مایکروسافت معتقد است تراشه جدید کوالکام بهتر از اپل خواهد بود

مایکروسافت چشم انداز خود را برای رایانه های شخصی مجهز به هوش مصنوعی در رویدادی در 31 می رونمایی خواهد کرد. اکنون، طبق یک گزارش جدید، مایکروسافت مطمئن است که سری جدید لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به ARM از مک‌بوک ایر M3 اپل هم در عملکرد CPU و هم در پردازش هوش مصنوعی برتری خواهند داشت.

منابع آشنا به این موضوع به The Verge گفتند که مایکروسافت معتقد است که پردازنده اسنپدراگون X Elite در نهایت عملکردی را ارائه می دهد تا ویندوز در معماری Arm قدرتمندتر از اپل به نظر برسد. به نظر می رسد مایکروسافت به پردازنده آتی اسنپدراگون X Elite که امسال بر روی انواع لپ تاپ های ویندوزی و سرفیس استفاده خواهد شد، اطمینان کامل دارد.

غول ردموند آنقدر به این چیپست های جدید کوالکام اطمینان دارد که در حال آماده سازی تعدادی دمو برای نشان دادن عملکرد سریع این پردازنده ها نسبت به MacBook Air M3 است.

لپ تاپ های ویندوزی با تراشه های کوالکام مبتنی بر ARM

به گزارش Verge، مایکروسافت قصد دارد مدل های مصرفی سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 را با اسنپدراگون کوالکام عرضه کند. مایکروسافت قبلاً نسخه های تجاری سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 را معرفی کرده بود که با پردازنده های Core Ultra اینتل عرضه می شوند. اکنون این امکان وجود دارد که مدل های مصرفی آن با معماری Arm رونمایی شود.

مایکروسافت دستگاه هایی را با استفاده از اسنپدراگون توصیف می کند این دسته جدید از رایانه ها ابتدا به ویژگی های جدید هوش مصنوعی ویندوز دسترسی خواهند داشت. به عنوان مثال، AI Explorer برای اولین بار برای این کامپیوترها منتشر شد. این برنامه به شما امکان دسترسی آسان به همه چیزهایی که در دستگاه خود دیده یا انجام داده اید را می دهد.

  لیست قیمت محصولات مدیران خودرو اعلام شد برای نوامبر 1402 + جدول

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/microsoft-windows-on-arm-could-finally-beat-apple