ماده 702: آینده بزرگترین برنامه جاسوسی آمریکا معلق است

پس از 11 سپتامبر، جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور ایالات متحده، آژانس امنیت ملی (NSA) را به عنوان بخشی از جست و جوی شواهدی مبنی بر فعالیت های تروریستی، بدون حکم قضایی، به شنود آمریکایی ها اعطا کرد. یک قاضی فدرال در سال 2006، در شکایت اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، این مجموعه را خلاف قانون اساسی اعلام کرد. (یک دادگاه تجدیدنظر بعداً این تصمیم را بدون به چالش کشیدن ماهیت پرونده لغو کرد.)

به جای پایان دادن به نظارت، کنگره این برنامه را به عنوان بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) تدوین کرد و به خود اختیار داد تا رویه هایی را که ظاهراً برای محدود ، تأثیر برنامه بر آزادی های مدنی آمریکایی طراحی شده بودند، انجام دهد.

بخش 702 به صراحت دولت را از هدف قرار دادن آمریکایی ها منع می کند. در عوض، نظارت باید بر خارجی هایی متمرکز شود که به طور فیزیکی در خارج از کشور هستند. با این حال، ارتباطات آمریکایی ها مرتباً تحت تأثیر این برنامه قرار می گیرد.

دولت ایالات متحده ضمن انکار این که عمداً قصد استراق سمع شهروندان خود را داشته است، ادعا می کند که قبلاً این کار را انجام داده است، اکنون این حق را دارد که بدون اجازه قاضی به این ارتباطات “قانونی جمع آوری شده” دسترسی داشته باشد. تنها در سال 2021، FBI بیش از 3.4 میلیون بار ارتباطات 702 رهگیری شده را جستجو کرد.

سال گذشته، FBI پس از تایید غیرقانونی بودن صدها هزار جستجوی این چنینی، اعلام کرد که اقداماتی را برای کاهش تعداد بازجویی‌های کارکنانش انجام داده است و در سال 2022 تنها 204000 جستجو را گزارش کرده است.

  آسیب های دوران کودکی خطر ابتلا به درد مزمن در بزرگسالی را تا 45 درصد افزایش می دهد.

دولت می‌گوید شمارش تعداد آمریکایی‌هایی که تماس‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی آنها زیر 702 تحت نظارت است، غیرممکن است و استدلال می‌کند که هر تلاشی برای به دست آوردن یک عدد دقیق فقط زندگی خصوصی آمریکایی‌هایی را که تحت نظارت است بیشتر به خطر می‌اندازد.

کنگره در حال حاضر به دو دسته تقسیم شده است: کسانی که معتقدند FBI باید قبل از خواندن یا گوش دادن به مکاتبات آمریکایی‌ها که بر اساس قانون 702 جمع‌آوری شده است، یک حکم دریافت کند. . تهدیدها

منبع: https://www.wired.com/live/section-702-reauthorization-congress-2024/