برای اولین بار ویدئویی از مهمترین فرآیند تقسیم سلولی منتشر شد

تیمی از محققان اسپانیایی برای اولین بار ویدئویی را منتشر کرده اند که نحوه شکل گیری را نشان می دهد لوله های میکروسکوپی در حین تقسیم سلولی او ظاهر می شود. تحقیقات جدید دانشمندان می تواند به توسعه درمان های هدفمند برای سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر کمک کند.

توماس ساری، بیوشیمیست در مرکز تنظیم ژنوم در بارسلونا، می گوید:

ریزلوله‌ها اجزای حیاتی سلول‌ها هستند، اما تمام تصاویری که در کتاب‌های درسی می‌بینیم و اولین لحظات شکل‌گیری آن‌ها را نشان می‌دهند، مدل‌ها یا کارتون‌هایی بر اساس ساختار مخمر هستند.

ادامه هید:

ما این فرآیند را در داخل سلول های انسانی نشان داده ایم. اکنون که می دانیم چگونه این اتفاق می افتد، می توانیم نحوه تهیه آن را بررسی کنیم. طیف گسترده ای از ناآرامی.”

نقش میکروتوبول ها در تقسیم سلولی

در سلول، میکروتوبول ها به عنوان بزرگراه برای انتقال اجزا بین مناطق مختلف عمل می کنند و همچنین نقش مهمی در تقسیم سلولی دارند و به سلول اجازه می دهند به دو قسمت تقسیم شوند. از طریق فرآیندی به نام هسته‌زایی میکروتوبول، میکروتوبول‌ها از پروتئین‌هایی به نام توبولین توسط ساختاری به نام کمپلکس حلقه گاما-توبولین (γ-TuRC) تشکیل می‌شوند.

محققان از میکروسکوپ الکترونی برودتی و برخی تکنیک‌های پیشرفته پردازش تصویر برای تعیین ساختار سه بعدی γ-TuRC در طول تشکیل میکروتوبول استفاده کردند. با انجام این کار، آنها مشاهده کردند که وقتی γ-TuRC شروع به هسته‌زایی و رشد میکروتوبول‌ها می‌کند، شکل آن تغییر می‌کند.

مشکلات میکروتوبول ها می تواند عوارض زیادی برای سلامتی از جمله سرطان ایجاد کند. اختلال عملکرد میکروتوبول همچنین می تواند شرایطی مانند آسم و بیماری قلبی را تشدید کند و همچنین به ایجاد اختلالات عصبی کمک کند.

  سامسونگ در حال رفع اشکال حسگر اثر انگشت گلکسی اس 23 با رابط کاربری One UI 6.1 است

اگرچه میکروتوبول ها برای درمان برخی از انواع سرطان هدف قرار می گیرند، اما این داروها عوارض جانبی ناخوشایندی دارند که سلول های سالم را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. تومورها همچنین این پتانسیل را دارند که در طول زمان به این داروها مقاوم شوند. بنابراین، دانستن بیشتر در مورد میکروتوبول ها و نحوه تشکیل آنها بسیار مفید است.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/scientists-unveil-first-ever-images-of-a-cell-building-its-molecular-highway