بازگشت خودروهای بی ام و به بازار ایران; آیا واردات خودرو رونق می گیرد؟

پس از خودروهای تویوتا، اکنون نوبت به خودروهای بی ام و رسیده است که در سیستم یکپارچه خودروهای وارداتی پیشروی کنند. البته علاوه بر محصولات BMW، خودروهای کوچکی که زیرمجموعه های انگلیسی آنها نیز در سیستم یکپارچه بارگیری می شوند. همانند خودروهای تویوتا، سفارش محصولات BMW در حال حاضر فقط برای قدیمی ها در دسترس است.

خودروهای BMW در راه ایران هستند

در حال حاضر چهار خودروی بی‌ام‌و علاوه بر یک خودروی برند مینی در داخل سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی معرفی شده‌اند. از جمله این خودروها می توان به BMW 318i، BMW X1 SDrive، BMW X218i، BMW 220i و Mini Countryman اشاره کرد. بر اساس قوانین محدود کننده واردات خودرو به کشور، این خودروها از موتورهای 2 لیتری توربو یا موتورهای کوچکتر استفاده خواهند کرد. شرکت ، خودرو نیز همانند دوره های قبلی واردات خودرو مسئولیت تامین این خودروها و ارائه خدمات پس از فروش را بر عهده خواهد داشت.

شرایط واردات خودرو برای جانبازان با شرایط معمول متفاوت است و محدودیت های قیمتی در این بخش کمتر است. 70 درصد جانبازان (قطع شده دو پا، دست از مچ یا قطع نخاع) قادر به واردات خودرو تا سقف 35 هزار یورو هستند. سایر جانبازان می توانند با 70 درصد تخفیف تا سقف 30000 یورو خودرو وارد کنند. برای جانبازان 50 تا 69 درصد سقف قیمت 25000 یورو است. همچنین سود بازرگانی واردات خودروهای جانبازان صفر خواهد بود. خودروهای جانبازان وارداتی و بومی بر اساس لیست اعلام شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اولویت تحویل می شود.

اتومبیل های مینی BMW

واردات خودروهای گران‌تر با استفاده از گواهینامه‌های جانبازان و حضور این خودروها در بازار باعث می‌شود تا شاهد رونق بیشتری در بخش واردات خودرو باشیم. بسیاری از مدل های پرطرفدار که تاکنون در بازار موجود نبودند، اکنون به لطف مجوزهای واردات خودروهای قدیمی در بازار موجود هستند. طبیعتا این پیشنهاد محدود بوده و پس از تکمیل خرید تمامی متقاضیان قدیمی، فرآیند واردات به فرم قبلی باز می گردد.

  تفاله قهوه ممکن است از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند!

منبع: https://digiato.com/car-news/bmw-cars-returned-to-the-iranian-market-will-the-car-import-boom