در هر دقیقه یک کامیون ، پلاستیکی وارد اقیانوس ها می شود

انتظار می رود مصرف جهانی پلاستیک تا سال 2040 دو برابر شود. در هر دقیقه به اندازه یک کامیون ، پلاستیکی وارد اقیانوس ها می شود. بنابراین، درک این که این ، ها به کجا می روند ضروری است. اکنون نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان استرالیایی و کانادایی نشان می دهد که تا 11 میلیون تن پلاستیک در کف اقیانوس وجود دارد.

سالانه میلیون ها تن پلاستیک وارد اقیانوس ها می شود. درک چگونگی و مکان حرکت این پلاستیک ها در اقیانوس برای حفاظت از اکوسیستم های دریایی و حیات وحش ضروری است.

این اولین باری است که دانشمندان میزان پلاستیک موجود در کف اقیانوس را تخمین می زنند. پلاستیک انباشته شده در کف اقیانوس به اندازه های کوچکتر تجزیه می شود و با رسوبات پایین مخلوط می شود.

نتایج نشان داد که کف اقیانوس یک مخزن عظیم پلاستیکی است. بین 3 تا 11 میلیون تن پلاستیک در کف اقیانوس وجود دارد. دانشمندان می گویند این تخمین ممکن است 100 برابر میزان پلاستیک شناور در سطح اقیانوس ها باشد. دلیل آن این است که سطح اقیانوس تنها یک مکان موقت برای پلاستیک ها است و آنها در نهایت برای همیشه به کف اقیانوس خواهند رفت.

آلودگی پلاستیکی بستر دریا
سطح اقیانوس ها تنها خانه ای موقت برای پلاستیک ها است. آنها در نهایت برای همیشه به ته آب می روند.

تخمین آلودگی پلاستیکی در کف اقیانوس

دانشمندان از دو مدل برای تخمین مقدار و توزیع پلاستیک در کف اقیانوس استفاده کردند. داده های دانشمندان از دو منبع به دست آمده است: وسایل نقلیه از راه دور (ROVs) و پشه بند.

داده های ROV نشان داد که بین 3 تا 11 میلیون تن ، در کف اقیانوس وجود دارد. داده ها همچنین نشان داد که توده های پلاستیکی در اطراف قاره ها متمرکز شده اند. نزدیک به نیمی (46%) از پلاستیک های تخمین زده شده در حوضچه هایی با عمق کمتر از 200 متر یافت می شود. در مورد بقیه اعماق، از 200 تا 11 هزار متر، آنها مخزن بقیه مواد پلاستیکی در کف دریا (54٪) هستند.

  Wordle Today: پاسخ و نکاتی برای 5 دسامبر

این بدان معناست که دریاهای داخلی و مناطق ساحلی که تنها 11 درصد از سطح زمین را پوشش می دهند، به اندازه بقیه کف اقیانوس (56 درصد از سطح زمین) پلاستیک دارند.

این تحقیق بخشی از ماموریت پایان دادن به ، های پلاستیکی آژانس علوم استرالیا (CSIRO). هدف از این تحقیق تغییر روش های استفاده از پلاستیک و مدیریت ضایعات آن است.

درک نیروهای محرک حرکت و تجمع پلاستیک های اعماق دریا به ما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای برای کاهش آلودگی زیست محیطی بگیریم. به این ترتیب خطر آلودگی پلاستیکی برای گونه های حیات دریایی کاهش می یابد.

منبع: https://digiato.com/environment/11-million-tonnes-of-plastic-waste-on-ocean-floor