این دست الکترونیکی سیگنال های مغز را به حرکات دقیق + فیلم تبدیل می کند

دست‌های بیونیک تازه توسعه‌یافته و آزمایش‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی، مستقیماً به استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و اعصاب کاربر متصل می‌شوند و به عنوان رابط انسان و ماشین عمل می‌کنند. این دست های الکترونیکی همچنین می توانند سیگنال های مغز را به حرکات ماهیچه ای دقیق و ساده تبدیل کنند.

محققان سوئد، ایتالیا و استرالیا دست بیونیک یک زن 50 ساله سوئدی را که دست خود را در یک تصادف کشاورزی از دست داده بود، آزمایش کردند و گفتند این اولین بار است که می توان از پروتز رباتیک با الکترودهای داخلی برای مدت طولانی استفاده کرد. کاربر می تواند به راحتی با آن کار کند.

این زن که کارن نام دارد اکنون حس لامسه محدودی دارد و می تواند پنج انگشت بیونیک خود را به صورت جداگانه با 95 درصد موفقیت حرکت دهد.

یک دست الکترونیکی با 80 درصد موفقیت در فعالیت های روزانه

کارن 50 ساله که در تصادف دست راست خود را از دست داده است، اکنون می تواند 80 درصد از فعالیت های معمول روزانه خود را با این دست الکترونیکی مانند تهیه غذا، برداشتن اشیاء، بستن زیپ لباس یا کیف، چرخاندن دستگیره های در و برخی موارد انجام دهد. چیزها وظایف. بقیه را به راحتی انجام دهید.

او پس از به دست آوردن این دست الکترونیکی احساس درد عجیبی کرد و فکر کرد دستش از چرخ گوشت گذر کرده است. اما حالا دیگر از چنین دردی رنج نمی برد. او می گوید اکنون کنترل بهتری بر اندام مصنوعی دارد و دردش کاهش یافته است.

تیم بین المللی مهندسین که بر روی این دست الکترونیکی کار می کنند، مقاله ای در مورد موفقیت این آزمایش در مجله Science Robotics منتشر کردند.

  جمعه سیاه در تکنولایف

مکس اورتیز، مهندس رباتیک، می گوید: «این یک واقعیت آشکار است که کارن سال ها توانسته است از پروتز خود به راحتی و به طور موثر در فعالیت های روزانه استفاده کند. این نشان می دهد که فناوری می تواند زندگی افراد دارای معلولیت جسمی را تغییر دهد.

حدود سه سال از زمانی که کارن این دست بیونیک را به دست آورد می گذرد و محققان می گویند این فناوری منحصر به فرد است.

منبع: https://digiato.com/robotics/revolutionary-bionic-hand-fuses-with-womans-bones-muscles-and-nerves