لوازم جانبی مک احتمالاً با یک پورت Type-C عرضه خواهند شد

به گفته یک منبع فناوری، لوازم جانبی مک، از جمله کیبورد جادویی، ماوس جادویی و تراک‌پد جادویی، احتمالاً در بهار 2024 به پورت USB-C مجهز خواهند شد. این شایعه در حالی مطرح شد که لوازم جانبی iMac M3 هنوز دارای پورت لایتنینگ هستند.

Instant Digital، یک منبع فناوری، در پستی در Weibo ادعا می کند که اپل می خواهد پورت های USB-C را به لوازم جانبی مک بیاورد و ممکن است سال آینده شاهد به روز رسانی این لوازم جانبی باشیم.

اگرچه از سال 2015 شاهد تغییرات ظریفی مانند استفاده از کابل های بافت دار، دکمه Touch ID و افزایش تنوع رنگی برای این لوازم جانبی بوده ایم، اما استفاده از پورت Type-C را می توان تغییر قابل توجهی دانست.

امکان USB-C در لوازم جانبی مک

از آنجایی که اپل حرکت از لایتنینگ به تایپ C را در محصولات خود آغاز کرد، انتظار می رفت لوازم جانبی این شرکت نیز به این پورت مجهز شوند. اگرچه گمانه زنی ها اعلام کردند که این تغییرات همزمان با رونمایی از آی مک های جدید در اکتبر 2023 اعمال می شود، اما این اتفاق نیفتاد.

یکی از مواردی که در مورد لوازم جانبی اپل مورد بحث قرار گرفته است، محل درگاه شارژ است. عنصری مورد انتقاد برخی از کاربران که به آنها اجازه نمی دهد هنگام شارژ با دستگاه ها کار کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا محل قرارگیری پورت USB-C مناسب خواهد بود یا مشکلاتی را برای کاربرانی مانند لایتنینگ ایجاد خواهد کرد.

لوازم جانبی مک

استفاده از پورت USB-C در محصولات اپل چیز جدیدی نیست. پیش از این به دلیل فشار اتحادیه اروپا، اپل نسل جدید آیفون های مجهز به این پورت را روانه بازار کرد و از نوع C در تولید دستگاه های دیگری مانند قاب نسل دوم ایرپاد پرو، ریموت کنترل اپل تی وی، اپل پنسل و … استفاده کرد. آی پد جدید سایر محصولات اپل مانند AirPods معمولی، AirPods Max و iPhone SE نیز به زودی به این پورت مجهز خواهند شد.

  سامسونگ می گوید بیکسبی هنوز نمرده است

با معرفی iMac های جدید در ماه گذشته، انتشار نسخه های به روز لوازم جانبی Magic در بهار 2024 بعید است اما امکان پذیر است. زیرا برخی شایعات حاکی از آن است که کوپرتینویی ها در حال برنامه ریزی برای عرضه آیپد، مک و هدفون ویژن پرو در این بازه زمانی هستند.

منبع: https://digiato.com/tech/mac-accessories-probably-come-with-a-type-c-port