انتشار ویدیویی خیره کننده از دومین پرواز آزمایشی استارشیپ + فیلم

اسپیس ایکس ویدیوی جدید و خیره کننده ای از دومین پرتاب آزمایشی قدرتمندترین موشک ساخته شده منتشر کرده است. کشتی ستاره ای منتشر شده. استارشیپ دومین پرتاب آزمایشی خود را در ماه گذشته انجام داد و اگرچه به نتیجه مطلوب نرسید، اما عملکرد بهتری نسبت به آزمایش اول ارائه کرد.

ویدیوی SpaceX اولین مرحله از موشک Super Heavy Booster و Starship را نشان می دهد که ممکن است روزی فضانوردان را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببرد. لحظه جدا شدن بوستر و انفجار فضاپیما نیز با دقت ثبت می شود و در پایان شاهد شادی ایلان ماسک و تیم اسپیس ایکس هستیم.

دومین پرواز موشک استارشیپ

دومین آزمایش پرتاب قدرتمندترین موشک تاریخ ماه گذشته انجام شد که طی آن فضاپیما با موفقیت پرتاب شد و قسمت بالایی از قسمت پایینی جدا شد، اما تقویت کننده و فضاپیما هر دو در جو منفجر شدند. SpaceX ایلان ماسک اکنون در حال آماده شدن برای انجام سومین پرواز آزمایشی خود قبل از پایان سال 2023 است.

اگرچه فضاپیما در طول پرواز آزمایشی خود منفجر شد، اما اسپیس ایکس از آن به عنوان یک ماموریت موفقیت آمیز استقبال کرد زیرا فضاپیما وارد فاز جداسازی شد. گام مهمی که او در اولین پرواز آزمایشی خود نتوانست بردارد.

اسپیس ایکس در توضیح ویدیوی جدید نوشت:

کاری که ما با پرواز دوم انجام دادیم داده های ارزشمندی را برای ادامه توسعه سریع Starship ارائه می دهد.

این فضاپیما 120 متر طول دارد و در هنگام پرتاب، نیروی رانش عظیمی معادل 7 میلیون کیلوگرم ایجاد می کند که بیش از دو برابر توان تولید شده توسط موشک Saturn V که فضانوردان آپولو را پنج دهه پیش به ماه پرتاب کرد. این موشک همچنین تقریباً دو برابر قدرتمندتر از موشک جدید سیستم پرتاب فضایی ناسا است که اولین بار در یک مأموریت بدون سرنشین سال گذشته آزمایش شد.

  معرفی گوشی Realme 11 Pro

منبع: https://digiato.com/astronomy/spacex-shares-cinematic-footage-of-recent-starship-mission