شرکت ها برای تجزیه و تحلیل مکالمات کارمندان خود به هوش مصنوعی روی می آورند

هوش مصنوعی Aware’s می تواند پیام های کارکنان شرکت را تجزیه و تحلیل کند و تخمینی را به کارفرما ارائه دهد. شرکت های بزرگی مانند Walmart، Nestlé، Starbucks و T-Mobile از این فناوری استفاده می کنند. انبار داده Aware حاوی حدود 20 میلیارد پیام و تعامل بین بیش از 3 میلیون کارمند است و می توان از آن برای تجزیه و تحلیل مکالمات کارمندان در برنامه هایی مانند Zoom، Slack و Teams استفاده کرد.

بر اساس گزارش CNBC، شرکت‌های بزرگ از سراسر جهان برای نظارت بر مکالمات بین کارمندان خود به استارت‌آپ هفت ساله Aware روی می‌آورند. البته، جف شومان، مدیر عامل Aware گفت: “برای محافظت از حریم خصوصی، نام افراد ثبت نخواهد شد.” این هوش مصنوعی فقط اطلاعات کلی را تجزیه و تحلیل می کند. به عنوان مثال، او می‌گوید، کارمندان بالای 40 سال در یک شرکت در بخشی از ایالات متحده ممکن است تغییرات سیاست‌ها را به دلیل هزینه‌های بالا، منفی ببینند. اما برخی دیگر این سیاست ها را مثبت می دانند.

پیام های کارکنان را با هوش مصنوعی رصد کنید

این هوش مصنوعی می تواند پیام های خارج از گمرک شرکت را نیز تشخیص دهد. این هوش مصنوعی به شرکت ها کمک می کند تا خطرات موجود در ارتباطات کارکنان را بهتر درک کنند. دیگر نیازی به نظرسنجی از کارمندان هر چند ماه یکبار نیست و با این هوش مصنوعی می توان رفتار آنها را در زمان واقعی بررسی کرد.

به گفته شومان، ابزار تحلیلی Aware توانایی تشخیص نام تک تک کارکنان را ندارد. اما eDiscovery می‌تواند تهدیدهای جدی یا سایر رفتارهای مخاطره‌آمیز را که از قبل توسط شرکت تعیین شده است گزارش کند.

  سم آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد

با این حال، نظارت بر هوش مصنوعی بر اساس پیام ها نیز می تواند مشکلاتی داشته باشد. منتقدان می‌گویند با انجام این کار، فناوری در واقع افکار و اعمالی را کنترل می‌کند که ممکن است هرگز به آنها عمل نشود. به این ترتیب نگاه به افراد از نگاه انسان دور می شود و کارمندان مانند لوازم جانبی کامپیوتر به صورت سیاه و سفید اسکن می شوند.

درآمد Aware در طول پنج سال گذشته سالانه 150 درصد افزایش یافته است و میانگین تعداد کارکنان در شرکت هایی که به سمت فناوری روی می آورند حدود 30000 نفر است.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-monitoring-employees-for-thought-crimes-in-apps-like-slack-and-zoom