کالیفرنیا یک لایحه «حق خروج» برای ساعات غیرفعال ارائه کرد

در دنیای سرمایه داری، استفاده حداکثری از نیروی کار به یک موضوع رایج تبدیل شده و تعادل بین ساعات کاری شخصی و ساعات کاری افراد را به هم زده است. اکنون با پیروی از استرالیا، فرانسه و اسپانیا، کالیفرنیا از طرح قانونی رونمایی کرده است که در صورت تصویب، حق بیکار ، افراد را برای خود محفوظ می دارد.

طبق استاندارد سانفرانسیسکو، قوانین کمی در ایالات متحده وجود دارد که کارفرمایان را از تحت فشار قرار دادن کارمندان خارج از ساعات کاری منع می کند. اما مت هانی، نماینده مجلس ایالتی کالیفرنیا، لایحه ای به نام AB 2751 یا “حق جدایی” ارائه کرده است که می خواهد تا حدی این مشکل را برطرف کند.

این لایحه هنوز در مراحل اولیه خود است، اما در صورت تصویب، کارفرمایان در ایالت را مجبور می کند تا ساعات مشخصی را برای کارمندان تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که در ساعات غیر کاری مزاحم نمی شوند. زمان هایی که افراد ممکن است مجبور به کار اضافه کاری شوند نیز باید در قرارداد آنها قید شود. البته استثنائاتی برای نیروهای اورژانس در نظر گرفته خواهد شد.

نقض قوانین جدایی کالیفرنیا مشمول جریمه می شود

وزارت کار کالیفرنیا مسئول نظارت بر اجرای قانون بالقوه خواهد بود و شرکت ها را برای تخلفات حداقل 100 دلار جریمه می کند. اجبار کارکنان به پاسخگویی به تماس های تصویری، تماس تلفنی، ایمیل و پیامک همگی از مصادیق تخلفات این لایحه هستند.

هنوز مشخص نیست که AB 2751 از چه میزان حمایت خواهد شد، اما در ایالتی که یک قطب فناوری و یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی است، این لایحه می تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی مردم داشته باشد و سایر ایالت ها و شاید حتی کشورها را مجبور به بازنگری کند. قوانین آنها

  چرا ایده آل شناسان رمزنگاری به ETF های بیت کوین دست نمی زنند؟

چندی پیش، در اخبار گزارش شد که سنای استرالیا طرح جدیدی را تصویب کرده است که به کارمندان اجازه می دهد خارج از ساعات کاری درگیر مسائل تجاری نشوند. البته این طرح هنوز به صورت رسمی تصویب و اجرایی نشده است.

منبع: https://digiato.com/entrepreneurship/california-states-introduces-right-to-disconnect-from-work