ثروتمندترین برندگان توپ طلا

مراسم توپ طلا امسال قرار است روز دوشنبه 30 اکتبر برگزار شود و ارلینگ هالند و لیونل مسی نامزدهای اصلی این عنوان به شمار می روند. انتظار می رود مسی برای هشتمین بار این جایزه را از آن خود کند، در حالی که هلند نیز با زدن 52 گل در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی، شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد. تا به امروز 64 فوتبالیست زن برنده توپ طلا شده اند که حدود 70 سال است که هر سال به بهترین گل بانوان اهدا می شود و این بازیکنان موفق نیز در کنار این جایزه به ثروت هنگفتی دست یافته اند. در ادامه فهرست ثروتمندترین برندگان توپ طلا را بررسی می کنیم.

کریستیانو رونالدو – 450 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

کریستیانو رونالدو با بیش از 876 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی، نه تنها محبوب ترین ورزشکار جهان است، بلکه پردرآمدترین ورزشکار جهان است. این ستاره پرتغالی که 5 بار برنده توپ طلا شده است، 450 میلیون دلار ثروت دارد. در دسامبر 2022، رونالدو قراردادی دو و نیم ساله با باشگاه النصر عربستان امضا کرد. به لطف فرصت‌های تجاری مختلف که در قرارداد گنجانده شده است، اعتقاد بر این است که او می‌تواند سالانه حدود 200 میلیون دلار با تیم درآمد کسب کند.

این بازیکن 38 ساله همچنین یک قرارداد مادام العمر با نایک دارد که در سال 2003 آغاز شد و ارزش آن 1.2 میلیارد دلار است. رونالدو علاوه بر استفاده از نام خود برای تبلیغ برندهای دیگر، امپراتوری تجاری خود را نیز دارد که شامل دو هتل، یک برند لباس زیر، پتوهای CR7، دستگاه تناسب اندام صورت و شامپو می شود.

لیونل مسی – 130 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

مسی یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران به حساب می‌آید، بنابراین جای تعجب نیست که او بار دیگر توپ طلا را برد، علی‌رغم اینکه قبلاً هفت بار این جایزه را برده است. بازیکن سابق بارسلونا و پاری سن ژرمن در ماه ژوئن پس از امضای قرارداد اولیه دو و نیم ساله به اینترمیامی دیوید بکهام پیوست. اعتقاد بر این است که او سالانه حدود 42 تا 56 میلیون دلار درآمد دارد. بر اساس گزارش فوربس، دارایی خالص مسی در ابتدای سال 2023 حدود 130 میلیون دلار تخمین زده می شد و بدون شک از زمان انتقال او به اینتر میامی این رقم افزایش یافته است.

این بازیکن 36 ساله علاوه بر دستمزدش از فوتبال، یک سری قراردادهای اسپانسرینگ با برندهایی دارد که به او کمک می کند درآمد خود را افزایش دهد. او در سال 2017 قراردادی مادام العمر با آدیداس به ارزش سالانه 25 میلیون دلار امضا کرد. او همچنین سفیر جهانی پپسی است.

مسی برند لباس لوکس خود را با جنی هیلفیگر، خواهر تامی هیلفیگر در سال 2019 راه اندازی کرد و در سال 2017، هتل MiM Sitges را در منطقه ساحلی نزدیک بارسلونا به قیمت 31 میلیون دلار خرید. MiM از آن زمان تاکنون هتل های دیگری را در ایبیزا، مایورکا، باکیرا و سوتوگراند افتتاح کرده است.

  امروز در فضا: کشف ابرنواختر تایکو

کاکا – 90 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

قبل از اینکه کریستیانو رونالدو و مسی بیش از یک دهه این جایزه را در انحصار خود درآورند، آخرین بازیکنی که آنها را شکست داد، اسطوره برزیلی کاکا بود. این بازیکن 41 ساله در سال 2007 برنده این جایزه شد، همان سالی که گل پیروزی میلان را در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به ثمر رساند.

پس از بازنشستگی کاکا در سال 2017، دارایی کاکا 90 میلیون دلار باقی مانده است که بخشی از آن به لطف فالوورهای گسترده او در رسانه های اجتماعی است. او اولین ورزشکاری بود که بیش از 10 میلیون دنبال کننده در توییتر به دست آورد و 22.7 میلیون طرفدار در اینستاگرام دارد.

این ستاره هوشمند قراردادهای پرسودی با شرکت های فناوری هوشمند جهانی مانند OPPO، American Tourister و Playstation بسته است و اخیراً در تبلیغات آنها در کنار گرت بیل بازی کرده است.

کریم بنزما 75 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

کریم بنزما بازیکن سابق رئال مادرید برنده توپ طلای 2022 شد و دارایی او حدود 75 میلیون دلار تخمین زده می شود. بر اساس گزارش ها، این ملی پوش فرانسوی با بازی در تیم اسپانیایی هفته ای 332 هزار دلار درآمد داشت و پس از 14 سال در ماه ژوئن این باشگاه را ، کرد. او قراردادی گران قیمت برای پیوستن به الاتحاد در لیگ برتر عربستان امضا کرد و اکنون 3.9 میلیون دلار در هفته درآمد دارد.

مایکل اوون – ۶۵ میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

مایکل اوون که در سال 2001 این جایزه را دریافت کرد، دارایی خالص او 54.4 میلیون دلار برآورد شده است. این مهاجم 43 ساله قبل از بازنشستگی در سال 2013 برای لیورپول، رئال مادرید، نیوکاسل یونایتد، منچستریونایتد و استوک سیتی بازی کرد. از آن زمان، او به عنوان کارشناس در BT Sport مشغول به کار است. او همچنین در پرورش ،‌های مسابقه شرکت داشت و به همراه همسرش لوئیز، Manor House را تأسیس کرد که یک مرکز آموزشی برای ،‌های مسابقه در چشایر بود.

  اولین پخش تلویزیونی از فضاپیمای سرنشین دار

زین الدین زیدان 62 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

زین الدین زیدان ستاره فرانسوی الهام بخش تیمش برای قهرمانی در جام جهانی 1998 بود، سالی که توپ طلا را برد. زیدان، 51 ساله، سالانه 2.7 میلیون دلار به عنوان مربی رئال مادرید دریافت کرد، مبلغی که با احیای این تیم در پایان فصل 2015/2016 دو برابر شد. اگرچه او در حال حاضر بیکار است، دارایی خالص او 62 میلیون دلار است. قراردادهای او با برندهایی مانند آدیداس، لویی ویتون و کریستین دیور به افزایش درآمد او کمک کرده است.

لوئیس فیگو – 50 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

انتقال جنجالی لوئیز فیگو بازیکن پرتغالی از بارسلونا به تیم رقیب رئال مادرید در سال 2000 اتفاق افتاد، همان سالی که او توپ طلا را از آن خود کرد. این بازیکن 50 ساله که اکنون حدود 50 میلیون دلار ارزش دارد، در سال 2017 به یوفا پیوست و نقش مشاوره ای را بر عهده گرفت و مسابقات آن را در سراسر جهان تبلیغ کرد.

فابیو کاناوارو – 43 میلیون دلار

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

فابیو کاناوارو، کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا که در سال 2006 جام جهانی و توپ طلا را به دست آورد، 43 میلیون دلار ثروت دارد. قبل از بازنشستگی در سال 2011، این بازیکن 50 ساله یکی از بهترین مدافعان تمام دوران به حساب می آمد. پیش از این گزارش شده بود که او با درآمد سالانه 12.8 میلیون دلار، پردرآمدترین مربی سوپرلیگ چین و چهارمین مربی پردرآمد جهان است.

رونالدینیو – مطمئن نیستم

ثروتمندترین برندگان توپ طلا

رونالدینیو ستاره برزیلی قهرمان جام جهانی پیش از این اعلام کرده بود که ثروتش به 96 میلیون دلار رسیده است اما به دلیل بدهی های سنگین ثروت خود را از دست داده است. ستاره افسانه ای برزیلی در سال 2018 تنها 6 دلار در حساب بانکی خود داشت و در همان زمان 2.1 میلیون دلار بدهی داشت. رونالدینیو 43 ساله به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در یک منطقه حفاظت شده در برزیل به شدت جریمه شد.

ستاره سابق بارسلونا علیرغم مصادره دارایی هایش، نتوانست بدهی های خود را پرداخت کند و همین امر باعث شد قاضی دستور مصادره پاسپورت رونالدینیو را صادر کند. اما این پایان ماجرا نبود، رونالدینیو در سال 2020 مدتی را به اتهام تلاش برای ورود به پاراگوئه با مدارک جعلی در زندان این کشور گذراند.

رونالدینیو که در سال 2005 برنده توپ طلا شد، با برندهایی مانند نایک، پپسی، کوکاکولا، EA Sports و Danone قرارداد دارد. او در حال حاضر در Nooke، یک شرکت حامی مالی و توسعه کار می کند، و همچنین یکی از بنیانگذاران Footsider است، که به عنوان “اپلیکیشنی که فرآیند استخدام را در دنیای فوتبال تسهیل و دیجیتالی می کند” توصیف می شود.

  Spotify امکان پرداخت درون برنامه ای را برای کاربران اروپایی آیفون فراهم می کند

منبع: https://digiato.com/articles/ultimate-ballon-dor-rich-list-ronaldo-messi