جف بزوس با فروش سهام آمازون دومین فرد ثروتمند جهان شد

جف بزوساو در هفته گذشته بیش از 12 میلیون سهم از سهام آمازون را فروخت و حدود 2 میلیارد دلار برای او درآمد داشت.ثروتمندترین فرد جهان«مناسب بودن.

به گزارش خبرآنلاین، فروش این سهام بر اساس برنامه راهبردی مذکور در بهمن ماه انجام شده است. طی این برنامه، بزوس تا پایان سال جاری 50 میلیون از سهام خود را به ارزش تقریبی 8.5 میلیارد دلار به فروش خواهد رساند.

تا پایان دسامبر گذشته، بزوس 988 میلیون سهم داشت که معادل تنها 10 درصد از سهام آمازون است. ارزش کل سهام او حدود 168 میلیارد دلار است.

رقابت جف بزوس و ایلان ماسک به عنوان دو ثروتمند جهان

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص بزوس اکنون 200 میلیارد دلار است و او در رتبه دوم فهرست قرار دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، با ثروت 209 میلیارد دلاری همچنان ثروتمندترین فرد جهان باقی مانده است و برنارد آرنو که در سال های اخیر بارها مقام اول را از ماسک ربوده، اکنون رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. .

در حالی که انگیزه دقیق تصمیم بزوس برای فروش سهام آمازون نامشخص است، شکاف بین او و ایلان ماسک از نظر دارایی خالص را کاهش داده است.

قبل از فروش سهام آمازون در این هفته، دارایی خالص بزوس تنها 5 میلیارد دلار کمتر از 200 میلیارد دلار ایلان ماسک بود. با این حال، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت ماسک طی روزهای پس از آن به 209 میلیارد دلار افزایش یافته است، اما بزوس به رقابت خود برای رسیدن به ماسک ادامه داده است.

  مایکروسافت بینگ چگونه به محافظت از فایروال بزرگ چینی کمک می کند؟

بنیانگذار آمازون در سال 2017 با ، بیل گیتس موفق شد برای اولین بار به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. این دو تا پایان همان سال این عنوان را مبادله کردند، اما بزوس جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان از سال 2018 تا 2021 حفظ کرد.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/jeff-bezos-sold-2-billion-amazon-shares-worlds-richest-man