعات یدکی از منابع خارجی تامین می شود. افزایش تعرفه واردات لوازم یدکی و لوازم جانبی در سال 1403 هجری شمسی منجر به افزایش قیمت این لوازم در بازار می شود. حسینی معتقد است که تحریم های خارجی تاثیر چندانی در افزایش قیمت لوازم یدکی ندارد و خودتحریمی ها بازار را مختل می کند.

به گفته رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران، وی در گفت و گوی خبری خود با وزارتخانه ها به عدم افزایش قیمت لوازم یدکی اعتراض کرد. اما وزارت اقتصاد و صلح پاسخی به اعتراض تجار و صنعتگران ندادند.

  مارک زاکربرگ در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از ایلان ماسک پیشی گرفت
قیمت قطعات خودرو

الحسینی در بخشی دیگر از سخنان خود به توزیع لوازم یدکی خودروهای مختلف پرداخت. به گفته وی، برای توزیع قطعات یدکی خودروهای داخلی و وارداتی مشکلی وجود ندارد، اما خودروهای چینی با مشکل تامین قطعات یدکی مواجه هستند. این مشکل ناشی از عرضه غیرمسئولانه خودرو، کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ضعیف است. به گفته حسینی در حال حاضر گیربکس اتوماتیک خودروی چینی از گیربکس اتوماتیک خودروی وارداتی گرانتر است!

منبع: https://digiato.com/car-news/50-increase-in-the-price-of-car-spare-parts-in-1403