تیم روزتا آخرین سیارکی را انتخاب کرده است که از آن بازدید خواهد کرد

در 11 مارس 2004، تیم ماموریت روزتا انتخاب نهایی سیارک هایی را انجام داد که روزتا در طول سفر خود به دنباله دار 67P یا چوریوموف-گراسیمنکو از نزدیک مشاهده می کرد.

Stenz و Lutetia دو سیارک هستند که در کمربند سیارکی، بین مدار مریخ و مشتری قرار دارند. این دو سیارک برای بازدید فضاپیما انتخاب شدند.

روزتا یک کاوشگر وابسته به آژانس فضایی اروپا است که ماموریت خود را در سال 2004 آغاز کرد. این فضاپیما در طول ماموریت خود سعی کرد رمز و راز منظومه شمسی را کشف کند و اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار دانشمندان قرار داد.

رویکرد این کاوشگر به دنباله دار 67pi در سال 2014 آغاز شد.

اهداف علمی روزتا همیشه شامل امکان مطالعه یک یا چند سیارک در فاصله نزدیک بوده است. با این حال، تنها پس از پرتاب روزتا و قرار گرفتن در مدار بین سیاره ای، مدیران ماموریت ESA قادر به ارزیابی میزان واقعی سوخت برای پرتاب ها خواهند بود.

اطلاعات مرکز عملیات فضایی اروپا (ESOC) در آلمان، تیم روزتا را قادر ساخت تا یک جفت سیارک را بر اساس میزان سوخت انتخاب کنند.

مطالعه سیارک های منظومه شمسی می تواند ابعاد جدیدی را در مورد تاریخچه پیدایش حیات بر روی زمین باز کند. یافته های این فضاپیما این نظریه را تقویت کرد که دنباله دارها بذر حیات را در زمین کاشتند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/rosetta-team-made-the-final-selection-of-the-asteroids

  برادران رایت اولین پرواز را با هواپیما انجام دادند