سرویس iMessage اپل احتمالاً نیازی به پذیرش قانون بازارهای دیجیتال نخواهد داشت

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپادسترسی مستقیم مستقیم (DMA).) در سال 2024، برنامه‌های پیام‌رسان غول‌های فناوری را مجبور می‌کند تا با سایر خدمات قابل همکاری باشند. با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، این سرویس پیام رسانی iMessage ممکن است اپل مجبور نباشد این قانون را بپذیرد، زیرا اتحادیه اروپا به هیچ وجه گفته است که این سرویس به اندازه کافی در بین کاربران تجاری اتحادیه اروپا محبوب نیست.

اگرچه هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است، اما بلومبرگ در گزارش خود به نقل از افراد آشنا اعلام کرد که اتحادیه اروپا نمی خواهد اپل iMessage را تعاملی کند. به زبان ساده، iMessage دیگر نیازی به کار با سایر سرویس‌ها از جمله مسنجر یا واتس‌اپ ندارد.

اختلاف گوگل با اپل بر سر iMessage

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گوگل اخیراً کمپینی را راه‌اندازی کرده است تا از اتحادیه اروپا بخواهد iMessage را بر اساس قانون بازارهای دیجیتال واجد شرایط کند و ناسازگاری iMessage با Android را به‌عنوان یک مشکل اصلی ذکر کرده است. با این حال، اتحادیه اروپا ظاهرا اعلام کرده است که پلت فرم پیام رسانی محبوب در این منطقه (و بیشتر نقاط جهان) WhatsApp است و iMessage برای استفاده تجاری چندان محبوب نیست.

اتحادیه اروپا در سپتامبر اعلام کرد که 22 سرویس از شش شرکت از جمله آلفابت، آمازون، اپل، بایت دنس، متا و مایکروسافت باید با قوانین DMA مطابقت داشته باشند. طبیعتاً iMessage اپل در آن زمان در لیست اتحادیه اروپا نبود، اما اپ استور، iOS و مرورگر سافاری نیز تحت تأثیر این قانون قرار خواهند گرفت. در همین راستا، اپل ماه گذشته اعلام کرد که بالاخره از سال 2024 پشتیبانی از پیام رسانی RCS را به آیفون ارائه خواهد کرد.

  تیزر موردانتظار Longlegs از معمای ترسناک آهسته پخش می شود

اخیراً چندین شرکت سعی کرده اند پشتیبانی iMessage را به دنیای اندروید بیاورند. به عنوان مثال، ماه گذشته شاهد راه اندازی Nothing Chats برای Notting Phone (2) بودیم که پشتیبانی از iMessage اپل را برای دنیای اندروید به ارمغان می آورد. Beeper نمونه دیگری است که به کاربران امکان می دهد iMessages را از دستگاه های اندرویدی خود ارسال کنند.

منبع: https://digiato.com/app/imessage-will-reportedly-get-a-reprieve-from-eus-interoperability-regulation