بهترین مقاصد شمالی کشور برای سفرهای بهاری

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

استان ها و شهرهای شمالی کشور همواره به عنوان مقاصدی شگفت انگیز و فراموش نشدنی در بین مسافران و گردشگران محلی محبوب هستند. جنگل سرسبز، دریای آبی، جاذبه های گردشگری فراوان، آب و هوای مطبوع، غذاهای لذیذ محلی و امکان فعالیت های متنوع و گردشگری طبیعی، مواردی است که شهرهای شمال کشور را به مقصدی مناسب برای سفر در کشور تبدیل کرده است. در تمام فصول سال به خصوص در بهار. اگر در بین شهرهای شمالی برای سفر بهاری خود به دنبال مقصدی مناسب هستید تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین مقاصد منطقه شمال برای سفر بهاری را به شما معرفی می کنیم

استان های سرسبز شمالی مازندران، گیلان و گلستان همگی شهرهای بسیار زیبایی با جذابیت خاص و منحصر به فردی دارند. بسته به اینکه کدام استان را برای سفر بهاره خود انتخاب کنید به شهرهای مختلفی دسترسی خواهید داشت و در ادامه به معرفی شهرهای هر یک از استان های شمالی کشور می پردازیم.

مقاصد گردشگری در استان مازندران

  • رامسر: رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران به شمار می رود و فاصله کمی با تهران دارد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کاخ رامسر، سد مجران، جنگل دالخانی، روستای جواهردا، پل معلق رامسر، تله کابین رامسر، آبشار لبه و … اشاره کرد.
  • نوشهیر: شهر نوشهیر یکی دیگر از مقاصد زیبای شمالی است که می توانید برای سفر بهاری خود انتخاب کنید. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به پارک جنگلی سیسنجان، بند خاکی آودر، دریاچه فراخین، دریاچه ارواح، روستای هرات، روستای لارجان، آبشار زانوس و … اشاره کرد.
  • چالوس: چالوس یکی از مقاصد جذاب و زیبای استان مازندران به شمار می‌رود و دارای مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله دریاچه حاصل، آبشار اکابل، پارک جنگلی فن چالوس، پل زغال سنگ، کاخ چای خوران، دریاچه فولیشت، دریاچه کندوشال و غیره است.
  یک آزمایش خون سریع و ارزان ممکن است سرطان را قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص دهد

علاوه بر موارد ذکر شده، بابلسر، ساری، بهشهر، نور و غیره از شهرهای معروف مازندران هستند.

مقاصد گردشگری در استان گیلان

  • انزلی: شهر زیبای انزلی یکی از مقاصد گردشگری معروف استان گیلان محسوب می شود و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله دریاچه انزلی، آکواریوم انزلی، ذخیره گاه بندرانزلی، مجتمع ورزشی و گردشگری دریایی مارینا قزوین، بلوار ساحلی بندرانزلی، ساحل انزلی است. دهکده. و غیره. پیروزی.
  • آستارا: شهر آستارا یکی دیگر از مقاصد محبوب شمالی است. از مکان های دیدنی این شهر می توان به گردنه حیران، آبشار لاتون، ساحل صدف، سرتمی حیران، روستای گلده، قلعه شیندان، پارک ملی آستارا، تالاب فولاد و … اشاره کرد.
  • لاهیجان: از لاهیجان می توان به عنوان یکی از سرسبزترین و توریستی ترین شهرهای گیلان نام برد. جاذبه های فراوان این شهر از جمله شیطان کوه، استخر لاهیجان، بام سبز لاهیجان، پل کاشی کاری بسکی، تله کابین لاهیجان، دریاچه امیرکلای، دریاچه سوستان و… بر زیبایی این شهر افزوده و آن را به سفری فوق العاده تبدیل کرده است. سفر. مقصد.

شهرهای رودسر، لنگرود، رضوانشهر، تالش، آستانه اخرافیه، فومن، رودبار، رشت و غیره نیز از مقاصد گردشگری عالی در استان گیلان هستند.

مقاصد گردشگری در استان گلستان

  • گرگان: یکی از شهرهای جذاب و زیبای استان گلستان است که از فضایی بسیار سرسبز و هوای مطبوع برخوردار است. از مکان های معروف این شهر می توان به پارک جنگلی ناهارخوران، کاخ موزه گرگان، جنگل نینگدره، روستای زیارت، آبشار رانجو، کاخ آقا محمدخان قاجار، کاخ باقری و غیره اشاره کرد.
  • بندر ترکمن: بندر ترکمن مقصد بسیار مناسب و جذابی در استان گلستان است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله کویر ترکمن، تالار گومیشان، جزیره آشوراد، قشلی قشلی، بازار گمرک بندر ترکمن، منطقه ماهیگیری صوفیکوم و … می باشد.
  • کردکوی: کردکوی را می توان از دیگر شهرهای خوش آب و هوای استان گلستان نام برد. این شهر قطعاً مکان های دیدنی زیادی دارد که می توان به روستای مایاندر، منطقه حفاظت شده جهان نما، آبشار دو آپ، پارک جنگلی امام رضا (ع)، آبشار لامیگ، امامزاده ابراهیم در روستای النگ، آبشار بزبان سرکلات و … اشاره کرد.
  علت اصلی و شایع چاقی قند فروکتوز است

کاووس دم، کلاله، آق قلا، علی آباد کتول، مینو دشت، جالیکیش، بندرگز، آزاد شهر و… از دیگر مقاصد زیبای شمالی استان گلستان هستند.

هنر سفر به شمال

سفر به مقاصد شمالی معمولا از طریق راه آهن، جاده و هوایی امکان پذیر است، اما باید پس از انتخاب مقصد، اطلاعاتی در مورد نحوه سفر به آن شهر نیز به دست آورید. به عنوان مثال، اگر قصد سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما به شهرهای شمالی را دارید، باید لیستی از شهرهای دارای فرودگاه را دریافت کنید. در بین مقاصد مختلف شمالی، شهرهای رشت، گرگان، ساری، رامسر، نوشهر و بابلسر دارای فرودگاه هستند که می توانید با خرید بلیط هواپیما سفر خود را به این مقاصد آغاز کنید.

سفر ریلی به مقاصد شمالی محدودیتی ندارد و می توانید با خرید اینترنتی بلیط قطار خطوط ریلی قایم شهر، ساری، گرگان، نوشهر، چالوس یا نور به مقاصد مورد نیاز شمالی سفر کنید. قطارهای گلستان، رشت و انزلی از خطوط ریلی فعال شمال کشور هستند. اگر قصد دارید در نیمه اول فصل بهار و تعطیلات نوروزی به مقاصد شمالی سفر کنید، باید در اسرع وقت نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنید و در زمان پیش فروش بلیط قطار تا حد امکان بلیط مورد نیاز را خریداری کنید.

مورد بعدی برای سفر به مناطق شمالی کشور خرید بلیط اتوبوس است که از طریق ریلی و هوایی به راحتی قابل دسترسی است و محدودیت خاصی ندارد. چون در تمام شهرهای شمالی ایستگاه های مختلفی وجود دارد و فعال هستند. سفر با Etoios همچنین به شما این امکان را می دهد که از زیبایی جاده لذت ببرید.

  هر آنچه از رویداد Samsung Galaxy Unpacked 2024 انتظار داریم

علاوه بر موارد ذکر شده، می توانید مسافت شهر خود تا مقاصد شمالی را با خودروی شخصی طی کنید و در بین راه از جاذبه های طبیعی مختلف دیدن کنید.

در شهرهای شمالی کشور هتل ها، اقامتگاه ها، کلبه های جنگلی و موارد دیگری وجود دارد که مسافران می توانند در آنها اقامت کنند و شما می توانید با توجه به شرایط، بودجه و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. ساده ترین راه برای اقامت در مقاصد شمالی رزرو آنلاین هتل است که باید از طریق سایت های مورد اعتماد این کار را انجام دهید.

بهار و اوایل پاییز در ایالت میسو معمولا بهترین زمان برای سفر به استان های شمالی کشور است. چون رطوبت کمتر و هوا بهتر و بهتر می شود.

برنامه ریزی برای سفر و توجه به نکاتی مانند روش صحیح سفر، زمان مناسب برای سفر و موارد دیگر می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند.

منبع: https://digiato.com/promoted/1635510