قرارداد پشت صحنه مبارزه با نظارت بخش 702 به چشم می خورد

جانسون، به ویژه، قبلاً به قانونی رأی داده بود که برنامه 702 را با مجموعه ای از محافظت های حریم خصوصی اصلاح می کرد.

با وجود طبیعت غیر معمول حمایت دو حزبی از اصلاح بخش 702، منابع نزدیک به مذاکرات می گویند اصلاحات طرفدار حریم خصوصی عادت دارند در معاملات پشت سر هم از بین بروند. اصلاحیه‌ای که تابستان گذشته برای منع ارتش آمریکا از ردیابی تلفن‌های همراه آمریکایی‌ها بدون حکم ارائه شده بود، علی‌رغم حمایت گسترده مجلس نمایندگان در یک جلسه غیرعلنی شکست خورد. اصلاحیه دیگری که نمی توانست دخالت چندانی در کار نظارت داخلی دولت فدرال نداشته باشد، دو سال پیش نیز مورد حمایت مجلس نمایندگان قرار گرفت. اما حتی این نیمه‌میزان نیز در نهایت پس از انتقال مذاکرات به اتاق‌هایی که نه برای عموم و نه برای مطبوعات باز بود، به پایان رسید.

اثربخشی این دور اخیر دو حزبی طرفدار حریم خصوصی، بسیاری را در تشکیلات امنیت ملی شگفت زده کرده است. منابع کنگره می گویند که یک سال پیش انتظار می رفت مقاومت کمی در برابر مجوز دادن مجدد به نظارت باشد. حتی بزرگترین منتقدان آن اذعان دارند که برنامه 702 احتمالاً برای دفاع ملی ایالات متحده حیاتی است و برای تحقیقات در مورد تهدیدات تروریستی، جاسوسی و رگبار دائمی حملات سایبری که مشاغل و زیرساخت های ملی ایالات متحده را هدف قرار می دهد، حیاتی است.

در هر صورت، ادامه برنامه در شرایط موجود در پاییز 2023 با چالشی جدی مواجه شد. به دلیل مبارزه ناگهانی برای رئیس مجلس در ماه اکتبر، مجوز مجدد نرم بخش 702 به یک فانتزی دور تبدیل شده است. گروه‌های کاری که در مجلس برای یافتن زمینه‌های مشترک ایجاد شده بودند، سرانجام از هم پاشیدند و تنها دو جناح متمایز باقی ماندند: گروهی که معتقد است اف‌بی‌آی باید قبل از دسترسی به تماس‌ها، پیام‌های متنی و ایمیل‌های آمریکایی که توسط جاسوسان آمریکایی رهگیری می‌شوند، به دنبال حکم بازداشت باشد. و دیگری که می گوید حکم ها برای بازرسان بار سنگینی است.

  برخی از ویژگی‌های Samsung Galaxy AI در تلفن‌های قدیمی‌تر در دسترس خواهند بود – اما یک نکته وجود دارد

آنچه که از آن زمان به عنوان بخشی از یک سازش در نظر گرفته شده است، به بهترین وجه می تواند به عنوان یک “خطای گرد ،” توصیف شود. قانونگذاران مخالف این حکم در ماه دسامبر موافقت کردند که FBI باید قبل از دسترسی به 702 پرونده در تحقیقاتی که فاقد مؤلفه خارجی هستند، حکم صادر کند. اما از صدها هزار آمریکایی که هر ساله توسط این اداره مورد بررسی قرار می‌گیرند، تنها بخش کوچکی در آن دسته قرار می‌گیرد – به گفته برخی از کارشناسان آزادی مدنی، کمتر از 1 درصد.

بخش 702 این برنامه آخرین بار در دسامبر تا آوریل تمدید شد، زمانی که گواهینامه های صادر شده توسط دادگاه نظارت اطلاعات خارجی منقضی می شود و به الزام شرکت های آمریکایی برای همکاری با درخواست های شنود الکترونیکی جامعه اطلاعاتی پایان می دهد. برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که جامعه اطلاعاتی می‌تواند از اوایل ماه آینده درخواست گواهی‌های جدید را آغاز کند و اجازه می‌دهد تا نظارت بدون وقفه برای یک سال دیگر ادامه یابد، حتی اگر کنگره اقدامی نکند.

این اغلب آخرین راه حل رهبران کنگره برای جلوگیری از به رأی گذاشتن لوایح افزایش حریم خصوصی است، حتی اگر نتیجه این باشد که یک برنامه نظارتی به طور ناگهانی توسط کنگره غیرمجاز شود. اگر خطر اعمال محدودیت‌های ناخواسته در قانون را به دنبال دارد، اغلب بهتر است اجازه دهید یک برنامه منقضی شود تا اجازه رای دادن.

برنامه های نظارتی منقضی شده می توانند راه هایی برای ادامه پیدا کنند. به عنوان مثال، قانونگذاران ایالات متحده سال گذشته دو لایحه ارائه کردند که شامل اقداماتی برای ممنوعیت تکنیک‌های جاسوسی FBI بود که از نظر فنی چهار سال پس از آن که کنگره نتوانست مجوز مجدد بخش 215 را صادر کند، غیرقانونی شد: مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی ارائه شده توسط قانون پاتریوت که به 11 سپتامبر بازمی‌گردد.

  کدام گوشی ها به سیستم عامل HyperOS جدید شیائومی مجهز خواهند شد؟

رهبران مجلس نمایندگان – دموکرات‌ها در آن زمان – با مخالفت مردمی مشابهی برای ادامه نظارت 215 در شرایط موجود مواجه شدند. به جای خطر رای‌گیری که می‌تواند برای همیشه برنامه‌ها را از بین ببرد، به سادگی اجازه می‌دهیم منقضی شود. از آن زمان، FBI به استفاده از این تکنیک های نظارتی، سال به سال، برای “پدربزرگ” در بسیاری از موارد جدید ادامه داده است.

منبع: https://www.wired.com/story/section-702-reform-backroom-deal/