طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه ربات های شخصی برای خانه شما است

اپل همچنان به دنبال محصول انقلابی بعدی است تا به آن کمک کند تا همچنان در بازار مسلط بماند و پس از کنار گذاشتن برنامه‌های توسعه خودروی برقی خود، یک جریان درآمدی جدید ایجاد کند. مطابق با بلومبرگ مارک گورمن، یکی از حوزه هایی که این شرکت در حال بررسی است، رباتیک شخصی است. طبق گزارش ها، این شرکت شروع به بررسی همزمان روبات ها و وسایل نقلیه الکتریکی کرده است، به این امید که ماشینی بسازد که نیازی به دخالت انسان نداشته باشد.

اگرچه پروژه های روباتیک اپل هنوز در مراحل اولیه خود هستند، بلومبرگ گفت که قبلاً کار روی یک ربات متحرک را آغاز کرده است که می تواند کاربران را در خانه آنها دنبال کند و قبلاً یک دستگاه رومیزی ساخته است که از یک ربات برای حرکت دادن صفحه استفاده می کند. ایده پشت دومی این است که ماشینی داشته باشیم که بتواند حرکات سر را تقلید کند و روی یک فرد در یک گروه قفل کند، احتمالا برای یک تجربه تماس ویدیویی بهتر. از آنجایی که قرار است این ربات ها بتوانند به تنهایی حرکت کنند، این شرکت همچنین در حال مطالعه استفاده از الگوریتم های ناوبری است. بر اساس این گزارش، گروه دستگاه‌های خانگی اپل مسئولیت توسعه آن‌ها را بر عهده دارد و حداقل یک مهندس که روی طرح رها شده EV کار می‌کرد به این تیم پیوسته است.

با این حال، ربات ها مانند تلفن به معنای امروزی مردم نیستند نیاز آنها در زندگی خود اپل ظاهرا نگران این است که آیا مردم برای ربات‌هایی که در نظر دارد «دلار بالایی» بپردازند یا خیر، و مدیران هنوز نمی‌توانند درباره اینکه آیا این شرکت باید به کار روی این پروژه‌ها ادامه دهد یا خیر، به توافق برسند. گورمن قبلا گزارش داده بود که اپل ممکن است خودروی الکتریکی خود را به قیمت 100000 دلار فروخته باشد. اگر درست باشد، پتانسیل بیشتری برای افزایش درآمد شرکت وجود دارد. اما Apple Car اکنون از جدول خارج شده است و طبق گزارش ها، این شرکت کاملاً روی Vision Pro و محصولات خانگی جدید متمرکز شده است که شامل هاب خانگی با صفحه نمایشی شبیه به iPad است. البته، اپل همیشه می‌تواند این برنامه‌ها را رها کند و اگر متوجه شود که در آینده می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند، دسته‌بندی محصولات دیگری برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

  اپل احتمالا یک پردازنده سیگنال ویدیویی سفارشی (ISP) برای آیفون خواهد ساخت

منبع: https://www.engadget.com/apple-is-developing-personal-robots-for-your-home-bloomberg-says-044254029.html?src=rss