اخراج سم آلتمن از OpenAI باعث کاهش 13 درصدی ارزش توکن Worldcoin شد.

دیشب در خبری غافلگیرکننده اعلام شد که سم آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شده و به طور موقت میرا موراتی جایگزین او شده است. با این حال، سوالاتی در مورد نقش آن در سایر نهادها مانند پروژه ارز دیجیتال Worldcoin باقی مانده است و اکنون گزارش ها نشان می دهد که ارزش توکن سازمان کاهش یافته است.

بر اساس داده های CoinMarketCap، ارزش توکن WLD Worldcoin در زمان انتشار این خبر بیش از 13 درصد کاهش یافته بود و در زمان نگارش این خبر به 1.93 دلار رسید. پروژه ارز دیجیتال آلتمن به رهبری Blockchain Capital حدود 115 میلیون دلار سرمایه در ماه می جمع آوری کرد. در ماه مارس، همچنین اعلام شد که آلتمن در هیئت مدیره Worldcoin حضور دارد اما در عملیات روزانه شرکت دخالتی ندارد.

روند ارزش توکن جهان کوین

تیاگو سادا، رئیس محصول و یکی از سهامداران اصلی Worldcoin، در ماه سپتامبر گفت که این نهاد با اسکن عنبیه چشم، «شناسه جهانی» را برای دسترسی به پروژه‌های خاص در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ماه اوت، این شرکت با فشار کشورهایی از جمله کنیا مواجه شد تا اسکن چشم شهروندان خود را با فناوری خود متوقف کند. همچنین در این پروژه به اکثر شرکت کنندگان 25 توکن WLD به ارزش تقریبی 48 دلار پس از ثبت نام داده می شود.

در حالی که OpenAI گفت هیئت مدیره شرکت “دیگر به توانایی آلتمن برای ادامه رهبری شرکت اعتماد ندارد”، بیانیه آن به طور کامل به دلیل اخراج آلتمن و همچنین نقش او در سازمان های مرتبط مانند Worldcoin اشاره نکرد.

  آژانس فضایی اروپا با همکاری دو شرکت خصوصی در حال ساخت جایگزینی برای ایستگاه فضایی بین المللی است

طبق یک پست وبلاگ Worldcoin که در اوایل نوامبر منتشر شد، برنامه آن بیش از چهار میلیون بار دانلود شده و تعداد کاربران فعال آن در سراسر جهان دو برابر شده است. همچنین بیش از 2.4 میلیون “انسان منحصر به فرد” در Worldcoin وجود دارد و در هفت روز قبل از این گزارش، حدود 53800 حساب جدید ایجاد شده و بیش از 59000 تراکنش روزانه انجام شده است.

منبع: https://digiato.com/cryptocurrency/worldcoins-future-uncertain-sam-altman-fired-from-openai