فاش شدن مشخصات پردازنده اصلی Intel Core Ultra 9 185H!

طبق برخی شایعات، سریع ترین پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core Ultra 9 185H در اولترابوک 4 سامسونگ گلکسی تست شد. طبق نتایج این تست، پردازنده آینده اینتل حداکثر دارای 16 هسته و 24 رشته، حداکثر فرکانس خواهد بود. از 5.1 گیگاهرتز و 24 مگابایت حافظه کش L3.

طبق گزارش های قبلی، اینتل بر روی راه اندازی و آماده سازی SKUهای Core Ultra 7 و Core Ultra 5 برای لپ تاپ ها قبل از عرضه پردازنده های Core Ultra 9 تمرکز کرده است.

مشخصات احتمالی Intel Core Ultra 9

نتایج فاش شده مربوط به نسخه QS پردازنده Intel Core Ultra 9 185H است که نزدیک‌ترین نمونه به نسخه نهایی در نظر گرفته می‌شود، با این حال، ما همچنان انتظار داریم که نسخه نهایی با کمی بهبود عملکرد ارائه شود. همانطور که گفتیم حداکثر فرکانس این پردازنده 5.1 گیگاهرتز است و از 24 مگابایت حافظه کش L3 استفاده می کند.

Core Ultra 9

در تست CPU-Z، پردازنده Core Ultra 9 185H توانست در بخش تک هسته ای 767 امتیاز و در بخش چند هسته ای 8096 امتیاز کسب کند که نسبت به نسل قبل یعنی Core i9-13900H کاهش داشته است. (با 14 هسته و فرکانس 5.4 گیگاهرتز). ما دارای امتیاز هستیم.

از نظر باتری، ظاهراً شاهد عملکرد ناامیدکننده ای از نسل جدید پردازنده های اینتل خواهیم بود. زیرا نتایج برخی از تست ها نشان دهنده عمر باتری ضعیف پردازنده ها است. با این حال در مورد کارایی و عملکرد باتری نمی توان نظر قطعی داد. برای اطمینان از عملکرد باتری باید اطلاعاتی در مورد عواملی مانند حد توان و توان حرارتی داشته باشیم که پس از عرضه رسمی عملکرد پردازنده و تراشه در لپ تاپ های مختلف به دست خواهد آمد.

  استارت آپ API Noname Security نزدیک به قرارداد 500 میلیون دلاری برای فروش به Akamai است
Core Ultra 9

به طور کلی، شایعات فعلی از میانگین عملکرد پردازنده Core Ultra 9 185H حکایت دارد، اما باید 4 روز دیگر (23 دسامبر) صبر کرد و دید عملکرد واقعی چه خواهد بود و اعدادی که از تراشه به دست می آید. لنوو پیش از این از اولین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core Ultra با نام Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 رونمایی کرده بود و به مرور زمان لپ‌تاپ‌های بیشتری به این نسل مجهز خواهند شد.

منبع: https://digiato.com/tech/the-intel-core-ultra-9-processor-is-likely-launch-with-16-cores-and-a-frequency-of-5-1-ghz