آی بی ام از هوش مصنوعی برای کشف آنتی بادی های جدید استفاده می کند

مشارکت جدید IBM با شرکت تحقیقاتی بوهرینگر اینگلهایم استفاده از مدل‌های پایه هوش مصنوعی برای کمک به کشف آنتی‌بادی‌های درمانی جدید. آنتی بادی ها سلاح غالب در مبارزه با طیف گسترده ای از بیماری های جدی هستند و عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به درمان های معمولی دارند. در روش های سنتی تولید آنتی بادی، محققان باید فرآیند پیچیده و طولانی را طی کنند و اکنون با کمک هوش مصنوعی IBM، این فرآیند کوتاهتر و کارآمدتر شده است.

بر اساس گزارشی در وب‌سایت IBM، این شرکت می‌خواهد با توسعه یک مدل هوش مصنوعی پایه برای تحقیقات آنتی‌بادی، به توسعه درمان‌های نجات دهنده کمک کند. یکی از مهم ترین چالش هایی که مانع توسعه درمان های جدید آنتی بادی می شود، ماهیت آزمایشگاهی تحقیقات آنتی بادی است. توسعه موفقیت آمیز یک درمان جدید آنتی بادی نیاز به تکرار کنترل شده دارد، به این معنی که درمان های جدید نمی توانند به سرعت تولید شوند.

تولید آنتی بادی به کمک هوش مصنوعی برای IBM

آنتی بادی ها در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های خود ایمنی و بیماری های عفونی نقش اساسی دارند. علیرغم پیشرفت های چشمگیر در فناوری، کشف و توسعه آنتی بادی های درمانی که عوامل مختلف را پوشش می دهند، فرآیندی بسیار پیچیده و زمان بر است.

الساندرو کوریونه، مدیر تحقیقات IBM در زوریخ، در راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی IBM گفت: «مدل های اساسی را می توان برای مشکلات و داده هایی که خارج از محدوده زبان قرار دارند، استفاده کرد.

IBM و Boehringer Ingelheim امیدوارند با استفاده از هوش مصنوعی آنتی بادی های جدیدی تولید کنند تولید مولکول های ناشناخته قبلی و حذف ذرات غیر فعالاین به محققان اجازه می دهد تا روی امیدوار کننده ترین نامزدها تمرکز کنند. به این ترتیب کارایی و سرعت تشخیص آنتی بادی بسیار افزایش می یابد.

  دانلود بازی Death Stranding در موبایل

این هوش مصنوعی در واقع به سرعت ترکیب ها را با کمک داده ها اسکن می کند و آنهایی را که نتیجه ثمربخشی دارند را شناسایی می کند. با کمک این هوش مصنوعی، محققان می توانند روی چیزهای با ارزش تری تمرکز کنند.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/ibm-wants-to-use-its-ai-to-help-new-antibody-discoveries