ماهواره جاسوسی دوران جنگ سرد 400 قلعه کشف نشده رومی را نشان می دهد

باستان شناسان بر اساس تصاویر گرفته شده توسط ماهواره جاسوسی ایالات متحده در طول جنگ سرد، نزدیک به 400 قلعه رومی را که قبلاً کشف نشده بود در سراسر عراق و سوریه شناسایی کردند.

این تحقیق که در مجله آکادمیک Antiquity منتشر شده است، نحوه درک مورخان و باستان شناسان از جبهه شرقی رم را در 1900 سال پیش تغییر می دهد. این منطقه قبلا توسط یک کشیش فرانسوی به نام Antoine Bouidbard که پیشگام باستان شناسی هوایی در دهه 1920 بود، کاوش شده بود. او توانست نقشه 116 قلعه رومی را در امتداد یک مرز 1000 کیلومتری ترسیم کند که نشان می دهد این قلعه ها به عنوان خط دفاعی در برابر مهاجمان ، و ، عمل می کردند.

در جستجوی جدید قلعه 396 همچنین مشخص شد که با وجود این، می توان گفت که این منطقه به احتمال زیاد مرکز تجارت جهانی بوده است.

جسی کاسانا، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد مردم‌شناسی در کالج دارتموث، به اینسایدر توضیح داد که یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که این قلعه‌ها «برای حمایت از جابجایی افراد، کالاها و دارایی‌های نظامی بین شرق و غرب» مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کاسانا همچنین خاطرنشان می کند که در تحقیقات قبلی تصور می شد که این قلعه ها به عنوان یک مرز دفاعی شمال به جنوب عمل می کنند، اما قلعه های جدید کشف شده نشان می دهد که آنها یک مرز شرقی-غربی بوده اند که رودخانه دجله را به دریای مدیترانه متصل می کند.

یک ماهواره جاسوسی دوران جنگ سرد

ماهواره شش ضلعی

تصاویر مورد استفاده در این مطالعه توسط دو ماهواره جاسوسی CORONA و HEXAGON گرفته شده است.

  کالیفرنیا یک لایحه «حق خروج» برای ساعات غیرفعال ارائه کرد

برنامه کرونا در اواخر دهه 1950 با هدف ارائه پاسخ به سؤالات فوری ملت آمریکا آغاز شد. HEXAGON که به عنوان “بزرگترین و آخرین” ماهواره های اطلاعاتی آمریکا توصیف می شود، بین سال های 1971 تا 1986 نزدیک به 880 میلیون مایل مربع از سطح زمین را تصویربرداری کرد. انجام داد . تحلیلگران از این تصاویر برای شناسایی تهدیدات احتمالی استفاده کردند.

در نهایت، کاسانا می گوید، برای گام های بعدی، چنین تحقیقاتی باید در سایر مناطق جهان انجام شود.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/cold-war-us-spy-satellite-reveals-400-undiscovered-roman-forts