تصاویر شگفت انگیز اقلیدس از ماده تاریک!

اولین تصاویر آژانس فضایی اروپا (ESA) از تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شده؛ منتشر شده یک تلسکوپ فضایی برای ایجاد بزرگترین نقشه سه بعدی جهان به 10 میلیارد سال قبل نگاه می کند.

اقلیدس واضح ترین نگاه را به اجرام شناخته شده و نادیده قبلی ارائه می دهد و از پهنه های وسیع آسمان نقشه برداری می کند. از یک سحابی متمایزسر ،“حتی یک کهکشان مارپیچی”ناپدید شدکه بسیار شبیه کهکشان راه شیری است.

سحابی سر ،، ابر بزرگی از غبار و گاز.

اقلیدس در بازبینیدنیای تاریکبه دنبال سرنخ هایی برای تأثیر انرژی تاریک و ماده تاریک بر تکامل جهان است. این تلسکوپ طی شش سال آینده یک سوم آسمان را رصد خواهد کرد. همچنین میلیاردها کهکشان را با استفاده از تلسکوپ 4 فوتی، دوربین طول موج مرئی و طیف سنج مادون قرمز نزدیک مطالعه خواهد کرد.

اقلید در ژوئیه 2023 پرتاب شد و اگرچه ماموریت رسمی آن تا اوایل سال 2024 آغاز نخواهد شد، اما با مشاهدات اولیه خود دانشمندان را شگفت زده کرده است.

اقلیدس

یادداشت اقلیدسسوپر گروه پرسئوس“، دقیق ترین رصدی است که تاکنون انجام شده است (در بالا). به گفته آژانس فضایی اروپا، این تصویر نه تنها 1000 کهکشان در خود خوشه، بلکه نزدیک به 100000 کهکشان دیگر را در دورتر نشان می دهد.

این تلسکوپ فضایی همچنین نگاهی به کهکشان مارپیچی شبیه کهکشان راه شیری به نام “کهکشان پنهان” انداخت. کهکشان پنهان در پشت کهکشان ما قرار دارد و معمولاً به وضوح قابل مشاهده نیست.

اقلیدس
کهکشان پنهان

به گفته آژانس فضایی اروپا، اقلیدس قادر به رصد مناطق وسیعی از آسمان است و تنها تلسکوپ عملیاتی است که می تواند اجرام خاص مانند خوشه های کروی را تنها در یک تصویر به طور کامل تصویربرداری کند.

  مایکروسافت بار دیگر تبلیغات پاپ آپ را در گوگل کروم در ویندوز یکپارچه می کند

و این تازه آغاز کار اقلیدس است. اما اکنون مفید است که درباره چیزهای دور و نزدیک در دنیای اطرافمان بیشتر بدانیم.

منبع: https://digiato.com/astronomy/esa-releases-stunning-first-images-from-euclid-its-dark-universe-detective