بروز سرطان سینه در زنان جوان در حال افزایش است

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه واشنگتن، بروز سرطان سینه در زنان جوان زیر 50 سال در دو دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و این روند صعودی در سال های اخیر شدیدتر شده است. البته محققان تقریبا 217 هزار آنها بیماران مبتلا به این سرطان را معاینه کردند و عوامل مختلفی مانند نژاد و سن را موثر دانستند. به عنوان مثال، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان سیاه‌پوست زیر 30 سال 53 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست هم سن است.

بر اساس مقاله ای که در JAMA منتشر شده است، در سال 2000، میزان بروز سرطان سینه در بین زنان 20 تا 49 ساله حدودا 64 مورد برای هر 100000 نفر بود. طی 16 سال آینده، این نرخ به آرامی افزایش یافت، به طور دقیق حدود 0.24 درصد در سال. تا سال 2016، این مقدار تقریباً می باشد 66 مورد به ازای هر 100000 نفر

اما پس از سال 2016، به دلایلی که محققان هنوز متوجه نشده اند، نرخ رشد این سرطان به طور ناگهانی 3.76 درصد در سال افزایش یافت و تا سال 2019، این میزان افزایش یافت. 74 مورد به ازای هر 100000 نفر

سرطان سینه در زنان جوان

افزایش بروز سرطان سینه در زنان زیر 50 سال

نویسنده اصلی این مطالعه می گوید:

اکثر زنان تا سن 40 سالگی غربالگری منظم سرطان سینه را شروع نمی‌کنند، بنابراین زنان جوان‌تری که سرطان سینه در آنها تشخیص داده می‌شود معمولاً تومورهای اواخر مرحله دارند، به این معنی که بیماری پیشرفته‌تر و درمان آن دشوارتر است.

در این مطالعه، محققان داده های بیش از 217000 زن آمریکایی را که از سال 2000 تا 2019 به هر نوع سرطان سینه مبتلا شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. محققان می گویند که یکی از جنبه های مهم داده ها این است که افزایش موارد سرطان سینه تا حد زیادی به سرطان سینه مربوط می شود. تشخیص تومورها که توانایی اتصال به گیرنده های استروژن را دارد.

  تبلت OnePlus Pad 2 احتمالاً در نیمه دوم سال 2024 عرضه خواهد شد

این تومورها دارای پروتئین هایی در سطح خود هستند که به استروژن متصل می شوند و باعث رشد تومور می شوند. در واقع، بروز تومورهای گیرنده غیر استروژنی طی 20 سال گذشته کاهش یافته است. محققان می خواهند بدانند چه چیزی باعث رشد تومورهای گیرنده مثبت استروژن می شود تا بتوانند از ایجاد این سرطان در زنان جوان جلوگیری کنند.

محققان همچنین نرخ بالاتری از سرطان سینه را در میان زنان سیاه پوست، به ویژه در سنین 20 تا 29 سال دریافتند. خطر ابتلا به سرطان سینه برای زنان سیاه پوست در این گروه سنی 53 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست در همان گروه سنی است. البته در سنین 40 تا 49 سالگی میزان بروز این سرطان در زنان سیاه پوست کمتر از زنان سفیدپوست است.

همچنین زنان اسپانیایی تبار در این مطالعه کمترین بروز سرطان سینه را در بین هر گروهی داشتند.

منبع: https://digiato.com/health/،-cancer-is-on-the-rise-among-young-women